Predstavljeno stotine novih automobila
Ženevski auto salon predstavio je stotine novih automobila među kojima se nalazi veliki broj svjetskih i europskih premijera, donosi VidiAuto.
BMW Z4, cabrio roadster, nova Škoda Octavia, Honda CR-V, Mercedes E-klasa samo su neka od starih imena predstavljena u novom ruhu.
BMW Z4, cabrio roadster u 2013. godini doživjet će lagani redizajn, a osim izgleda novost se nalazi i ispod haube, a to je motor sDrive 18i, volumena 2 litre sa četiri cilindra i turbo punjačom. Motor sa 156 KS ima 240Nm okretnog momenta, a ubrzanje do 100km/h postiže za 7,9 sekundi. Što se tiče potrošnje iz BMW-a tvrde da će biti 6,8 litara za ručni mjenjač. Novi BMW Z4 u ovom obnovljenom izdanju na tržišta stiže već ovog mjeseca.
Honda CR-V u redizajniranom izdanju donosi novu prednju masku s LED svjetlima i kromiranim detaljima, spojler na prtljažniku za efikasniji protok zraka iznad vozila. Motori su benzinski 2.0 s i-VTEC agregatom (155 KS) i 150 KS snažan 2.2 i-DTEC dizelski agregat.
Nova Honda CR-V dolazi isključivo s pogonom na sva četiri kotača uz mogućnost odabira između 6-stupanjskog manualnog ili 5-stupanjskog automatskog mjenjača.
Nova Mercedes E-klasa bit će predstavljena na Detroit salonu 2013. godine. Dvostruka prednja svjetla odlaze u povijest tako da nova E-klasa dobiva novi izgled, ali i neka nova rješenja kao što su pomoćni sustavi: stereo kamera koja otkriva prvi prijelaz pješaka i vozila, aktivni Lane asistent koji će sprječavati nezgode. Dakle, najveći je naglasak, osim novog dizajna, stavljen na sigurnosne tehnologije. E-klasa će donijeti i nove četverocilindarske benzinske motore snage 184 i 211 KS, koji će imati potrošnju od 5,8 litara na 100 km.
Škoda je predstavila novu Octaviju, sada već u trećoj generaciji. Nova Škoda Octavia,kompaktna limuzina, u odnosu na prethodnu Octaviju još je duža i to za 9 centimetara i šira za 4,5 centimetara. Međuosovinski razmak posrastao je za 10,8 centimetara odakle dolazi i do više prostora u unutrašnjosti. Prtljažnik je kapaciteta 590 litara, a masa automobila je manja od 102 kilograma. Škoda najavljuje četiri TSI benzinska motora i četiri TDI dizelska common-rail motora koji će imati nisku potrošnju. GreenLine verzija (1,6 TDI sa 110 KS) imat će emisiju CO2 samo 89 grama po kilometru, te potrošnju od 3,4 litara.
Grand Santa Fe, veliki SUV, u odnosu na standardni Santa Fe je 225 mm duži. Grand Santa Fe prvi put je predstavljen 2012. na auto salonu u New Yorku, no verzija za Europu u potpunosti je prilagođena očekivanjima europskih kupaca, posebno u segmentu upravljačkih i voznih osobina. Grand Santa Fe za 10 mm je viši, 5 mm širi i 225 mm duži zahvaljujući 100 mm dužem međuosovinskom razmaku, a s čak 607 litara prtljažnog prostora najbolji je u klasi. U skladu sa životnim stilom i potrebama , kupac će moći izabrati verziju sa šest ili sedam sjedala.
Grand Santa Fe dolazi s 18-inčnim ili 19-inčnim alu-naplatcima, a pokreće 2,2 litreni R VGT dizel motor sa 197 KS i emisijom CO2 od samo 192 g/km te sa šest-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Kada je riječ o sportskim automobilima, onda su uvijek puno važnije brojke, a ne priča. Novi Audi S3 Sportback s 300 KS do stotke ubrzava za okruglih 5 sekundi i ima 380 Nm okretnog momenta. Novi 2.0 TFSI motor u prosjeku troši samo 6,9 litara na 100 km, a ovaj četverocilindrični motor u modelu S3 Sportback je potpuno revidiran. Ovaj 2.0 TFSI motor se može jednako pohvaliti snagom i primjerenom učinkovitosti, oslanjajući se na mnoge nove tehnologije, od dvostrukog sustav ubrizgavanja goriva, preko Audijevog sustava upravljanjem ventilima i ispušne grane koja je integrirana u glavu motora, do inovativnog upravljanja toplinom. Kada je opremljen s opcijskim šest stupanjskim S tronic mjenjačem, S3 Sportback ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 5,0 sekundi. Uz šest stupanjski ručni mjenjač potrebno je samo pet desetinki sekunde više. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Audi S3 Sportback s pet vrata ima masu praznog vozila od 1.445 kilograma – 70 kilograma manje u odnosu na prethodni model, a dugačak je 4.324 milimetra. Većina ovog smanjenja mase odnosi se na karoseriju. Putnička kabina je u velikom dijelu izrađena od čelika ultra visoke čvrstoće, a prednji odbojnik i poklopac motora napravljeni su od aluminija.
Seat Leon SportCoupe je sportski kompaktni model s troja vrata kod kojeg je međuosovinski razmak za 35 mm kraći nego kod 5-vratne verzije radi dodatne agilnosti u vožnji, ali i drugačijeg karaktera od verzije s pet vrata. Prtljažnik ima kapacitet od 380 litara, što je vodeći iznos u ovoj klasi. Inženjeri SEATA opremili su novi Leon SC s vrhunskim sustavima pomoći. Kamera na osvrtnom zrcalu kontrolira Lane Assist sustav, koji ispravlja elektromehanički servoupravljač prije no što vozač prijeđe preko oznaka na cesti. Asistent dugog svjetla, koji automatski prebacuje između dugog i kratkog svjetla također radi na bazi kamere. Dodatni sustav pomoći je otkrivanje umora – on registrira smanjenu koncentraciju vozača i predlaže pauzu. Još jedan značajan sustav sigurnosti, a koji je također dio standardne opreme u Leonu SC je kočnica za više sudara, koja pomaže pri izbjegavanju sekundarnog sudara u slučaju nezgode.
Novi BMW serije 3 Gran Turismo objedinjuje dinamičnost limuzine, sportske gene, praktičnost i svestranost Touringa. 200 mm je duži u odnosu na model BMW serije 3 Touring, ima 110 mm dulji međuosovinski razmak, a ujedno je i 81 mm viši. Coupe stil, krovna linija koja je sasvim lagano usmjerena naniže, automatsko otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika definiraju upečatljiv vanjski izgled BMW-a serije 3 Gran Turismo. Aktivan stražnji spojler, prvi takve vrste u BMW-u, osigurava vizualnu lakoću. Putnici u vozilu sprijeda i straga mogu uživati u položaju sjedenja dodatno povišenom za 59 milimetara koji osigurava izvrsnu preglednost te olakšava ulazak i izlazak iz vozila. Osim toga, BMW serije 3 Gran Turismo nudi i dodatan prostor u području iznad glave putnika, što je posebno vidljivo u stražnjem dijelu vozila. Također, putnicima straga na raspolaganju je i dodatnih 70 mm prostora u usporedbi sa limuzinskim i Touring izvedbama BMW-a serije 3. Volumen prtljažnika ima 520 litara te nadmašuje zapreminu prtljažnog prostora BMW-a serije 3 Touring za 25 litara. BMW serije 3 Gran Turismo dolazi s pet različitih motora od kojih su tri benzinska i dva dizelska motora. Raspon njihove snage je od 105 kW/143 KS pa do 225 kW/306 KS. Svi motori imaju BMW TwinPower Turbo tehnologiju i serijski dolaze u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Moguće je doplatiti i za automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa. Oba mjenjača serijski dolaze sa start/stop sustavom.
Audi RS 7 Sportback s twin-turbom V8 može potegnuti do 305 km/h. Unatoč superiornim značajkama u prosjeku troši samo 9,8 litara goriva na 100 km. Glave cilindara imaju ispuh s unutrašnje strane, a usisne kanale s vanjske strane redova cilindara. Dva twin-scroll turbo punjača, koji proizvode do 1,2 bara pritiska, integralno su ugrađena s hladnjakom stlačenog zraka između dva reda cilindara. Time je postignuto da je put kretanja ispušnih plinova iznimno kratak kako se ne bi gubila njihova energija, što osigurava vrlo dobar odziv na pritisak papučice gasa.
Najinovativnija tehnologija za povećanje efikasnosti, koja se ugrađuje u novi Audi RS 7 Sportback je sustav isključivanja cilindara po potrebi (COD – cylinder on demand). Pri niskim i srednjim opterećenjima, ovaj sustav deaktivira cilindre 2, 3, 5 i 8, zatvaranjem njihovih ventila preko elektromehaničkih aktivatora. Tada ovaj 4.0 TFSI radi kao četverocilindrični motor sve dok vozač snažnije ne ubrza. Područje rada u aktivnim cilindrima je pomaknuto prema višim opterećenjima, što povećava efikasnost. Cijeli proces isključivanja/uključivanja rada cilindara traje samo nekoliko stotinki sekunde.
Peugeot predstavlja nešto potpuno novo - Peugeot 2008. Ovo je urbani crossover koji je nastao na iskustvu modela 3008, a u prodaji se očekuje u proljeće 2013. godine. Peugeot 2008 nastavlja ofenzivu koju je pokrenuo model 208, s kojim dijeli i veliku sličnost. Inače, Peugeot 2008 je prvo vozilo iz Peugeota koje je dizajnirano i razvijeno istovremeno za nekoliko tržišta. Cilj je s novim konceptom privući nove korisnike, za generaciju koja je tek u nastajanju. Informacije koje su se uspjele saznati o Peugeotu 2008 su da je dužina vozila 416 cm, dizajn je preuzet s modela 208 (prednji dio) te krom rešetke s modela 4008. Imat će panoramski krov, dolazit će sa 17-colnim naplatcima s mat premazom. Straga ima krovni spojleri stražnja LED svjetla u obliku kandže. Pogon će dobiti nove motore - e-HDi dizelski te 3-cilindarski benzinski motor. Motori su dizajnirani kako bi se postigla emisija CO2 od 99 g/km.
Izvor: Vidiauto.com