NE PODCJENJUJTE NJIHOVU MOĆ Poznati influenceri uživali u Dubrovniku, častili ih TZ, hoteli i restorani

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Instagram
Važnost online marketinga iz dana u dan raste, kako za sve branše pa tako i za turizam.

Možete li zamisliti da odlučite otputovati negdje, a da prije toga niste na društvenim mrežama i tražilicama pretražili destinaciju u koju idete? Danas je to teško zamisliti jer internet praktički pokriva svaki segment našeg života i sve što želimo saznati možemo lako pronaći jednostavnim klikom.  Online marketing promijenio je tako i sektor turizma koji je pod velikim utjecajem interneta posebice društvenih mreža.

Dijeljenje iskustva putem videa i fotografija postalo je nezaobilazno za vrijeme putovanja. Pregledavanje sadržaja takvih objava zapravo rezultira motivacijom i inspiracijom pri planiranju posjeta budućim destinacijama. Influenceri, osobe koje utječu na druge, tako imaju sve veći značaj  jer komuniciraju putem vlastitih profila na društvenim mrežama. To su prepoznali i brojni svjetski brendovi, turističke zajednice koji ih angažiraju kao promotore svojih proizvoda, usluga i destinacija.

GOLAN, MALNAR, ZAVLINE, MESSTER U GRADU

I Turistička zajednica grada Dubrovnika ove godine, tijekom lipnja, srpnja i  kolovoza, je sufinancirala posjete dvadesetak travel i lifestyle blogera koji su boravili u gradu. TZ je tako počastila ove influencere besplatnim vođenjima s vodičima te su im poklonili ulaznice za brojne znamenitosti.

Na upit tko je sve posjetio Dubrovnik, odgovorili su nam kako su u organizaciji Turističke zajednice grada Dubrovnika i Hrvatske turističke zajednice, došle TV voditeljica Hofit Golan te Maja Malnar, a na putovanju su im se pridružili Carina Zavline i Jesse Meester, glumac i model iz Velike Britanije. Iz TZ-a ističu kako ovu ekipu influencera zajedno prati više od 3,3 milijuna pratitelja.

Instagram

Naime, Golan je dobitnica nagrade za naj influencericu 2020. godine na natjecanju koje se održalo u Monacu. Na Instagramu je prati više od 2,1 milijuna pratitelja. Maja Malnar je Slovenka s londonskom adresom koju na Instagramu prati oko 906 tisuća pratitelja, dok Carinu Zavline iz Njemačke i  Jessea Meestera iz Velike Britanije prati preko 400 tisuća pratitelja.

Ne treba zaboraviti ni kralja Instagrama i playboya Dana Bilzeriana koji je u Dubrovnik sredinom srpnja stigao u vlastitom aranžmanu. Šetao je Stradunom i uživao s prijateljima na jahti što su izvijestili brojni mediji, a on je fotografije podijelio na svom Instagram profilu gdje ga prati čak preko 32 milijuna pratitelja.

S njim u društvu bio je i Bill Perkins, također influencer, koji je u Dubrovniku na Lovrijencu zaprosio svoju djevojku Laru Sebastian, a za Dubrovnik je imao samo riječi hvale, uz fotografije koje je objavljivao.

TZ smatra kako su ovim putovanjima pokrili tržišta UK, Njemačke, Slovenije te ostala značajnija tržišta.

Objave navedenih influencera na popularnom Instagramu doista su prepune fotografija iz Dubrovnika koje prikazuju kako uživaju u moru, suncu, šetnji povijesnom jezgrom, a poznati hoteli i restorani također su ih ugostili što su oni uredno objavili na svojim profilima.

Osim ovog oblika promocije, TZ grada Dubrovnika, s Turističkom zajednicom Dubrovačko – neretvanske županije i Hrvatskom turističkom zajednicom sudjelovala je u organizaciji i dijeljenju troškova i za strane novinare koji su dolazili u Dubrovnik. U tri mjeseca ljetne sezone u gradu su boravili članovi redakcija The Telegraph, Daily Mail, The Independent, PRO Sieben, Deutsche Welle, Irish Daily Mail, TV ARD i mnogi drugi.  

'TREBA STRATEŠKI PROMIŠLJATI'

Komunikacijski stručnjak Krešimir Macan smatra kako je dobro što se Turistička zajednica odlučila na ovu inicijativu te su angažirali poznate influencere i travel blogere.

- Oni idu po svijetu i govore kako i gdje treba putovati pa onda ljudi slijede njihove primjere. U konačnici je poželjno da ih je što više bilo u gradu, jer bi onda imali više objava. Ja bih radije ulagao u digitalne i alternativne kanale poput influencera jer oni u trećem licu govore 'Wow, kako je meni ovdje bilo super '. Nakon toga turistička zajednica to može gurati na tržište s porukom "Evo netko tko je ljudima cool je rekao da je Dubrovnik super, dođite i vi!" - pojašnjava Krešimir Macan koji smatra kako da bi netko postao influencer ne treba posebne kvalifikacije nego samo imati moć utjecaja na određenu skupinu ljudi.

Instagram

- Lako je provjeriti u kojoj mjeri se utječe jer postoje reakcije na objave. Bît influencera je da oni svojim primjerom pokažu gdje odlaze, tako da drugima daju ideju - kazao je Macan. On je istaknuo kako je potrebno stvoriti reakciju u vidu rasprave, a ne samo brojati pregleda. Macan je kao primjer toga naveo promotivne video uratke s kojima se najčešće hvale turističke zajednice.

- Najlakše je potrošiti novce i pokazati video, ali pitanje je što se dogodilo kada je netko pogledao  ili kliknuo na stranicu - je li otputovao ili preporučio prijateljima. To je sve super, ali treba provjeriti i lajkove jer je važna interakcija pa u konačnici i rasprava o tome - smatra komunikacijski stručnjak. Turističkoj zajednici savjetuje da oglašavanju pristupi strateški, promišljeno i na vrijeme.

- Kada se stvari postave strateški, onda one donose dobre rezultate. Hrvatska je općenito malo kasnila s aktivnostima jer već u lipnju se moglo putovati. Već sad trebamo znati kakav Dubrovnik želimo iduće godine. Primjerice ako su otvorena neka nova tržišta, onda sukladno tomu treba raditi promotivne akcije na vrijeme - zaključio je za Dubrovački dnevnik komunikacijski stručnjak Krešimir Macan.

'Trebalo je više potrošiti za online oglašavanje'

Turistička zajednica grada Dubrovnika za on line oglašavanje, ove godine, izdvojila je 145.389 kuna. Prema njihovim navodima to uključuje kampanje na svim društvenim mrežama za domaće i strano tržište te inozemno oglašavanje. Krešimir Macan smatra kako je trebalo potrošiti više za online oglašavanje.

"To je malo, slobodno se moglo potrošiti i više, osobito kad su ovakva vremena. Digitalno oglašavanje je precizno i trebalo se ići ciljano. Dolazili su nam Skandinavci, Poljaci, Česi, ali i Hrvati. Trebalo je angažirati influencere i s tih područja i poslati snažnu poruku kako je jedinstvena prilika vidjeti Dubrovnik bez gužvi", kazao je Krešimir Macan.

Instagram

OVAKO TO ONI RADE

Hofit Golan: Salads and sunsets! Immersed in the #picture perfect #sunset from my rooftop balcony in #dubrovnik #croatia had most amazing time with my dearest friends this magical city.

Carina Zavline: Exploring the oldtown ✨????♥️ #dubrovnik #latenightwalks #happygirl #love #croatia

Maja Malnar: Khaleesi found her place in Kings landing. Never expected I will love this place so much, thank you @experiencedubrovnik @croatiafulloflife for being such an incredible host.

Jesse Meester: In the back you can see Old Town. Dubrovnik was the main filming location in Croatia for King’s Landing, a fictional city in Game of Thrones. For those who have seen the series and are passionate about it, a visit to Dubrovnik will become a beautiful déjà vu because of the way in which it was so well integrated into the setting of the series.

Dan Bilzerian: Life passes most people by while they're making grand plans for it.

Bill Perkins: One of the best date nights in a fantastic city. Highly recommend Dubrovnik.

*Tekst je objavljen u tiskanom izdanju Dubrovački dnevnik petkom

Popularni Članci