/* */

ZA MALO ŠUŠURA KARNEVAL FESTU 220 TISUĆA KUNA Zašto plaćamo 'mokre snove' Ante Tolja?

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: karnevalfest.hr

Karneval fest iz godine u godinu reducira program, a potpora Grada Dubrovnika se ne smanjuje.

Neki su se prije četiri godine pitali što će nam Dubrovnik karneval fest kad već Grad Dubrovnik organizira program 'Četiri dana dubrovačkog karnevala'? Ove godine manisfestacija u svom nazivu gubi karnevalski prefiks i postaje samo Dubrovnik Fest. Zbunjujuće, jer je program posrnule, ali zadnjih godina ponovno oživljene tradicionalne Feste Dubrovnik praktički tek završio, a već nam dolazi novi 'izgubljeni' festival za nikoga s gotovo istim imenom.

Tim Dubrovnik karneval festa predvođen producentom Antom Toljem i uz potporu gradskog pročelnika Milana Perića pred četiri godine imao je viziju – 'mokri snovi' organizatora bili su napraviti u Gradu 'šušur' koji bi na koncu rezultirao produljenjem sezone.

Ništa od toga se nije dogodilo. Osim šušura. Njega je bilo. Priređen je festival zabavne glazbe, Gradom su tutnjale karnevalske skupine (njih 20 iz čak šest zemalja), bila je tu i karnevalska regata, u parku u Pilama orcali su tamburaši i pekle se kobasice. Obećani šušur je isporučen, no ostaje gorka činjenica da ambiciozno zamišljen projekt nije polučio uspjeh. Nitko, ili gotovo nitko (osim sudionika) u Dubrovnik nije došao da bi uživao u programima festivala, a ni Dubrovčani se, što može biti nama na sramotu, nisu trgnuli i pohrili popratiti ponuđena događanja.

Zašto se financira propali projekt? 

Treba Anti Tolju skinuti kapu na hrabrosti pri pokušaju organiziranja festivala zabavne glazbe nakon što takav vid glazbenih natjecanja u posjednjim desetljećima konstatno gubi na značaju i zanimanju publike. Opstao je čak dvije godine da bi prošle organizirana promocija CD-a karnevalskih pjesama izvedenih prijašnjih godina.

Svake godine od početnog izdanja DKF-a iz 2011. program manifestacije je sve tanji. Istovremeno, sredstva koja je udruga Dubrovnik Fest dobijala od Grada Dubrovnika nisu se bitno smanjivala. Naprotiv, ove godine Upravni odjel za poduzetništvo, turizam i more organizatorima festivala osigurao je 150 tisuća kuna, više nego prve godine kada su se događanja protezala čak na pet tjedana.

Grad Dubrovnik je udruzi Ante Tolja u 2011. godini isplatio 140.000 kuna. Tom iznosu pridodajmo i 100.000 kuna iz kase Turističke zajednice Grada Dubrovnika, kao i, u ovim odnosima, zanemarivih 15.000 kuna koliko godišnje dobiju od Županije dubrovačko – neretvanske. Sve to i nije tako puno ako uzmemo u obzir podatak kako je produkcija prvog izdanja, prema podacima dobivenih od organizatora, stajala nešto preko milijun kuna.

-'Sve manifestacije u organizaciji Dubrovnik festa su nakon 2011. zbog kalendara morale biti kraće, zbog Uskrsa koji je 2011. bio jako kasno. Također, programi narednih manifestacija bili su ambiciozniji, a samim tim i sve zahtjevniji, dok je istodobno gospodarska kriza priječila jačim sponzorima ulaganja u kulturu pa su se sponzorska sredstva u ukupnom budžetu smanjivala', kaže nam producent Ante Tolj, inače vlasnik turističke agencije Rathanea d.o.o. koja se nalazi u predstečajnoj nagodbi s dugom od milijun i 700 tisuća kuna.

Dok je gradska Turistička zajednica i u 2012. i 2013. nastavila honorirati neprofitnu udrugu sa po 100 tisuća kuna, sredstva iz gradske blagajne smanjenja su na 102.338 i 113.427 kuna. Smanjen je i obujam programa pa su pali i troškovi produkcije – na 450.440 kuna u 2012. te 272.562 kune u 2013.

U 2012. godini isporučeno je devet događanja tijekom šest dana, jednako kao i prošle godine. Stoga je čudno da su troškovi produkcije između navedene dvije godine smanjeni za gotovo 180.000 kuna.
No, posebno iznenađuje kako je ove godine Grad spreman na spomenuta dva i pol događanja 'iskešati' 150.000 kuna. –'To su planirana sredstva koja će biti isplaćena nakon realizacije', odgovorio nam je Milan Perić, pročelnik nadležnog gradskog Upravnog odjela.

Više novaca za manje događanja. Po kojem ključu se dodjeluju novci? Samo za usporedbu, udruga Festa Dubrovnik za svoj prilično bogat dvotjedni program putem Programa javnih potreba u kulturi u 2014. dobila je 50.000 kuna. Park Orsula za atraktivan tromjesečni program dobiva tek 80.000 kuna. Zašto se i udruga Dubrovnik Fest nije svoja sredstva osigurala na ovaj način?

220 tisuća kuna za dva i pol događaja

Korak prema zdravom razumu napravili su u Turističkoj zajednici. –'Ove će godine, kako je dogovoreno na razini Grada Dubrovnika, Turističke zajednice i organizatora Udruge Dubrovnik Fest program manifestacije biti smanjen, te će Dubrovnik Fest obuhvatiti tri događanja, pa je sukladno smanjenju obima programa smanjena i financijska potpora TZGD na 55.000 kuna', rekli su nam u Turističkoj zajednici.

'Ovogodišnji program Dubrovnik Fest-a napravio je očigledan pomak u odnosu na prethodne i nema karakteristike karnevalskih priredbi, ali je sadržajno bogat i ništa manje zanimljiv', kaže se u najavi programa. Pomak je napravljen, ali unazad. Od pet tjedana raznovrsnog programa iz 2011. sveo se na svega dva i pol događanja.

U Kazalištu Maria Držića 26. veljače zapjevat će operna pjevačica Sandra Bagarić. Program Opereta Mix jedino je što je preostalo od prvog izdanja festivala. Drugo događanje je treći Kapetanski bal pod maskama na brodu Sea Star koji će svoj nastavak dobiti iste večer koncertom Opće Opasnosti u Revelinu koji je, iako u nešto kasnijem terminu, Culture Club Revelin najavio još u studenom 2013., kada nije bilo nikakvog govora o Karneval Festu.

Ostaje da su troškovi Dubrovnik Festa samo honorari Sandre Bagarić i Opće opasnosti. Prema neslužbenim informacijama slavonski rockeri nastupaju uz prosječnu cijenu od 25 tisuća kuna dok nam iz udruge honorar operne pjevačice nisu htjeli otkriti. Culture Club Revelin i m/b Sea Star u promo materijalu navode se kao partneri festivala te stoga možemo zaključiti da ni ne naplaćuju najam vrijednih prostora. Za sva događanja prodaju se ulaznice.

Spomenimo i da su sponzori ovogodišnjeg izdanja festivala redom ugledne i dobrostojeće tvrtke - Zračna luka Dubrovnik, Hotel More, Luka Dubrovnik, Lučka uprava Dubrovnik, db-kantun, te Croatia Airlines i Rizman Slivno. O donacijama sponzora nemamo saznanja, niti nas zanimaju. U ovom slučaju zanima nas javni novac i transparentno financiranje.

U koju svrhu i na koji način će ova udruga za dva dana manifestacije iz proračuna Grada, Turističke zajednice i Županije dobiti 220.000 kuna za događanja koja koštaju barem upola manje ostaje misterija. Posebno kada bi za te novce netko drugi mogao organizirati kudikamo bolji program na koji bi se Dubrovčani možda i odazvali? 

Popularni Članci