/* */

FANTASTIČNA RJEŠENJA Dubrovnik može biti pogodan za bicikliranje uz ostvarenje ovih uvjeta

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: A.Č./Portal Oko

I rekreativci i sportski biciklisti koji voze po Dubrovniku i okolici znaju da je to prilično opasan sport.

Bicikliranje je izvrsno za rekreaciju, no može biti itekako opasno posebno kada je riječ o dubrovačkim prometnicama na kojima i ostali sudionici na žalost često stradaju. Sve je veći broj zaljubljenika u vožnju biciklom koji bez obzira na potencijalnu opasnost voze svoje omiljeno prijevozno sredstvo. Iako se za vrijeme ljetnog perioda većinom turisti koriste biciklom, sve je više Dubrovčana koji se odlučuju za bicikl. Razlog tomu je potreba za rekreacijom, ali vjerojatno i umor od gradskog prijevoza i osobnog automobila.

Kakva je sigurnost biciklista koji se svakodnevno provlače kroz automobile u gradu ili voze rubom autoceste pitali smo Denisa Pavelu iz Udruge Sigurnost u prometu koji je za Dubrovački dnevnik pojasnio kako bi grad mogao, uz malo truda, biti pogodan za vožnju bicikla, a uz malo više mjera stvoriti uvjeti za cikloturizam.

- Biciklisti se često zateknu u situaciji da svjesno ili nesvjesno krše propise, stoga i mi kao Udruga primamo razne pritužbe i pitanja u odnosu na vozače bicikla pa i od njih samih - rekao je Pavela osvrnuvši se na prometnu infrastrukturu grada Dubrovnik.

- Nažalost moram konstatirati da nemamo niti jednu prilagođenu biciklističku stazu. S obzirom na specifičnost prometnica u Gradu, mišljenja smo da bi lokalna samouprava upravo trebala razvijati biciklizam. To bi bilo dobro zbog smanjenja vozila na prometnicama, zbog povećanja protočnosti, ali i zbog ekološke komponente - mišljenja je predsjednik Udruge Sigurnost u prometu. Pavela ističe kako su oni kao Udruga predlagali da se napravi biciklistička staza koja bi išla od Luke Gruž do ulice Miljenka Bratoša, Uvale Lapad (ulice Pape Ivana Pavla-Lapadska Obala-Uvala Lapad).

- Uvjeti postoje posebice ako znamo da je širina nogostupa za kretanje pješaka veća od tri metra ulicom Obala Pape Ivana Pavla II, a za same pješake dovoljna je širina prolaza od 1.6 metara sukladno važećem Zakonu. Tako bi Dubrovčani imali predivnu biciklističku stazu uz more, na ulazu u Grad, koja bi vodila do još ljepše šetnice gdje bi se mogao staviti parking za bicikle, kako u Gružu tako i na ulazu u Uvalu Lapad - smatra Denis Pavela koji dodaje kako je za tu stazu dovoljno "par kilograma boje i prometna signalizacija, prometni znak".

Udruga Sigurnost u prometu Dubrovnik predlagala je i biciklističku stazu van grada od Sustjepana do Rožata gdje bi se odvajala, u jednom smjeru za staru cestu kroz Rijeku dubrovačku, a druga u smjeru do izvora rijeke Omble.

- Ova ruta spada pod cikloturizma što gradu nedostaje, no dok se to ne razvije važno je upozoriti naše sugrađane koji se koriste biciklom ili to imaju namjeru - govori Pavela te navodi kako prije svega "bicikl treba voziti oprezno".

- Zakon propisuje obaveznu opremu, no vozači i vozačice slobodno se mogu zaštiti i više. Tako na primjer Zakon ne propisuje kabanicu kada pada kiša, niti zaštitnu kacigu ako je vozač stariji od 16 godina. No, ipak zaštitna kaciga čuva glavu i starije od toga. Isto tako, od prvog sumraka do potpunog svanuća, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani - navodi Denis Pavela te pojašnjava kako zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje na cesti na glavi moraju voziti vozači bicikla mlađi od 16 godina u suprotnom bit će kažnjeni s 300 kuna.

- Vozači bicikla dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje, što bliže desnom rubu kolnika. Ako se dva ili više vozača bicikala kreću u skupini, dužni su kretati se jedan iza drugoga - ističe Pavela. Posebno naglašava kako je vožnja bicikla pod utjecajem alkohola kažnjiva novčanom kaznom u iznosu od 500 kuna.

Zanimljivo kako i za bicikliste vrijedi da za vrijeme vožnje ne smiju upotrebljavati mobitel niti druge uređaje koji bi im umanjili mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom.

- Mobitel se može koristiti za vrijeme vožnje ako se upotrebljava naprava koja omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruke. Isto tako biciklom se mogu prevoziti i druge osobe kao i teret pod posebnim uvjetima određenim Zakonom - kazao je Denis Pavela naglasivši kako je najvažnije da jedinice lokalne i regionalne samouprave, u skladu s odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, uređuju promet na svom području, pa tako i za biciklističke staze.

Aida Čakić

Popularni Članci