'

Ovo je jedini razlog zbog kojeg smo ikada pisali o Prelijepoj i Aneli

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Opće je poznato kako (dubrovačka) javnost ima visoko istančan smisao za teme i vijesti koje bi mediji trebali obrađivati. Realityji poput Big Brothera nikoga u gradu ne zanimaju. Trač rubrika se zaobilazi u širokom luku. Isto vrijedi i za Crnu kroniku, općenito za krv i nasilje. Ili ipak nije tako?

Naravno da nije! Kad pogledamo top listu pet najčitanijih vijesti posljednjih 15 dana na portalu Dubrovački dnevnik, demantiraju se sve teze oko toga da širu publiku zanimaju isključivo i samo dublje analize, aktualnosti i pametne teme.

Na prvom mjestu je Konavljanin koji je prijavio vozača koji je bacao opuške kroz prozor automobila. To još i veseli jer će možda još nekoga potaknuti da prijavi ovakva ponašanja koja mogu biti kobna, a što je još važnije, nekog drugog osvijestiti kako takvo ponašanje nije poželjno.


Na drugom mjestu top liste najčitanijih vijesti je vijest iz rubrike Zabava i klasični 'zagonet'. 'Prepoznajete li ga? Ovo je fotografija Dubrovčanina iz mladosti o kojem ovih dana svi pričaju', stoji u naslovu, a svekolika javnost kliknula je kako bi doznala o kome se to radi. Ako već nekim čudom to niste napravili, slobodno kliknite!

Na trećem mjestu je vijest iz Crne kronike o tome kako je poslodavac na Lopudu išaketao svog djelatnika iz Srbije, dakle rado čitane vijesti o krvi i nasilju, dok su visoko četvrto, ali i peto mjesto pripali – Aneli Ahmić koju ne treba posebno predstavljati jer čini se kako vrlo dobro znate o kome se radi.

Dubrovački dnevnik vazda je atento, i petkom, i svetkom, a dnevno objavi u prosjeku 30-ak najrazličitijih vijesti, izvještaja, tema… Čitatelji su odabrali kako ih ovih pet tema najviše zanima.

Sada bi netko kazao kako čitatelje izvještaji o rastavi Aneli Ahmić i njenom ulasku u reality show zanimaju samo zato što ih mediji njima 'serviraju', ali kad se pogleda o čemu je Dubrovački dnevnik u posljednje vrijeme izvještavao, i ta teza pada u vodu. Ovih dana smo vrlo iscrpno i neumorno izvještavali o pitanju brze ceste koja je od iznimne važnosti za svakodnevni život građana, budućnost grada, ali i sudbinu zaštićenog krajobraza Rijeke dubrovačke. Satima smo izvještavali s javne rasprave, kao i zbora građana, prenosili ideje, razmišljanja i navode građana, struke, predstavnika političkih opcija, udruga, inicijativa...

Objavljivali smo i o ostalim problemima koje tište građane, primjerice o ogromnim poskupljenjima u butigama, istraživali razloge, analizirali cijene, posjećivali centre, uzimali izjave, radili usporedbe… Ovo je treći put kako se ta tema našla na naslovnici Dubrovačkog dnevnika.

Pisali smo i o nedostatku liječničkog kadra, izazovima s kojima se susreće medicinsko osoblje, analizirali smo sezonu, u kojem smjeru ide turizam u gradu, što bi moglo bolje, kako bi trebalo dalje…

Analizirali smo i problem obiteljskog nasilja, pitanje pomoći žrtvama, što mogu napraviti, kome se obratiti, koje su boljke sustava i koji su planovi za budućnost.

To je samo jedan mali dio tema koje smo obrađivali u posljednjih mjesec dana  i koje ste vrlo rado čitali. No, očito nisu bile toliko zanimljive koliko je zanimljiva Aneli.

I to je jedini razlog zbog kojeg mediji, pa i Dubrovački dnevnik, izvještavaju o krasnoj Aneli. Ili prelijepoj Adriani Ćaleta Car. Ili pak predivnoj Lejli Filipović. Jer to čitatelje zanima, a funkcija medija je da ga čitateljstvo koristi. Medij koji je svrha sam sebi, gubi smisao postojanja.

Svi oni koji su pohađali studije vezane uz medije i novinarstvo, naučili su kako su ključne funkcije medija informirati, educirati, ali i zabaviti javnost. Mi vas tu i tamo pokušavamo zabaviti, ali nipošto zabavni sadržaj neće nadvladati onaj informativni ili edukativni, ma koliko vam ponekad bio atraktivniji.

Kada sljedeći put pod ovakve objave zabavnog karaktera pročitate ili napišete komentar 'Pa koga to zanima?', sjetite se ove naše top liste pet najčitanijih vijesti i dobit ćete odgovor. Vas.

Štoviše zbog toga se ni ne trebate osjećati loše. Odavno je utvrđeno kako čitatelji preferiraju sadržaj koji kod njih izaziva snažniju emocionalnu reakciju, ali i kako se njihova pažnja povećava kad se izvještava o prijetnjama ili opasnostima kako bi ih lakše izbjegli. Tako se objašnjava veliko zanimanje za Crnu kroniku. A što se tiče Aneli, riječ je samo o običnom ljudskom voajerizmu i traču. Moglo bi se razgovarati o moralnim aspektima, ali je, barem tako kažu psiholozi, nešto čemu je svako ljudsko biće sklono - poviriti malo u tuđi život, razmijeniti informacije, opustiti se i nastaviti dalje na neke druge teme. Primjerice raspravu o brzoj cesti. 

Popularni Članci