/* */

DOBRA JE NAMA NAŠA DARIVA Vlahušić: Dubrovnik je veći brend od Beyonce, ne treba nam ona pjevati na Staru godinu

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: fotomontaža

Zašto na Staru godinu Beyonce ne pjeva na Stradunu umjesto DaRive?

Dubrovčani i njihovi posjetitelji će u Novu Godinu ući sa stihovima Teške industrije, Colonije, DaRive i Markosa. Odmah pitanje: da ste vi inozemni posjetitelj, biste li došli u Dubrovnik na doček gdje će vas zabavljati ovi bendovi?

Naravno da ne bi. Pokazuju to i brojke. Tijekom ovih blagdana, Dubrovnik će posjetiti oko 5000 turista, a od njih je dobar dio domaćih gosta. Zar ne bi ta cifra trebala biti veća s obzirom na imidž Dubrovnika?

Nova godina je specifično turističko doba. Sve svjetske destinacije bore se za goste, a konkurencija je nesmiljena. Da bi bio, kako to kaže kapitalistički rječnik – konkurentan – moraš imati ponudu kakvu rijetko tko ima. Drugim rječima, moraš dovesti neku svjetsku glazbenu zvijezdu koja će biti magnet za dolazak brojnih gostiju. No nije samo bitno koliko će ljudi doći, već i velika reklama o kojoj će pisati svi svjetski mediji i to – besplatno. Zamislimo sad na trenutak da na Stradunu za doček Nove pjeva Beyonce ili neka druga svjetska zvijezda.

Nedavno je organiziran koncert Bryana Ferryja i mnogi su došli samo zbog toga. Koncert mada praćen velikom kišom, bio je pravi spektakl, a organizirala ga je Lukšić grupa povodom 100. rođendana hotela Excelsior.

Zašto onda takav spektakl nemamo na Staru godinu? Kada sam god pitao gradonačelnika Andra Vlahušića kako to da ne razmišljamo o dovođenju Beyonce na Stradun, svaki put bi mi odgovorio kako je Dubrovnik veći brend od nje ili Stinga. Nejasno je to njegovo razmišljanje kada vidimo brojke.

Tijekom prošlih godina, brojne zvijezde su pjevale po dubrovačkim hotelima za doček Nove, a sam Grad Dubrovnik za doček na Stradunu ponekad je izdvajao milijun i pol kuna,a ponekad pola milijuna kuna. Ako tome pridodamo novce koje su hoteli plaćali za nastupe hrvatskih zvijezda, dolazimo do brojke od oko 3 milijuna kuna, a s tom se svotom može puno napraviti za dovođenje svjetskih zvijezda.

Naime, iako je tajna koliko je koštao nastup Beyonce u zagrebačkoj Areni, neslužbeno smo doznali da je riječ o 600 tisuća dolara što je manje od cijene koju su trošili svi dubrovački turistički subjekti za doček Nove posljednjih godina. Naravno da bi nastup Beyonce na Staru godinu bio skuplji, uzmimo da bi iznosio milijun dolara. Je li to preskupo? Za Grad Dubrovnik i Turističku zajednicu svakako jest, ali kad bi u dovođenju svjetske zvijezde sudjelovale hotelske grupacije, Ministarstvo turizma, HTZ i drugi ugostiteljski objekti od čega bi svi imali korist, vrlo lako bi se to platilo.

Prema informacijama Dubrovačkog dnevnika, hotelske grupacije su itekako zainteresirane za dovođenje svjetskih zvijezda što nedavni nastup Bryana Ferryja samo potvrđuje. Jasno je i zašto – napunili bi sve svoje kapacitete, a tijekom ovih blagdana dobar dio hotela poput Dubrovnik Palacea uopće neće raditi.

Zašto onda nemamo neku zvijezdu? Čak i sam Vlahušić kaže da bi promidžba bila dobra, iako je kontradiktoran u svojim izjavama. Promidžba bi bila dobra, ali Dubrovnik je veći brend od Beyonce. Kada gledamo podatke da Grad Zagreb za Snježnu Kraljicu izdvoji oko 5 milijuna kuna, a od toga nema gotovo nikakve koristi, zar bi bilo preskupo da Grad Dubrovnik toliko izdvoji za doček Nove? A posebno sad kad nema velikih problema s proračunom.

Kako bilo da bilo, izgleda da još dugo na Stradunu nećemo gledati neko veliko svjetsko glazbeno ime. Šteta, jer se čini da bi svi imali velike koristi od toga, a pogotovo kad se zna da cijene koncerata iz godine u godinu stalno padaju zbog skidanja glazbe s interneta. Glazbenici više ne zarađuju od prodaje albuma, nego samo od koncerata, a moraju ih godišnje održati jako puno, što znači da im i cijena pada.

Evo još nekih brojki – U2 za dva koncerta u Maksimiru tražio je oko 5 milijuna eura, a prije bi toliko koštao samo jedan. Prema podacima njihove Turističke zajednice, u dva dana Zagreb je od posjetitelja koncerta utržio 10 milijuna eura, hotelska popunjenost narasla je za 40%, a ugostiteljski promet za 30% u odnosu na isti taj period godinu prije. Svi su turistički djelatnici ponavljali tih dana jednu te istu mantru: „ Da nam je barem svaki tjedan, koncert ovakav jedan“.

Koncert Madonne u Budvi puno je napravio za razvoj crnogorskog turizma. Kraljica popa tražila je za koncert 5 milijuna dolara, a u organizaciji je izdašno sudjelovao turistički sektor, ali i visoki politički dužnosnici, kao Svetozar Marović. Prema podacima budvanske turističke zajednice, taj je grad zaradio duplo više nego što je uloženo u organizaciju koncerta. Slična stvar dogodila se prilikom koncerta Rolling Stonesa.

Pogledajmo malo cijene pojedinih izvođača tijekom posljednjih nekoliko godina. U2 i Madonna koštaju 5 milijuna dolara, AC/DC 2 milijuna dolara, kao i Red Hot Chilli Peppers. Američki hip-hoperi kao što su Snoop Dogg, 50 Cent, Busta Rhymes koštaju pola milijuna dolara, dok su Jay Z, Beyonce i Eminem nešto skuplji. Depeche Mode dođe oko 250 tisuća dolara, a britanska grupa Muse manje od 100 tisuća dolara. Najbolji svjetski DJ-i još su jeftiniji. Najskuplji je DJ Tiesto za čiji nastup treba izdvojiti 75 tisuća dolara. Zanimljivo je da se oko svih ovih cijena može cjenkati.

Prije nekoliko godina Hrvatska turistička zajednica potrošila je samo na oglašavanje na CNN-u i Eurosportu 7 milijuna kuna (ukupno je 2009. Ministarstvo turizma i HTZ na promidžbne aktivnosti potrošio nevjerojatnih 185 milijuna kuna). Za tu se svotu mogu dovesti brojni izvođači na Staru godinu koji bi napravili puno veću promidžbu od reklama na Eurosportu ili na turističkim sajmovima.

Međutim, iako svi smatraju da bi to bilo dobro, ništa ne ide prema nastupu Beyonce na Stradunu. Dobra je nama i DaRiva bez obzira što njen nastup neće dovesti nijednog inozemnog gosta niti će itko u Dubrovniku tijekom blagdana posebno zaraditi.

 

Popularni Članci