Lučka uprava ukazuje da sugerirana specijalizacija prometa ne odgovara potražnji na tržištu

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Na službenim stranicama Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske objavljen je nacrt Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske. Interesirali smo se o stavu Lučke uprave Ploče prema ovom dokumentu. Ravnateljica Deša Rathman je potvrdila da se u službama Lučke uprave priprema očitovanje na ovaj strateški dokument te da će on biti dostavljen Ministarstvu do 27. srpnja 2014. do kada traje postupak savjetovanja sa zainteresiranom javnošću. Lučka uprava Ploče je također uputila poziv najvažnijim sudionicima lučke zajednice u Pločama, i to posebno operativnim kompanijama koje djeluju na lučkom području, za  uključivanje u ovu javnu raspravu i doprinos prikladnom tretmanu luke Ploče u ovoj Strategiji.

U lučkoj upravi također je rečeno da je u tijeku izrada razvojne strategije luke Ploče koja će morati biti usklađena sa ovim višim planskim dokumentom, kao i smijernice za povećanje konkurentske prednosti prometnog pravca. U vezi s tim osvrnuli su se i na radionicu koja je prošli tjedan je održana u Dubrovniku na temu prometnog povezivanja Dubrovačko-neretvanske županije, gdje su predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture prezentirali nacrt Strategiježupanijskim gradonačelnicima i načelnicima, predstavnicima županijskih institucija, lučkih uprava te drugim tvrtkama i institucijama koji su relevantni za povezivanje krajnjeg juga Hrvatske s ostatkom zemlje.Predstavnik Lučke uprave Ploče, pomoćnik ravnateljice Svemir Zekulić, je u svojoj diskusiji istaknuo važnost prometnog povezivanja svake luke sa svojim zaleđem s obzirom da danas postoji konkurencija između prometnih pravaca koji uključuju luku kao bitno čvorište. Za konkurentnost luke Ploče je od presudne važnosti kvaliteta infrastrukture te razina operabilnosti i intermodalnosti  na prometnom koridoru Vc koji od Ploča preko Sarajeva vodi do Budimpešte i zemalja Srednje Europe. Time bi se omogućilo širenje gravitacijskog tržišta luke Ploče, povećanje prometa i opravdanje za izuzetno zahtjevan investicijski ciklus u luci Ploče u kojem se preko Lučke uprave i lučkih koncesionara do kraja iduće godineočekuje dosezanje vrijednosti ulaganja od gotovo 200 milijuna EUR. Nažalost, činjenica da, unatoč brojnim nastojanjima i dopisima Lučke uprave, ovaj prometni pravac nije dio Osnovne već Sveobuhvatne europske prometne mreže (TEN-T mreža), može ugroziti konkurentnost ovog pravca barem do vremena kada područje Bosne i Hercegovine bude sastavni dio Europske unije. Strategija je kao jedan od ciljeva prepoznala potrebu unaprijeđenja prometne povezanosti i koordinacije sa susjednim zemljama te je bitno znati kakve će biti operativne mjere za provedbu ove Strategije. Strategija je također definirala da luka Ploče, uz luku Rijeka, ima najveći tržišni potencijal za prekrcaj tereta, ali joj je sugeriran razvoj kroz specijalizaciju prometa kontejnerskih i rasutih tereta što po mišljenju predstavnika Lučke uprave ne odgovara stvarnoj potražnji na tržištu i potrebama gravitacijskog područja luke budući da je evidentna potreba za razvojom kapaciteta i za druge vrste tereta uključujući i tekuće terete.

Postupak savjetovanja sa zainteresiranom javnošću upućen je, kao što vidimo, osim poslovnim subjektima, i svim pojedincima, pa ovom prilikom ukazujemo svim zainteresiranim građanima na mogućnost izjašnjavanja u vezi prometnog povezivanja grada i županije, kao i razvoja osnovnih prometnih kapaciteta na ovom području.