PLAN ZA OPORAVAK Ovo su novosti koje Zračna luka Dubrovnik planira u 2021.
Zračna luka Dubrovnik programom novih poticajnih mjera (eng. Incentive) zrakoplovnim prijevoznicima potiče porast prometa i razvoj mreže ruta, sve u cilju brzog oporavka zračnog prometa prema i iz Dubrovnika.
Politika poticaja (odnosno popusta) je izračunata kao postotak na cijenu naknade za slijetanje i uzlijetanje, naknade za parking zrakoplova i naknade za putnički servis. Mjere se primjenjuju na principu transparentnosti, nediskriminacije i jednakog tretmana za sve zrakoplovne prijevoznike koji obavljaju komercijalne međunarodne redovne letove prema dubrovačkoj zračnoj luci, uz uvjet da prijevoznik nema otvorenih dugovanja, donosi portal Croatian Aviation.
INCENTIVE za ljetni red letenja
Poticajne mjere Zračne luke Dubrovnik za razvoj mreže ruta za ljetni red letenja su podijeljene u dva dijela:
-
Poticajne mjere za redovne letove prema novom odredištu,
-
Poticajne mjere za povećanje kapaciteta na postojećim rutama u odnosu na ljetni red letenja prethodne godine.
Predsezona je definirana kao razdoblje od početka ljetne sezone do 31. svibnja. Glavna sezona je definirana kao period od 01. lipnja do 31. kolovoza. Postsezona je definirana kao razdoblje od 01. rujna do kraja ljetne sezone. Poticajne mjere za ljetni red letenja se primjenjuju od 01.01.2022.
Redovni letovi – novo odredište
Zrakoplovni prijevoznik mora ispuniti slijedeća pravila i uvjete da bi ostvario pravo na poticajnu mjere za redovne letove za novo odredište:
-
ruta mora biti prema odredištu za/iz kojeg nije bilo letenja u prethodnom ljetnom redu letenja,
-
ruta za novo odredište se mora odvijati minimalno dva puta tjedno kroz ljetni red letenja,
-
zrakoplovni prijevoznik koji ostvaruje pravo na ovu poticajnu mjeru mora ostvariti barem 60% svog najavljenog reda letenja dostupnog u sustavu za raspored letova Zračne luke Dubrovnik na prvi dan ljetnog reda letenja.
Povećanje kapaciteta na ruti u odnosu na ljetni red letenja prethodne godine
Zrakoplovni prijevoznik mora ispuniti sljedeća pravila i uvjete da bi ostvario pravo na poticajnu mjere za povećanje kapaciteta na ruti:
-
Primjenjuje se na postojeće rute kada zrakoplovni prijevoznik poveća kapacitet na ruti za više od 15% ili uspostavi dodatne letove na ruti. Ako se uspostavljaju dodatni letovi na postojećoj ruti, mora se ostvariti barem 60% najavljenih letova dostupnih u sustavu za raspored letova Zračne luke Dubrovnik na prvi dan ljetnog reda letenja,
-
Poticaj se primjenjuje na sve operacije letova zrakoplovnog prijevoznika na ruti s povećanim kapacitetom ili uspostavljene dodatne letove na ruti,
-
Povećanje kapaciteta se izračunava prema dostupnim podatcima o redu letenja zrakoplovnog prijevoznika na prvi dan ljetnog reda letenja,
-
Ne primjenjuje se ako je smanjen kapacitet na drugim rutama koje su prometovale u prethodnom ljetnom redu letenja.
INCENTIVE za zimski red letenja
Poticajne mjere Zračne luke Dubrovnik za razvoj mreže ruta za zimski red letenja su podijeljene u dva dijela:
-
Poticajne mjere za redovne letove prema novom odredištu,
-
Poticajne mjere za povećanje kapaciteta na postojećim rutama u odnosu na zimski red letenja prethodne godine. Poticajne mjere za zimski red letenja se primjenjuju od 25.10.2020.
Redovni letovi – novo odredište
Zrakoplovni prijevoznik mora ispuniti sljedeća pravila i uvjete da bi ostvario pravo na poticajnu mjere za redovne letove za novo odredište:
-
Ruta mora biti prema odredištu za/iz kojeg nije bilo letenja u prethodnom zimskom redu letenja,
-
Ruta za novo odredište se mora odvijati minimalno dva puta tjedno kroz zimski red letenja, zrakoplovni prijevoznik koji ostvaruje pravo na ovu poticajnu mjeru mora ostvariti barem 60% svog najavljenog reda letenja dostupnog u sustavu za raspored letova Zračne luke Dubrovnik na prvi dan zimskog reda letenja.
Povećanje kapaciteta na ruti u odnosu na zimski red letenja prethodne godine
Zrakoplovni prijevoznik mora ispuniti slijedeća pravila i uvjete da bi ostvario pravo na poticajnu mjere za povećanje kapaciteta na ruti:
-
Primjenjuje se na postojeće rute kada zrakoplovni prijevoznik poveća kapacitet na ruti za više od 15% ili uspostavi dodatne letove na ruti. Ako se uspostavljaju dodatni letovi na postojećoj ruti, mora se ostvariti barem 60% najavljenih letova dostupnih u sustavu za raspored letova Zračne luke Dubrovnik na prvi dan zimskog reda letenja,
-
Poticaj se primjenjuje na sve operacije letova zrakoplovnog prijevoznika na ruti s povećanim kapacitetom ili uspostavljene dodatne letove na ruti,
-
Povećanje kapaciteta se izračunava prema dostupnim podatcima o redu letenja zrakoplovnog prijevoznika na prvi dan zimskog reda letenja,
-
Ne primjenjuje se ako je smanjen kapacitet na drugim rutama koje su prometovale u prethodnom zimskom redu letenja.
INCENTIVE za oporavak međunarodnog prometa za ljetni red letenja 2021.
Zračna luka Dubrovnik potiče brzi oporavak međunarodnog redovnog zračnog prometa od krize uzrokovane koronavirusom. Za ljetni red letenja 2021. zrakoplovnim prijevoznicima koji će obavljati redovne letove na svojim međunarodnim rutama nudi poticajnu mjere za putnički servis. Predsezona je definirana kao razdoblje od početka ljetne sezone do 31. svibnja. Glavna sezona je definirana kao period od 01.lipnja do 31. kolovoza. Postsezona je definirana kao razdoblje od 01. rujna do kraja ljetne sezone.
Zračna luka Dubrovnik prva je zračna luka u Hrvatskoj koja je prilagodila svoj incentive program najvećoj krizi u povijesti avioindustrije. Ovaj sveobuhvatni paket mjera svakako će biti dodatni motivator brojnim aviokompanijama da već od proljeća 2021. godine pokrenu redovni međunarodni promet prema i iz Dubrovnika. Koliko je dubrovački turizam ovisan o aviogostima vidjeli smo ovog ljeta.
Popust na navedene troškove kao što su naknada za putnički servis te naknada za slijetanje i polijetanje i više je nego dobrodošla inicijativa dubrovačke zračne luke. Ostaje nejasno zašto upravo ova zračna luka nije iskoristila svoje prazne parking pozicije i u aktualnom zimskom redu letenja omogućila parkiranje zrakoplova brojnim aviokompanijama koje imaju veliki logistički problem upravo po tom pitanju.
Više pronađite OVDJE.