Iako je booking usporio, iznajmljivači prognoziraju 70 posto od 2019., ali brine ih loša investicijska klima
U organizaciji Turističke zajednice grada Dubrovnika održan je deveti po redu Forum obiteljskog smještaja u Dubrovniku, koji se održao online putem.
Na događaju koji je bio otvoren za sve zainteresirane privatne iznajmljivače, obrađene su teme kao što su novosti glede stanja obiteljskog smještaja u Hrvatskoj, Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, tj. Obvezama iznajmljivača, digitalnim nomadima, izazovima privatnog smještaja danas i u budućnosti te savjeti za pripremu za nadolazeću sezonu.
Direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika, Ana Hrnić na početku se osvrnula na protekle dvije godine za koje je istaknula kako su bile izazovne kako za cijeli turistički sektor i za privatne iznajmljivače.
U FAZI SMO NEIZVJESNOSTI
„Nakon te dvije neizvjesne pandemijske godine, prije početka rata u Ukrajini sve je izgledalo sjajno i optimistično, možemo reći da smo se prema najavama približili, ako ne čak i premašili onu rekordnu 2019. godinu. Trenutna situacija se ponovno dovodi u fazu neizvjesnosti, svi pratimo i gledamo što se događa, teško je prejudicirati daljnji razvoj događaja, a nadamo se da će ovo trajati što kraće i da će imati što manje efekte na razvoj turističke sezone“, kazala je Hrnić.
Istaknula je i kako trenutno booking jest usporen, ali i kako se nadaju se da će se ipak sve do početka sezone stabilizirati. Što se tiče naših aktivnosti Turističke zajednice rekla je kako tijekom cijele zime provode niz aktivnosti na emitivnim tržištima.
„Ove zime bili smo pretežno usmjereni na domaće tržište ,kao i tržište u regiji, tijekom veljače odradili smo jednu kampanju putem društvenih mreža i na našim drugim emitivnim tržištima kao što su Velika Britanija, Francuska i Njemačka. Aktivnosti se provode i na tržištu SAD-a, to je jedno od naših najznačajnijih tržišta koje je sada možda i najosjetljivije zbog trenutne situacije“, rekla je i istaknula kako TZ putem komunikacijskih kanala komunicira poruku sigurnosti destinacije, u kontekstu rata u Ukrajini.
„Činjenica je da se cijeli plan aktivnosti koji smo imali prije krize i rata u Ukrajini ipak promijenio.Mi smo u ožujku trebali imati prezentaciju u Moskvi koja je naravno otkazana. Trenutno su u fazi finalne pripreme za provedbu marketinških kampanja s avio kompanijama što je nama kao avio destinaciji iznimno važno kao i svake godine. Radi se o desetak avio kompanija“, rekla je.
NITKO NE ŽELI ULAGATI
Za kraj je Hrnić poručila kako vjeruje da se treba zadržati optimizam s kojim smo i krenuli u ovu godinu i nadati se najboljem ishodu.
Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina govorila je o novostima u poslovanju pri HGK te stanju bookinga.
"Danas nije problem pitanje bookinga, svi misle kako će biti bolji. Problem se javlja kod investiranja i poslovanja. Da se aktualna situacija u svijetu smiri i da sezona bude dobra, opet je problem što nema investicija jer nitko ne želi ulagati. Koliko god sezona na kraju bude dobra, ograničavaju nas banke i drugi poduzetnici koji nam neće dati popuste zbog inflacije", kazala je Nimac Kalcina.
Osvrnula se kako privatni iznajmljivači koji prihvate izbjeglice mogu dobiti naknadu za to.
"S ovom situacijom u Ukrajini počeo se pojavljivati veliki broj izbjeglica. Razumijem da nije lako ponuditi smještaj, pogotovo u Dalmaciji jer ne znamo što će još biti s bookingom, ali unatoč tomu imamo veliki broj iznajmljivača koji su to učinili. Ministarstvo je olakšalo proceduru prijave boravka. Iznajmljivači izbjeglice mogu prijaviti putem stanice Ministarstva te na eVisitoru pod točkom N. Tako će dobiti naknadu za njihov boravak", kazala je predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina.
Predstavnik Zračne luke Dubrovnika istaknuo je kako su optimistični te očekuju jako dobru sezonu.
OPTIMISTIČNE NAJAVE IZ ZRAČNE LUKE
"Očekujemo u sljedećoj sezoni uspješne rezultate u odnosu na prethodnu godinu. Imali smo 2019. godine tri milijuna putnika, a ove godine očekujemo 65 posto od toga. Najave su jako optimistične, unatoč situaciji u Ukrajini. Sad ne bilježimo veće otkaze, očekujemo kako će sezona krenuti sredinom petog mjeseca kada će prometovati oko 45 prijevoznika. U travnju bi trebalo prometovati njih od 25 do 28, ali sve ovisi o sankcijama. Imamo velika očekivanja za lipanj, srpanj, kolovoz i rujan. Emitivna tržišta su nam francusko, njemačko, britansko te ostala poput skandinavskog, španjolskog i talijanskog", najavio je predstavnik Zračne luke dodavši kako očekuju znatno bolju sezonu od prošle godine.
Istaknuo je kako će Dubrovnik imati vezu s oko 65 destinacija koje će povezati 47 avioprijevoznika.
Nino Dubretić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja regije Dalmacija – Dubrovnik, smatra kako je prošla godina pokazala da se iznajmljivači ne moraju brinuti za otpornost cijena.
"Mnogi su se bojali da ako cijene padnu da ćemo postati jeftina destinacija, no to se nije dogodilo. Zakon ponude i potražnje je pronašao svoj put. Cijena smještaja vrijedi onoliko koliko je gost spreman platiti. Tko je bio strpljiv postizao je cijene iz 2019. godine pa i veće", naveo je Dubretić te se osvrnuo na današnju situaciju.
Naime, prema njegovim riječima booking do izbijanja rata u Ukrajini je bio jako dobar, 90 posto od onog iz 2019. godine.
"Sada je to usporeno za nekih 30 posto, ali vjerujem da će se povećati na prijašnje razine. Nadamo se kako ćemo ostvariti 70 posto od 2019. godine. Nitko od nas iznajmljivača ne može utjecati na globalne okolnosti, ali možemo utjecati sami na sebe tako da budemo najbolja verzija sebe i unaprijedimo prodaju. Važno je maksimalno povećati vidljivost, potruditi se da ponudite najbolju verziju svog smještaja kroz profesionalne fotografije, važna je i prodajna strategija i aktivna prodaja", savjetovao je predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja regije Dalmacija – Dubrovnik Nino Dubretić.
P. Srebrović/A. Čakić