/* */

ŠTO SE TO DOGAĐALO ISPOD MINČETE? Na igralištu je sve bilo spremno za svadbu, ali ona će se tek dogoditi (FOTOGALERIJA)

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović

Konferencija za medije ususret premijernoj izvedbi predstave 'Odbrojavanje- pa piru s Držićem i Nalješkovićem' u sklopu ovogodišnjih Igara održana je danas na igralištu ispod Minčete. Riječ su imali intendantica Igara Dora Ruždjak Podolski, njen pomoćnik za dramski program Saša Božić, dekanica Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu Franka Perković te redatelji predstave Hrvoje Korbar, Lea Anastazija Fleger i Marina Pejnović.

Predstava je rezultat zajedničkog umjetničko- istraživačkog projekta Dubrovačkih ljetnih igara i Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu. Režiju predstave potpisuju mladi redatelji Lea Anastazija Fleger, Marina Pejnović i Hrvoje Korbar, za kostimografiju i scenografiju zadužena je Zdravka Ivandija Kirigin, dramaturgiju potpisuju Nikolina Rafaj i Nina Bajsić, scenski pokret Ema Crnić, a produkciju Romana Brajša. Predstavu izvode studenti odsjeka glume Akademije.

Zanimljivo je kako je sama konferencija za medije organizirana za stolovima koji su podsjećali na ove svadbene, s pićem, cvijećem i svijećnjacima.

„Naglasila bih kako je idejni začetnik ovog projekta Saša Božić. Ono što je meni osobito drago je što smo od jedne ideje došli do uistinu velike realizacije. Predstava je trebala biti mala i nezahtjevna, ispala je zahtjevna, ali zaista jako pogodna za izražavanje naših mladih, kreativnih redatelja te glumaca, producenata, studenata plesa, dramaturga,“ izjavila je Ruždjak Podolski.

Perković je istaknula kako je ovo prvi ozbiljan projekt između Akademije i Igara, bez obzira na to što suradnja postoji od samog početka.

„Suradnja Akademije i Igara traje od osnutka Akademije. Isprepleteni su na različite načine, a veliki dio naših nastavnika, ali i studenata, sudjeluje u programu Igara. Mi smo mala zemlja pa nam se ponekad čini kako se svi znamo u ovom poslu i kako tu suradnju ne treba posebno strukturirati, no s tim se ne slažem jer smatram kako baš zato što smo mala zemlja imamo sličnu priliku za bolje organizirati stvari i mislim kako se to sada i događa,“ kazala je Perković.

Božić je kazao kako je riječ o projektu koji je započeo u drugom semestru te  kako je osiguran proces predavanja te su studenti jednom tjedno slušali predavanja istaknutih umjetnika i stručnjaka s područja urbanizma i kulturne povijesti Dubrovnika, a slušali su i o Dubrovniku kao destinaciji pirova. Nakon toga su studenti počeli raditi na svojim projektima.

„Ponosan sam i sretan što Igre i Akademija ovim projektom pokazuju mlade snage hrvatskog kazališta i naše najbolje studente. Govoreći s festivalske strane, moramo pružiti priliku mladim ljudima. Sve je teže im je osigurati vidljivost i proboj, no to je ujedno i odgovornost našeg najvećeg nacionalnog festivala,“ izjavio je Božić.

Redatelji su također kazali nešto više o svom viđenju projekta. 

„Najviše me inspirirala povijest ovog prostora i činjenica kako je u 15. stoljeću ponestalo kamenja u Dubrovniku pa su stranci morali donositi po jedan kamen u Grad na poklon. Inspirirala me i činjenica kako je ovaj prostor doživio potres 1667. godine. Također, inspiriralo me i što je tijekom Domovinskog rata bio sklonište. Ideja je bila dovesti sva ta vremena na scenu. To je moj odgovor na pitanje što je to nova ambijentalnost. To je za mene razgovor vremena, temporalni pristup prostoru na jedan drugačiji način. Sve to se ostvaruje preko čovjeka jer je čovjek taj koji daje značenje prostoru,“ kazala je Pejnović.

„Radimo predstavu u tri dijela koji su sklopljeni u jednu cjelinu. Radimo na tri lokacije. Moj dio je prvi, radim na taraci od Minčete, Marina radi u katakombama, a Hrvoje na igralištu. Publika će hodati na tri lokacije, a svatko od nas se bavio svojom temom koju je izabrao kroz predavanja i koja mu je bila zanimljiva,“ istaknula je Fleger dodavši kako im je zanimljiva bila činjenica što su se drame izvodile upravo na pirovima. Predstava predstavlja spoj prošle prakse izvedbi drama na pirovima i današnje u kojoj je Dubrovnik postao poznata destinacija za vjenčanja. Kako kaže, predstava prikazuje nekadašnju praksu miraza, ugovorenih brakova i tradicije te preispituje je li se danas išta promijenilo od Držićevog doba.

„Polazeći od ideje kako prostor definira njegova funkcija. Čini se kako u Dubrovniku, ali i ostalim povijesnim jezgrama, postoji sve manje sadržaja namijenjenih građanima, a sve više prostora namijenjenog uslužnim djelatnostima. I ovo igralište koje je namijenjeno građanima smo tako pretvorili u lokalitet jednog pira i to čak jedne turističke inscenacije pira,“ kazao je Korbar dodavši kako je uz navedeno postavljeno i pitanje prodaje, kako životnog prostora i intimnosti, tako i pitanje prodaje autentičnosti i baštine.

'Odbrojavanje' će na Igrama imati ukupno šest izvedbi u tri večeri, 1.,2. i 3. kolovoza s počecima u 21:00 te 23:00 sati. Predstava se izvodi na vrhu kule, u katakombama te na igralištu pod Minčetom.

Popularni Članci