test

'BRZ, PRECIZAN I S NESTVARNIM UBRZANJEM' Poznati magazin je testirao Neveru, Rimčev auto jako im se svidio

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavić/ Pixsell
Magazin Car and Driver objavio je test Rimčeve Nevere.

Ne bi trebalo biti tako lako pobijediti Bugatti Chiron Sport na 400 metara. Ova razina ubrzanja trebala bi zahtijevati više vozačke vještine i spretnosti s ručnim mjenjačem. Doduše, prilično je lako krenuti s mjesta u Chironu ili bilo kojem benzinskom automobilu koji umjesto vas mijenja brzine. No, električno ubrzanje Rimac Nevere i njegov fiziološki utjecaj na vas toliko su izvanredni da smatrate kako to ne bi trebalo biti dostupno nikome tko si može priuštiti cijenu od 2.400.000 američkih dolara i tko nije dovoljno hrabar da zadrži gas, piše Ben Oliver za Car and Driver, prenosi Index.

Potrebna je hrabrost. Zastrašujuće je često sinonim za brzo, ali Nevera, posljednja kreacija hrvatskog proizvođača automobila, zaista uznemirava. Pronađite dugu ravnicu i zaustavite automobil. Odaberite Track način vožnje iz bližeg od dva CNC obrađena rotacijska regulatora koji kontroliraju glavne pogonske funkcije i maksimalni okretni moment prostrujat će kroz četiri elektromotora. Držite kočnicu, pritisnite desnu papučicu do kraja i stražnji dio automobila spušta se u čučanj dok stražnji motori savijaju ovjes. Udahnite i onda pustite.

U početku nije previše brutalno. Razvijanje dvostruko veće snage od modernog bolida Formule 1 odjednom nije moguće, tako da je pokretanje nježno u usporedbi s onim što se događa kasnije. U tih prvih nekoliko desetinki sekunde Nevera precizno usklađuje snagu motora s raspoloživim prianjanjem. Ali tada započinje dio koji uznemirava jer ubrzanje raste s brzinom. Nevera postaje sve brža.

"Vaše se disanje mijenja, postaje panični udisaj od osam sekundi"

Vaše se disanje mijenja, postaje panični udisaj od osam sekundi. Čini se da vam tekućina u očnim jabučicama nabrekne, narušavajući vid. Buka je jaka: četiri motora vrište i cvile dok 1.4 megavata - odnosno 1877 konjskih snaga - prolazi kroz njih, a četiri gume deru po asfaltu, stalno na rubu proklizavanja. Potreban je vrlo svjestan napor da zadržite nogu sve dok oznaka od 400 metara ne prođe i napokon možete izdahnuti, opsovati, pustiti da vam glava padne naprijed i tresti se od adrenalina.

Da stvar bude malo stresnija, osnivač i šef kompanije Mate Rimac došao je pratiti probnu vožnju jer Nevera je pretprodukcijski prototip i posebno je važna za njegovo poslovanje. Također nas zaokuplja činjenica da ovaj jedan automobil predstavlja oko 10 posto ukupne hrvatske proizvodnje automobila ove godine. No, bit će ih još puno. Nose ime po električnoj oluji koja povremeno hara hrvatskom obalom, proizvest će se 150 Nevera, a prvih 50 već je prodano.

Nakon nekoliko vožnji sam Rimac pokazao je Oliveru telemetriju koja će biti dostupna kupcima. Bez ikakvog napora automobil je za 8.7 sekundi prešao 400 metara i stigao do 257 km/h. Nakon što je kontrola pokretanja bude finalizirana, Mate obećava 100 km/h za 1.9 sekundi, 160 km/h za 4.3 sekunde te 400 metara sa stojećim startom za 8.6 sekundi. U C/D testiranju Chiron Sport je dosegnuo 160 km/h za 2.4 sekunde, 160 za 4.4, a 400 metara prešao za 9.4 sekunde pri 257 km/h.

Dakle, osim terora i možda najbržeg automobila na svijetu, što dobivate za gotovo 2.5 milijuna dolara? Zapravo dosta. Za razliku od mnogih proizvođača malih serija, najveći dio Nevere dizajniran je i izrađen u vlastitom pogonu. Rimac tvrdi da je Neverin monokok od karbonskih vlakana najveći i najtvrđi od svih automobila, uz torzijsku krutost od 70.000 newtonmetara po stupnju. Ima četiri motora, po jedan za svaki kotač i svaki sa svojim diferencijalom s jednom brzinom.

Sprijeda svaki motor ima 268 konjskih snaga, dok dva stražnja motora razvijaju 671 konjsku snagu svaki. Cijeli sustav ima 1400 kW ili 1877 konjskih snaga i 2360 Nm okretnog momenta. Brembovi 15.4-inčni karbonsko-keramički kočioni diskovi rade zajedno do 300 kW regena kako bi usporili automobil. Baterija u obliku ključa od 120 kWh uglavnom je iza sjedala, ali i ispod njih i niz središnji tunel.

Za 18 minuta napunit će se s 20 na 80 posto

Rimac obećava da će se moći puniti do 500 kW kad to postane moguće, a kad je baterija priključena na 350 kW, za 18 minuta napunit će se s 20 na 80 posto. Karoserija je od karbonskih vlakana, a s aktivnim aeropaketom posložena je tako pametno da čak može stvoriti optimalni pramen dima u gumama iza sebe u Drift načinu rada. Na stazi funkcija Driver Coach na vozilu koristi umjetnu inteligenciju kako bi pronašla najbolju liniju, a zatim vam rekla gdje treba kočiti i pritisnuti gas, piše Oliver.

Budući da je više od puke ekstremne jurilice s registarskim tablicama, Rimac namjerava da Nevera bude korisni grand tourer. Ulazak je jednostavan zahvaljujući uskim pragovima. Vanjskom vidnom polju pomažu kamere od 360 stupnjeva. Trostupanjska prilagodljiva osjetljivost akceleratora čini ogromnu snagu jednostavnom za upravljanje u prometu. Ovaj automobil od gotovo 1900 konjskih snaga nije teže voziti od Acure NSX. Vožnja pri maloj brzini može povremeno postati uzburkana i bučna, a šok se neometano prenosi kroz tu ultrakrutu strukturu od karbonskih vlakana, ali uglavnom je moguće voziti ga svaki dan.

Nema puno osjećaja upravljanja, ali je auto brz i precizan, a vektoriranje okretnog momenta koje daju pojedinačni pogonski motori čvrsto vuče prednji kraj prema svakom vrhu. Vožnja je uglavnom fluidna, a kontrola karoserije čvrsta. I kočnice su moćne, možda malo osjetljive u trenutnoj postavci. Nevera nije jednoznačno vozilo, a pogonski sklop je definitivno glavna atrakcija. Skeptici tvrde da ovakvi automobili imaju neupotrebljivu snagu, ali isto bi se moglo reći i za BMW M5 Competition sa 617 konjskih snaga. Snaga nije pretjerana, samo se čini neograničenom. Nevera ima moć kao što Američka središnja banka ima novac. Samo daje sve što vam treba.

Ovo je izrazito digitalno iskustvo, ali ništa manje uzbudljivo jer je ubrzanje nestvarno. Hiperautomobili poput Nevere nisu za svakoga, ali ne može se poreći njen značaj zato što se radi o vozilu na baterije koje je srušilo Bugatti Chiron. Motori s unutarnjim izgaranjem možda nikada neće sustići Neveru, zaključuje Car and Driver.

Popularni Članci