DUBROVAČKA TZ DIŽE KREDIT Dio će ići i na marketinške svrhe, očekuje se 60 posto turista od 2019. godine

Autor: Vedran Salvia Autori fotografija: Goran Mratinović
Zbog pandemije virusa bolesti Covid 19, sezona djeluje dalje nego što je to inače u siječnju. No, upravo zato pripreme bi trebale biti što intenzivnije.

Zbog pandemije virusa bolesti Covid 19, sezona djeluje dalje nego što je to inače u siječnju. No, upravo zato pripreme bi trebale biti što intenzivnije.

Ove godine više nego ikad vrijedi to u onom marketinškom smislu. Dubrovnik je ostvarivao odlične rezultate do 2020. godine, ali dojam je kako u ovoj 2021. godini, Dubrovnik kao i konkurentske destinacije, od Turske do Grčke, skoro pa počinju od nule, jer i u turizmu koronavirus resetirao je puno toga.

Direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika Ana Hrnić odgovorila je na pitanje koliko novčanih sredstava će se utrošiti na marketinške aktivnosti.

- S obzirom na specifičnost 2020. godine, prihodi za 2021. planirani su na temelju ostvarenja iz 2019. godine. U očekivanju poboljšanja epidemiološke situacije na globalnoj razini do početka iduće turističke sezone, trenutne pretpostavke su da će prihodi od turističke pristojbe, kao i od nautičkog turizma, u 2021. iznositi okvirno 60% ostvarenja iz 2019. godine.    Planirani prihodi od turističke članarine planiraju se na 20% ostvarenja turističke članarine iz 2019. godine, zbog smanjenja ostvarenih prihoda obveznika plaćanja turističke članarine u 2020. godini. - riječi su Ane Hrnić.

- Grad Dubrovnik i Turistička zajednica grada Dubrovnika pripremili su Sporazum o zajedničkom programu korištenja sredstava turističke pristojbe Grada Dubrovnika i Turističke zajednice za 2021. godinu. Sredstva iz navedenog Sporazuma TZ planira namjenski utrošiti na poticaje za produljenje turističke sezone, te poboljšanje uvjeta boravka turista (kulturni programi i manifestacije, projekti produljenja turističke sezone i poboljšanje uvjeta boravka gostiju). - dodala je.

- Situacija nije jednostavna i potrebno je zaista pažljivo promišljati svaku planiranu aktivnost. Prihodi TZ grada Dubrovnika su uslijed krize u značajnom padu, pa je kredit nužan za pripremu sezone i provedbu planiranih aktivnosti. Što se tiče konkretnih iznosa koji se odnose na marketinške aktivnosti, radi se o oko 7 milijuna kuna, što između ostalog uključuje online i offline komunikacije, globalni i domaći PR, strateške projekte, direktne marketinške kampanje s avio kompanijama, sajmove, posebne prezentacije, suradnju s organizatorima putovanja, kreiranje promotivnog materijala, kao i izradu nove web stranice. - poručila je Hrnić.

Što se tiče samog kredita, pojasnila je da on iznosi pet milijuna kuna te da je bio neophodan za normalan rad Turističke zajednice,

Pitamo je i postoji li mogućnost prijave na EU fondove kako bi se i tako financirale marketinške aktivnosti?

- Marketinške odnosno promotivne aktivnosti kao takve ne mogu se financirati iz EU fondova, već kao jedan/obvezni segment sveobuhvatnog EU projekta. Vjerujemo kako će nam ovo novo proračunsko razdoblje 2021.-2027. omogućiti pripremu i prijavu projekata gdje će prihvatljivi prijavitelj i partner biti Turistička zajednica. - odgovor je Ane Hrnić.

PRATIMO SITUACIJU

A kako će Grad Dubrovnik će promovirati destinaciju za nadolazeću sezonu, dakle hoće li naglasak biti na npr. video spotovima, billboardima, internet oglašavanju...?

- U redovnom smo kontaktu s avio kompanijama i tour operaratorima, kao i predstavništvima HTZ-a. U planu su promotivne aktivnosti putem strateških projekata zajedno s HTZ-om, kao i direktne marketinške kampanje s pojedinim avio kompanijama. Pratimo situaciju i u dogovorima s avio kompanijama plasirat ćemo kampanje u najpovoljnijem trenutku, ovisno o razvoju epidemiološke situacije i uspostavi letova. S obzirom na činjenicu da je Dubrovnik izrazoto avio destinacija, aktivnosti i suradnja s avio kompanijama od ključne su važnosti.    Nadamo se da će se uskoro ponovno pokrenuti i sajmovi, prezentacije i poslovne radionice, koje su prošle godine gotovo u potpunosti izostale, ili su se održale u virtualnom obliku. U prvom dijelu godine za očekivati je da će se većina sajmova održavati virtualno, kao ITB u ožujku, na kojem će TZ grada Dubrovnika sudjelovati. - poručila je.

- U fokusu nam je i suradnja s domaćim i stranim influencerima, kao i tržišta posebnih interesa. U dogovorima smo oko potpore vrlo zanimljivom sportskom događaju, pripremamo aktivnosti za promociju Dubrovnika kao destinacije za vjenčanja, a već prošle godine započeli smo aktivnosti vezano za digitalne nomade, koje ćemo u ovoj godini još intenzivnije i nastaviti. Za travanj pripremamo natječaj za 10 digitalnih nomada koji će u našem gradu provesti mjesec dana i raditi te naravno istraživati destinaciju. To je iznimno vrijedna promocija i očekujemo da će nekoliko digitalnih nomada koji su sudjelovali na konferenciji u listopadu biti u tom razdoblju naši gosti. Projekt je zajednički Grada Dubrovnika i TZ grada Dubrovnika. - navela je Hrnić.

- U dijelu online aktivnosti koje provodi TZ grada Dubrovnika planirani su i iznosi namijenjeni online marketingu na inozemnim tržištima. U plan za 2021. je uvrštena i suradnja s gospodinom Paulom Bradburyem na portalu Total Dubrovnik, u cilju promocije Dubrovnika i putem ovog kanala. U prosincu se trebala održati ASTA konferencija, međutim zbog okolnosti odgođena je za travanj. Cijelu prošlu godinu provodile su se aktivnosti promocije samog događanja, a kroz to i promocija Dubrovnika i Hrvatske na tržištu SAD-a, što je od iznimne važnosti. ASTA je udruženje s preko 12 tisuća putničkih agenata samo u Sjedinjenim državama, i ono što je najvažnije – destinacije koje ASTA preporuči su destinacije kamo Amerikanci putuju. Stoga je predstojeća konferencija izvrsna prilika za promociju dubrovačkog turizma na američkom tržištu. - precizirala je Ana Hrnić.

NAGLASAK I NA DOMAĆEM TRŽIŠTU

A na čemu će biti naglasak s kojim se turisti namjeravaju privući?

- Vrlo aktivno radimo na pripremama za nadolazeću sezonu. Usprkos pandemiji, Dubrovnik je cijelo vrijeme prisutan kao poželjna turistička destinacija u vodećim svjetskim medijima, poput NY Times, ABC News, BBC, CNN… Vidljivost Dubrovnika tijekom cijele ove sezone je iznimna, i na tome ćemo raditi i dalje. U planu je ugošćavanje stranih novinara i TV kuća. Iznimno je važno isticati sigurnost destinacije, koja je prepoznata i na čemu smo temeljili promotivne aktivnosti i u 2020. godini, računamo na procijepljenost stanovništva koja će također doprinijeti tom osjećaju sigurnosti. - ističe.

- U pripremi su kampanje na našim prioritetnim tržištima, kao što su UK i SAD, ali i na drugim tržištima, primjerice Njemačke, Rusije, Ukrajine, Francuske, Poljske, Češke, Austrije, Sovenije.    U tijeku su promotivne aktivnosti na tržištu SAD-a, a pripremamo i posebne kampanje na ostalim tržištima. Iznimno je važno biti fleksibilan, a istovremeno u potpunosti pripremljen i promptno reagirati, pa ćemo odluke o plasiranju kampanja na pojedina tržišta donositi sukladno razvoju epidemiološkoj situacije kod nas, ali i na emitivnim tržištima te uspostavi letova. - dodaje.

- Nastavljamo s promotivnim aktivnostima i na hrvatskom tržištu, koje je ove godine zabilježilo jako dobre rezultate, zahvaljujući i kampanjama Dubrovnik – tamo gdje je srce, provedenim u lipnju i rujnu prošle godine. Planiramo i aktivnosti na bližim tržištima koja ne podrazumijevaju putovanje avionom, naravno opet u skladu s epidemiološkom situacijom. - pojasnila je Hrnić, dodajući kako se "očekuje se početak sezone kruzera – Viking Cruises planira krenuti s programima u ožujku, ukoliko okolnosti to budu dozvoljavale".

- Strateški radimo i na razvoju novih atraktivnih turističkih proizvoda i programa na širem području Grada, kako bi se posjetitelji disperzirali i na druga područja te na taj način rasteretila stara gradska jezgra. Stvarajući nove sadržaje koristit ćemo više potencijale područja Rijeke Dubrovačke, Elafita, Gornjih sela. Gruž kao jedan urbani centar već sad nudi kvalitetne sadržaje i programe te planiramo posebne aktivnosti vezano za taj dio grada tijekom cijele godine. Jako je važno jačanje sportsko – rekreacijske infrastrukture, kao i gradnja multifunkcionalnog (kongresnog) centra. - njezine su riječi.

Popularni Članci