Nitko se nije sjetio 'župana koji je povezivao': Ivan Šprlje bi bio jedan od najsretnijih ljudi u Hrvatskoj da je danas živ

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: , Grgo Jelavić/PIXSELL
Svečanost spajanja Pelješkog mosta u njegovoj punoj duljini od 2,4 kilometra ostat će upamćena kao jedan od najiščekivanijih i najemotivnijih u novijoj hrvatskoj povijesti koji je proslavljen uz vatromet.

Svi mostovi na svijetu su različiti. Neki su impozantne građevine koje predstavljaju turističke atrakcije, a neki su jednostavni i nisu izvor prevelikog divljenja. Svima je zajedničko da spajaju suprotne strane, premošćuju rijeke i mora, ruše prepreke, brišu granice… Dočekao je tako i krajnji jug Hrvatske svoju poveznicu s ostatkom Hrvatske  u vidu najvećeg infrastrukturnog projekta koji se trenutno provodi u Hrvatskoj. Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most je u srijedu navečer potpuno spojen od Komarne do Brijeste.

San o povezivanju Hrvatske traje desetljećima tako da njegovo realiziranje nije prošlo lako ni bez problema. Nema osobe koja postojanje Pelješkog mosta ne povezuje s razvojem krajnjeg juga, a neki su ideju spajanja mosta zagovarali desetljećima kroz svoje političko djelovanje. 

Bivši predsjednik Sabora Luka Bebić zagovara objašnjenje da je sve započelo s njegovom idejom, da je on 1998. prvi u Hrvatskom saboru predložio izgradnju Pelješkog mosta. Na svečanosti spajanja mosta većinom su bili članovi HDZ-a koji su tako zaokružili cijelu priču oko ovog važnog infrastrukturnog projekta - od Bebića kao začetnika do Plenkovića kao realizatora.

.

No, nitko se nije sjetio pokojnog bivšeg župana Ivana Šprlje koji je umro 2007. godine.

Bivši županijski vijećnik Nikica Šutalo smatra kako je za realizaciju projekta Pelješkog mosta najzaslužniji Šprlje.

.

- Kada je početkom dvije tisućitih išao u drugi mandat sa sloganom 'Idemo dalje, pouzdano i odgovorno' na plakatima je bio pored njegovog lika grafički prikaz mosta. Pelješki most je bio isključivo njegova ideja, koja je i prije postojala, ali on se najviše zalagao za to. Inače je bio inženjer građevine i to mu je bio najveći san. Svi mi koji smo bili bliski s njim smijali smo mu se i govorili kako je to glupost i nemoguća misija – prisjeća se SDP-ovac Nikica Šutalo koji smatra kako bi se most trebao nazvati po Ivanu Šprlji.

Šutalo se prisjeća kako pokojni župan tada nije imao podršku premijera Račana, no bio je uporan u naumu.

- Račan mu nije dao da ide u izbornu kampanju s plakatom na kojemu je Pelješki most, ali nije ga poslušao. Kada bi pričali o financiranju, on je govorio da ga samo pustimo i da će se pobrinuti za sve. Bio je direktor tvrtke Betonat koja je imala preko tisuću radnika, izgradili su dio Mokošice pa je imao iskustva u takvim poslovima. Ja sam mu se prvi smijao i govori kako je to nemoguća misija. No, on ga je stavio u prostorni plan koji je usvojen što je bio preduvjet da se most  izgradi – govori bivši županijski vijećnik i bliski prijatelj župana Ivana Šprlje Nikica Šutalo.

Bivši Šprljin dožupan HSLS-ovac Pero Cvjetović također se prisjetio kako je upravo Šprlje bio najglasniji zagovornik izgradnje mosta.

.

- Sretan sam da je ovaj most konačno spojen! Netko bi poetski rekao - župan bi bio jedan od najsretnijih ljudi u Hrvatskoj da je danas živ i da vidi ovaj most. Nije bilo glasnijeg i snažnijeg zagovornika od njega, cijelu je svoju političku karijeru vezao za to – kazao je Cvjetović dodavši kako most rješava osnovnu stvar, a to je povezivanje Dubrovnika s ostatkom Hrvatske.

Bivši zamjenik župana smatra kako će most osim povezivanja stvoriti dramatično pozitivne efekte na razvoj Pelješca, Korčule i otoka. 

- To nije projekt koji rješava samo jedan problem, mislim da će taj most imati dalekosežne pozitivne projekte za cijelu županiju uključujući i Neretvu – zaključio je bivši zamjenik župana je Pero Cvjetović.

Popularni Članci