/* */

DIVLJI ZAPAD NA PILAMA I U GRUŽU Libertasovi vozači ne mogu iskrcavati putnike, stanice služe kao taksi stajališta (FOTO)

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: , vs, ib

Svi oni koji se svakodnevno ili barem često voze Libertasovim autobusima znaju s kakvim se izazovima vozači bore kako bi obavili ono što im je posao – prevezli putnike i sigurno ih iskrcali na za to predviđenim stanicama. No, to je ponekad prava nemoguća misija jer se stanice koriste kao taksi stajališta.

Tko god se danas oko podne zatekao na Pilama, mogao se uvjeriti kako to svakog dana tamo izgleda. Taksi vozila okupiraju autobusne stanice pa su vozači primorani putnike iskrcavati nasred puta što znači i veliko ugrožavanje sigurnosti u prometu. No za to nisu odgovorni u prvom redu oni, nego oni koji zauzimaju stanice predviđene za Libertasove autobuse. Među taksistima nered na Pilama predvode svakako oni Uberovi, vjerojatno zato što su i najbrojniji, a ima i onih koji voze za gradski taksi pa se uredno parkiraju na Libertasove autobusne stanice, što se može vidjeti i na fotografijama. Brojna taksi vozila stižu na Pile, nisu sva puna, iskrcavaju goste gdje stignu, ali ih na isti način i ukrcavaju. Neki samo kruže ne bi li ih netko od gostiju zaustavio, a neki za čekanje koriste stanice.  

Libertasovi vozači ih vrlo često znaju upozoriti ili zamoliti da se pomaknu, no uglavnom su primorani iskrcavati svoje putnike na za to nepredviđena mjesta jer su ona koja su zato predviđena zauzeta od strane onih koji tu ni po kojoj logici ne bi smjeli biti.

Slična situacija je i u Gružu s obzirom na to kako stanica prekoputa hotela 'Petka' također već godinama služi kao svojevrsno taksi stajalište, što se također može vidjeti na fotografijama koje su snimljene jučer tijekom večeri.

Liberalizacija autotaksi tržišta zbog ovih je prizora svakako najlošija stvar koja se mogla dogoditi Dubrovniku, ne samo građanima koji koriste javni gradski prijevoz nego i grada kao destinacije. Stoga ni ne čude najave kako bi se Zakon o autotaksi prijevozu mogao mijenjati, jer ovakav priljev vozila dubrovačka infrastruktura jednostavno ne može podnijeti, što se svakim danom iznova i potvrđuje.

Popularni Članci