MOŽE SE (M)LJETOVATI I U VRIJEME KORONE Pobjegnite u mali raj na zemlji sa svojom obitelji (FOTO)

Autor: dubrovackidnevnik.hr
U vremenu epidemije koronavirusa brojni sasvim pogrešno odustaju od obiteljskih odmora premda u našoj županiji postoje brojna mjesta koja su kao stvorena za bijeg od svakodnevice, a epidemiološki su posve sigurna. Jedno od takvih mjesta svakako je Mljet, a njihov hotel Odisej  nudi boravak po pristupačnoj cijeni.

Ekipa Dubrovačkog dnevnika posjetila je otok Mljet i istražila zašto je on kao stvoren za obiteljski odmor, pa i za roditelje s malom djecom.

Krenuli smo brodom Nona Ana iz Gruške luke u 8:00 sati. Vožnja brodom bila nam je izuzetno ugodna, a sreća u nesreći svakako je i to što u vremenu koronavirusa nema pretjeranih gužvi. Vožnja je trajala oko sat i trideset minuta kada stižemo u luku Polače. Nakon iskrcaja dočekuje nas prijevoz do hotela u organizaciji Hotela Odisej. Svega desetak minuta vožnje provodimo u ugodnom razgovoru s vozačem.

Chek in u hotelu prolazi brzo uz sve moguće mjere zaštite od korona virusa. Dakle, odmah po dolasku izmjerena nam je temperatura brzim toplomjerom, dezinficirane ruke, a hotel nudi i maske svojim posjetiteljima kako bi bili zaštićeni.

Soba je smještena na drugom katu hotela i pri dolasku se dobivaju dodatne maske i dezificijense, a na samom ulazu se može vidjeti i obavijest o tome kako je ta soba dezinficirana. Čistoća je na visokom nivou i osjećate se uistinu sigurno bez bojazni o mogućoj zarazi koronavirusom što je od izuzetne važnosti naglasiti u vremenu epidemije.

Kako nismo htjeli gubiti vrijeme, nakon kratkog odmora krenuli smo u posjet otočiću Sv. Marije.

Otok Sv.Marije

U Pristaništu nas dočekuje vodič NP Mljet Ilija Stražičić te se ukrcavamo na brodicu za koju nam Ilija priča kako je na solarni pogon, pa smo tako saznali kako je brodica jedna od tri brodice kupljene novcima eu fondova što je iznimno pozitivna stvar koja se dogodila za NP Mljet. Brodice su dobile naziv po stradalim mještanima u Domovinskom ratu te su na taj način otočani odali počast svojim herojima.

Stižemo na Otok za svega pet do šest minuta vožnje. Mir, tišina i netaknuta priroda prvo su što nas se dojmilo nakon iskrcaja. Ilija nas vodi otokom gdje saznajemo sve o njegovoj povijesti. Nakon šetnje i boravka na čistom zraku, vrijeme je za ručak. Odlučili smo se za restoran Melita. Domaćinski raspoložen vlasnik restorana predložio nam je ručak po njihovom odabiru što nismo požalili. Crni rizot, riblja plata i domaći kolači savršen su spoj pa smo bili spremni za kupanje što je šestogodišnja Đina nesrpljivo iščekivala.

Restoran Melisa

Temperatura mora je savršena i za dva-tri stupnja toplija od ostatka obale što je dobra vijest za one koji su nešto zimogrozniji. Netaknuta priroda i toplo more bili su razlog za ostanak na otoku sve do večernjih sati. Idealno je ponijeti masku za ronjenje jer čistoća i raznolik podmorje ostavljaju bez daha. Nakon odmora za dušu i tijelo vrijeme je za povratak u hotel Odisej u na večeru gdje su ponuda i kvaliteta hrane na visokom nivou. Usluga je kvalitetna i profesionalna. Sve je čisto i besprijekorno.

Prva noć u hotelu, u prirodi, miru i tišini napunit će vas pozitivnom energijom. Sutradan odmorni krećemo na doručak u hotelski restoran gdje možete odabrati više vrsta napitaka, namaza, voća, peciva, bezglutenskih namirnica, veganskih jela. Domaćinski ugođaj stvara i sam direktor hotela koji ne propušta priliku pozdraviti svakog gosta, uvjeriti se u zadovoljstvo istog i biti na usluzi za svoje goste. Đina nije propustila priliku sprijateljiti se pa je tako stekla novog prijatelja.

Nakon doručka krećemo u Saplunaru. Vozimo se oko 50 minuta i uživamo u savršenoj panorami. Stižemo u Saplunaru, Đina je poželjela sladoled te odmah nalazimo više vrsta sladoleda. Silaskom na plažu primjećujemo u hladovini pod borovima ljuljačke, tobogane - pravi mali dječji raj! Niže je velika plaža s morskom pržinom. Uzimamo suncobrane i ležaljke pošto je sunce jako i prepuštamo se spokoju koji smo pronašli. Najljepše uspomene iz djetinjstva vežu me upravo za plaže s morskom pržinom, gledam svoju kćer i upravo me podsjeća na moje djetinjstvo dok gradi dvorac i neumorno stvara cijeli svoj mali svijet. Kada dođete na Saplunaru, nemate želju niti ići bilo gdje drugo no ipak bi trebalo nešto pojesti pa se tako odlučujemo za kreativno uređeni restoran MS u predivnom krajoliku netaknute prirode.

Restoran MSUpoznajemo vlasnika restorana, izrazito pristupačnog Marija Puhijeru kojemu prepuštamo odabir jelovnika za ručak. Dok čekamo naš ručak konobar nam donosi žmuo maslinovog ulja za koje nam kaže da je domaće i rađeno od čak pet vrsta maslina, što smo jedva čekali isprobati. Također smo dobili prirodnu cvijetnu sol kojom po želji začinjamo hranu. Restoran nudi isključivo domaću hranu vlastitog OPG-a pa tako možete kušati domaći kozji sir, pršut, frešku ribu, školjke, domaću verduru. U ovaj restoran se zasigurno vraćamo.

Ručak nas je ostavio bez daha kao i sama kreativnost u uređenju ambijenta. Freška, zdrava i ukusna hrana! Vrijeme na Saplunari proleti, nemate dojam da ste cijeli dan tu no sunce već polako zalazi i vrijeme je za povratak. Odmorni, puni pozitivne energije krećemo nazad u hotel. Vožnja do hotela protječe u ugodnom razgovoru s vozačem koji nam mnogo toga priča o samom mjestu i običajima. Govori nam da se domaćim gostima najviše i raduju jer, kako ističe, dobro je da i naši ljudi savršen odmor mogu naći vrlo blizu. U hotel bez problema možete povesti i svog kućnog ljubimca, na našu radost mogli smo se podružiti sa više vrsta umiljatih psića. Uistinu super doživljaj.

Trećeg dana posjetili smo Odisejevu špilju.

odisejeva špilja

U Odisejevu špilju smo krenuli ranije pošto se za posjet trebaju poštivati vremenski uvjeti. Ako se more previše podigne, zatvori ulaz i ne može se ući pa smo krenuli ranije dok još nema previše mora. Vožnja do špilje brodicom hotela traje sat i pol. Čini se dugo, no uz naša dva skipera vrijeme proleti. Putem smo vidjeli "Biskupa", prirodnu iluziju kojoj su mještani dali ime Biskup po mještaninu koji sliči na ovu optičku iluziju koju vidite iz samo jednog kuta ploveći pokraj hridi. Vidite glavu čovjeka od stijena no kada dođete ispred, iluzija nestaje i možete vidjeti običnu stijenu. Dolazak pred Odisejevu špilju zahtijeva skok u more s brodice te kratko plivanje. Ponijeli smo fotoaparat zaštićen u plastičnoj posudu kako bismo zabilježili ovu prirodnu ljepotu. Igra svjetlosti s morskom dubnom najljepše je što možete doživjeti. Stvaraju se fantastične boje, a hridi špilje atrakcija su hrabrim skakačima koji se okušavaju u skokovima s visokih hridi. Prepuni dojmova, vraćamo se na ručak te se odlučujemo za pizzu u sklopu pizzerije Levanat.

Vrhunska pizza i najbolji koktel radi se u ovoj pizzeriji. Ostaje nam vremena prošetati mjestom gdje srećemo poznate čeljadi iz Grada te se tako proćakulamo. Šetajući rivom nailazimo na štand s domaćim proizvodima gdje starija gospođa prodaje autohtone proizvode. Ne možemo odoljeti i kupujemo suhe smokve ukrašene lovorikom. Nastavljamo našu šetnju i srećemo  vlasnika brodice Marka Lopina koji nas veselo poziva na svoj brod Kristina. Uz čašu dobrog vina, proćakulali smo malo i sa njim te saznali kako iz Žuljane na Pelješcu najlakše možete na izlet. Markova obitelj od 1976. godine tradicionalno vozi  brod Kristinu od Žuljana do NP Mljet svaki dan od 9 do 17  sati. Gosti su mu kaže zadovoljni, a iznimno je sretan što se i domaći ljudi sve više odlučuju na izlete. Saznali smo kako upravo njegov brod često služi za proslave djevojačkih i momačkih večeri te kako su provodi nezaboravni.

Marko Lopin

Što otok Mljet čini idealnom destinacijom za obiteljski odmor u vremenu epidemije koronavirusa? U prvom redu su to netaknuta priroda te zdrava hrana koji će vam pomoći da svoj duh i tijelo vratite u harmoniju, da se odmorite i družite sa svojom obitelji u prirodi te uživate u ljetnim radostima. Svakako, važna je i sigurnost, a toga u hotelu Odisej nipošto ne manjka s obzirom na sve mjere opreza, ali i trud osoblja da se sve održi besprijekorno čistim. Za roditelje s djecom važno je naglasiti kako Mljet obiluje plažama preko kojih se može lako ući u more, a upravo takva je plaža Saplunara koja će djecu oduševiti i zbog mogućnosti igranja u pijesku, ali i činjenice kako se u blizini nalazi ugostiteljski objekt u kojem je moguće popiti piće, ručati ili pojesti sladoled. Tu je svakako i područje s dječjim spravama za igranje koje će svakako razveseliti djecu. Podmorje će sasvim sigurno zaintrigirati cijelu obitelj pa će nošenje maske na otok biti pravi potez. Mljet je idealan otok za sve one koji se žele opustiti, pobjeći od teških tema te uživati u pravom malom raju na zemlji.