Nitko se nije sjetio 'župana koji je povezivao': Ivan Šprlje bi bio jedan od najsretnijih ljudi u Hrvatskoj da je danas živ
Svi mostovi na svijetu su različiti. Neki su impozantne građevine koje predstavljaju turističke atrakcije, a neki su jednostavni i nisu izvor prevelikog divljenja. Svima je zajedničko da spajaju suprotne strane, premošćuju rijeke i mora, ruše prepreke, brišu granice… Dočekao je tako i krajnji jug Hrvatske svoju poveznicu s ostatkom Hrvatske u vidu najvećeg infrastrukturnog projekta koji se trenutno provodi u Hrvatskoj. Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most je u srijedu navečer potpuno spojen od Komarne do Brijeste.
San o povezivanju Hrvatske traje desetljećima tako da njegovo realiziranje nije prošlo lako ni bez problema. Nema osobe koja postojanje Pelješkog mosta ne povezuje s razvojem krajnjeg juga, a neki su ideju spajanja mosta zagovarali desetljećima kroz svoje političko djelovanje.
Bivši predsjednik Sabora Luka Bebić zagovara objašnjenje da je sve započelo s njegovom idejom, da je on 1998. prvi u Hrvatskom saboru predložio izgradnju Pelješkog mosta. Na svečanosti spajanja mosta većinom su bili članovi HDZ-a koji su tako zaokružili cijelu priču oko ovog važnog infrastrukturnog projekta - od Bebića kao začetnika do Plenkovića kao realizatora.
No, nitko se nije sjetio pokojnog bivšeg župana Ivana Šprlje koji je umro 2007. godine.
Bivši županijski vijećnik Nikica Šutalo smatra kako je za realizaciju projekta Pelješkog mosta najzaslužniji Šprlje.
- Kada je početkom dvije tisućitih išao u drugi mandat sa sloganom 'Idemo dalje, pouzdano i odgovorno' na plakatima je bio pored njegovog lika grafički prikaz mosta. Pelješki most je bio isključivo njegova ideja, koja je i prije postojala, ali on se najviše zalagao za to. Inače je bio inženjer građevine i to mu je bio najveći san. Svi mi koji smo bili bliski s njim smijali smo mu se i govorili kako je to glupost i nemoguća misija – prisjeća se SDP-ovac Nikica Šutalo koji smatra kako bi se most trebao nazvati po Ivanu Šprlji.
Šutalo se prisjeća kako pokojni župan tada nije imao podršku premijera Račana, no bio je uporan u naumu.
- Račan mu nije dao da ide u izbornu kampanju s plakatom na kojemu je Pelješki most, ali nije ga poslušao. Kada bi pričali o financiranju, on je govorio da ga samo pustimo i da će se pobrinuti za sve. Bio je direktor tvrtke Betonat koja je imala preko tisuću radnika, izgradili su dio Mokošice pa je imao iskustva u takvim poslovima. Ja sam mu se prvi smijao i govori kako je to nemoguća misija. No, on ga je stavio u prostorni plan koji je usvojen što je bio preduvjet da se most izgradi – govori bivši županijski vijećnik i bliski prijatelj župana Ivana Šprlje Nikica Šutalo.
Bivši Šprljin dožupan HSLS-ovac Pero Cvjetović također se prisjetio kako je upravo Šprlje bio najglasniji zagovornik izgradnje mosta.
- Sretan sam da je ovaj most konačno spojen! Netko bi poetski rekao - župan bi bio jedan od najsretnijih ljudi u Hrvatskoj da je danas živ i da vidi ovaj most. Nije bilo glasnijeg i snažnijeg zagovornika od njega, cijelu je svoju političku karijeru vezao za to – kazao je Cvjetović dodavši kako most rješava osnovnu stvar, a to je povezivanje Dubrovnika s ostatkom Hrvatske.
Bivši zamjenik župana smatra kako će most osim povezivanja stvoriti dramatično pozitivne efekte na razvoj Pelješca, Korčule i otoka.
- To nije projekt koji rješava samo jedan problem, mislim da će taj most imati dalekosežne pozitivne projekte za cijelu županiju uključujući i Neretvu – zaključio je bivši zamjenik župana je Pero Cvjetović.