AGENCIJE SAME SEBI PRESUDILE Po odluci Trgovačkog suda nema više zaustavljanja na Pilama i Pločama
Ne stišava se bura koja se proteklih dana stvorila po pitanju zaustavljanja turističkih autobusa i iskrcaja gostiju na Pilama.
Iako se naplata po nižoj tarifi počela provoditi pri kraju gradonačelničkog mandata Dubravke Šuice, problemi su se počeli javljati tek kada je odlukom donedavnog gradonačelnika Andra Vlahušića cijena zaustavljanja povećana na 800 kuna.
Trgovački sud u Dubrovniku presudio je nepravomoćno u korist sedam agencija koje su se žalile na neutemeljene naplate zaustavljanja autobusa na Pilama, a odnose se na 2012. i 2013. godinu. Sud je, kako kaže odvjetnik Ante Kačić, o kojem se špekuliralo i kao kandidatu za gradonačelnika HDZ-a, utvrdio da odluka nije po zakonu jer nju nije donijelo Gradsko vijeće Dubrovnika nego gradonačelnik.
Sedam agencija za milijun i 100 tisuća kuna
Tvrtka Sanitat d.o.o. tužila je sedam turističkih agencije zbog neplaćanja naknade za parkiranje i zaustavljanje u zoni posebnog prometnog režima grada Dubrovnika te da su donesene nepravomoćne presude kojima je u prvom stupnju odbijen tužbeni zahtjev.
Grad Dubrovnik je u ovom slučaju takozvani 'umješač' na strani tužitelja.
Iako se naplata, po nižoj tarifi počela provoditi pri kraju mandata Dubravke Šuice, problemi su se počeli javljati tek kada je odlukom gradonačelnika Vlahušića cijena zaustavljanja povećana na 800 kuna.
Naime, kako iz obrazloženja istih presuda stoji, Odluka o uređenju prometa na području grada Dubrovnika iz 2000. godine, koju je tada donijelo Gradsko vijeće Grada Dubrovnika, po stajalištu suda nije zakonita kao i pravna osnova temeljem koje su terećeni tuženici za 2012. i 2013. godinu te je iz tog razloga odbijen tužbeni zahtjev, stoji u odgovoru iz Grada Dubrovnika koji dodaju da će tužitelj, dakle tvrtka Sanitat i Grad Dubrovnik uložiti žalbu.
Iz nepravomoćne sudske presude se također može iščitati kako Grad Dubrovnik niti komunalna tvrtka nemaju pravo naplaćivati zaustavljanje na Pilama, što zapravo znači, kako doznajemo iz pouzdanih izvora, da Grad Dubrovnik po sili zakona mora navedena mjesta za iskrcavanje, a što se odnosi na Pile i Ploče, zabraniti za sve autobuse.
Nepravomoćne presude odnose se na potraživani iznos od 1.107,460 kuna. Ako se povodom žalbe prihvati tužbeni zahtjev tužitelja tada će tuženici morati platiti i pripadajuće zakonske zatezne kamate.
Agencije same sebe torpedirale s Pila?
Kako Dubrovački dnevnik doznaje, bitni sastojci presude Trgovačkog suda u Dubrovniku koju je donijela sutkinja tog suda Anka Muhoberac, gradonačelnik nije smio donijeti takvu Odluku nego Gradsko vijeće, da se nije smjelo navedenu Odluku 'upakirati' naputkom o zaustavljanju turističkih autobusa, da ne postoji policijska suglasnost, a da ista i postoji, Zakonom o sigurnosti prometa na cestama nije propisano plaćanje naknade za zaustavljanje na javnim površinama.
Više je razloga u ovom slučaju zašto se neće postići dogovor u roku koji odgovara i agencijama i samom Gradu. Jedan od njih je što aktualni povjerenik Grada Niko Pavlović ne smije dogovarati nikakve poslove iz kojih bi mogao proizaći potencijalni trošak novom ili starom gradonačelniku. Drugi razlog je što je Gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Vlahušićem već predlagala i odobrila popust od 50 posto u 2013. godini, a zauzvrat je dobila prijavu nadležnom Ministarstvu te je stavljena zabrana na takvu odluku.
Iz nepravomoćne sudske presude se također može iščitati kako ni Grad Dubrovnik niti komunalna tvrtka nemaju pravo naplaćivati zaustavljanje na Pilama, što zapravo znači, kako doznajemo iz pouzdanih izvora, da Grad Dubrovnik po sili zakona mora navedena mjesta za iskrcavanje, a što se odnosi na Pile i Ploče, zabraniti za sve autobuse.
S druge strane, turističke agencije i njihov pravni zastupnik Kačić u izjavi za Slobodnu Dalmaciju kaže kako je prije sve funkcioniralo na bazi dogovora. U tom slučaju se može slobodno zaključiti kako ni odvjetniku Kačiću nije bilo sporno raditi nezakonito i protupravno zaustavljati autobuse ako to agencijama odgovara. Niti agencijama nije bilo sporno nelegalno zaustavljati autobuse na Pilama sve dok Grad nije uveo veću tarifu.
Kako će na kraju sve završiti teško da itko može predvidjeti. Agencije čekaju pad Vlahušića, a Grad bi, ako želi raditi po zakonu trebao, koliko i danas zatvoriti prostor na kojem se zaustavljaju autobusi ili ga pak Sanitat pretvoriti u parking za automobile, naravno uz policijsku suglasnost.
Dubrovački dnevnik