SISTEMATIZACIJA PUNA NELOGIČNOSTI? U HŽ Cargu ostaje čak 8 strojovođa po lokomotivi

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: hr.wikipedia org.
Sindikati željezničara Hrvatske upozorili su na loše provođenje sistematizacije HŽ Carga prema kojoj su prilikom 'podjele' otkaza određeni, kako tvrde, zaštićeni dok se druge nemilosrdno otpušta. Za primjer su se pozvali i na situaciju u Pločama.

'Strojovođe su očito zaštićeni prilikom uručenja otkaza u sistematizaciji HŽ Carga', upozorili su sindikati željezničara Hrvatske i Sindikati hrvatskih željezničara, aludirajući na činjenicu kako će strojovođa biti na kraju previše, dok će istovremeno u drugim sektorima prevladavati manjak djelatnika, prenosi Večernji list. Indikativno je i što je sindikat strojovođa jedini potpisao novi Kolektivni ugovor s Upravom i odobrio novi Pravilnik.

'Tako bi vlakove u Čakovcu trebao sastavljati, prema novom Pravilniku, manevrist iz Varaždina, a ondje je samo jedan u smjeni', naveli su iz Sindikata  pitajući se kako će jedna osoba istodobno biti na dva mjesta. S druge strane, strojovođa i pomoćnika strojovođa sistematizirano je njih 19, unatoč tome što su, kako kažu, tamo raspoložive jedna do dvije lokomotive. 'Zapravo, sistematizacija ostavlja čak 8 strojovođa na svaku raspoloživu lokomotivu', navode nazivajući novonastalu situaciju 'Pokoljem u Pravilniku' i izigravanjem dogovora s ministrom Hajdašem Dončićem s kojim su utvrdili da će količina posla biti jedini kriterij otpuštanja.

Za primjer iz Sindikata željezničara Hrvatske spomenuli su i Ploče gdje se na jednu do dvije raspoložive lokomotive prepolovio broj manevrista, dok je sistematizirano 28 strojovođa, pet nadzornika vuče i jedan instruktor vuče.

U upravi HŽ Carga tvrde su optužbu kako su strojovođe više zaštićene od otkaza u odnosu na druge. Tako navode kako treba uzeti u obzir vrstu vozila, uvjete vožnje i opremljenost željezničke strukture, kao i obvezu poštovanja zakona. Na primjer Varaždina i Ploča pojašnjavaju kako su u obje jedinice raspoložive četiri lokomotive, a ne jedna do dvije te kako je u Varaždinu opseg posla takav da je jedan manevrista dovoljan.

Reagirali su i iz Sindikata strojovođa Hrvatske. 'Cilj je da lokomotiva vozi 24 sata, ali se ne može računati da će jedan strojovođa voziti tu lokomotivu 24 sata', rekao je predsjednik istih.

Više pročitajte ovdje.

Popularni Članci