/* */

HDZ OPET KOMPILIRA? 'Zajedno ZA jaku Hrvatsku' ponovno 'posuđen' u BiH

Autor: dubrovackidnevnik.hr

Koalicija "Zajedno za promjene" za jaku, normalnu i pravednu BiH prije godinu dana pojavila se uoči izbora za Parlamentarnu skupštinu Bosne i Hercegovine. Predvođena Strankom pravde i povjerenja (SPP), zalagali su se za korjenite promjene kako bi Bosna i Hercegovina postala bolja i pravednija država.

Godinu dana kasnije, koalicija predvođena HDZ-om svoj je intelektualni kapital, slogane, logo i sličan gospodarski program u aktualnoj kampanji 'posudila' u Prnjavoru, malom gradu u Republici Srpskoj u Bosni i Hercegovini. U trenutnoj fazi kampanje HDZ uvodi još jedan izborni slogan, koji se danas počeo prikazivati u nacionalnim tiskovinama i društvenim mrežama.

Zajedno ZA jaku Hrvatsku, novi je moto Vasove i Karamarkove koalicije, a slogan je upakiran u poznate okvire iz kampanje Kolinde Grabar Kitarović, kao i font slova.

No, osim što su prekopirali svoju predsjedničku kampanju, ''domoljubi'' su još jednom posegli u Bosnu i Hercegovinu te posudili slične izborne poruke, ovaj put Živka Budimira, predsjednika Federacije BIH, i kandidata koji je u hrvatskoj javnosti najviše poznat kada je prije dvije i pol godine uhapšen te se sumnjičio za primanje mita te kršenje Zakona o pomilovanju.

Ovog puta slogan i dio predizbornih poruka nije identičan bezočnoj kompilaciji kampanje iz Prnjavora, no i dalje se mogu primijetiti detalji poput ''Zajedno za jaku Hrvatsku'' što je u BIH predstavljala poruka ''Zajedno za jaku, normalnu i pravednu BiH.''

Nije uvijek jednostavno saznati koji PR-ovci kojoj političkoj opciji osmišljavaju kampanje, ali se u javnosti špekulira kako je jedan od najuspješnijih i omiljenih  PR-ovaca HDZ-a profesor Zoran Tomić, dekan mostarskog fakulteta, koji je aktivno radio na kampanji Kolinde Grabar Kitarović.

Niti u Dubrovniku Tomić nije nepoznat. Osim što predava na Sveučilištu u Dubrovniku, Tomić je u vrijeme lokalnih izbora u Dubrovniku 2013. godine organizirao kampanju za HDZ-ovog kandidata Tea Andrića, s kojim je ostvario izvanredno drugo mjesto. Intelektualne usluge, ali i promidžbeni materijal za kampanju tada je dolazio iz Bosne i Hercegovine, naravno radi domoljublja koje je uvijek ispred svega usmjereno prema Hrvatskoj.

Facebook

Na kraju, potrebno je zaključiti kako su još od 2013. pa sve do danas HDZ-ove kampanje zapravo jako uspješno iskompilirale ono poznato 'ZA' još iz vremena homofobnog i diskriminatornog referenduma o braku, koji je podijelio hrvatsko društvo i koji mu ništa dobro nije donio, osim novih podjela, novog fašizma i koraka unazad po pitanju poštivanja ljudskih prava, razvoja demokracije i građanskog društva. Autori tog 'ZA' iz kampanje 'U ime obitelji' također nisu pretjerano poznati javnosti, bez obzira na veliki profesionalni uspjeh koji su s takvom 'ZA' kampanjom postigli. Možda se ipak srame posljedica i vlastitih kompilacija, koje su započele najprije krađom loga, a kasnije se i jedan bend žalio da su im ukrali autorska prava za glazbu. 

Kompliranje je očito u hrvatskim političkim kampanjama više pravilo, nego iznimka, ali sve je to dio istog folklora, popularnog festivala demokracije, koji u Hrvatskoj uz ovakve kampanje, ovakve političare i ovakve PR-ovce, to nije. 

Popularni Članci