Ovakav pristup očekujemo i od svih drugih predlagatelja amandmana, kako bi rasprava bila sadržajnija, a proračun se temeljem toga mogao usvojiti konsenzusom svih sudionika u Gradskom vijeću Grada Dubrovnika.
Sukladno našoj praksi i najavama o potrebi otvaranja dijaloga sa svim sudionicima u raspravi o prijedlogu proračuna, želimo blagovremeno obavijestiti sve klubove vijećnika koji participiraju u ovom sazivu Gradskog vijeća Grada Dubrovnika i cjelokupnu javnost o našim amandmanima na Prijedlog proračuna Grada Dubrovnika za 2015. godinu. Isto očekujemo od svih ostalih klubova vijećnika, kako bismo na vrijeme i u duhu dijaloga međusobno iskomunicirali prijedloge amandmana i očitovali se o njihovom prihvaćanju. Svi prijedlozi amandmana koji nam budu predstavljeni tek na sjednici Gradskog vijeća neće dobiti našu podršku.
Zahvaljujemo pročelnicima upravnih odjela Grada Dubrovnika i njihovim suradnicima na korektnom I profesionalnom pristupu koji su iskazali tijekom sastanaka u protekla dva tjedna. Svi prijedlozi amandmana ili već prihvaćenih izmjena sažeti su u sljedećoj tablici, a nastavku su navedena detaljnija obrazloženja.



1. Upravni odjel za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša
Iz prijedloga proračuna nije vidljivo osiguranje sredstava za izradu Plana upravljanja zaštićenom spomeničkom cjelinom Grada, kao ni za izradu navodno naručene Studije utjecaja na baštinu (HIA) i Studije utjecaja kruzerskog turizma na povijesnu jezgru.Za povijesnu jezgru Grada, koja je i donijela budžet za ovaj proračun, ponovo nije planiran niti početak izrade Urbanističkog plana uređenja (UPU) pa makar kroz izradu prethodne dokumentacije, kao izrade katastra vodova i instalacija, konzervatorske dokumentacije, socioloških studija.Nedopustivo je da se u Gradu i dalje stihijski događaju brojne devastacije i prenamjene bez sagledavanja cjeline i ukupne vrijednosti povijesnog prostora.Predloženi amandmani:Promjena prijedloga proračuna Grada Dubrovnika za 2015. godinu1. Obrazloženje za povećanje aktivnosti 043001 IZMJENE I DOPUNE GUP-aPrijedlog proračuna nosi stavku Izmjene i dopune Generalnog urbanističkog plana Grada Dubrovnika sukladno čl. 201. Zakona o prostornom uređenju i pravilniku iz člana 56. st. 3. Zakona o prostornom uređenju.Predlaže se dodatnih 50.000,00kn radi dodatne potrebe usklađivanja GUP-a sa Prostornim planom županije dubrovačko-neretvanske koji se mijenja po Rješenju Visokog upravnog suda.2. Obrazloženje za povećanje aktivnosti i 043002 IZMJENE I DOPUNE PPU-aPrijedlog proračuna nosi stavku Izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Grada Dubrovnika sukladno čl. 201. Zakona o prostornom uređenju i pravilniku iz člana 56. st. 3. Zakona o prostornom uređenju.Predlaže se dodatnih 50.000,00kn radi dodatne potrebe usklađivanja PPU-a sa Prostornim planom županije dubrovačko-neretvanske koji se mijenja po Rješenju Visokog upravnog suda.Promjena prijedloga proračuna Grada Dubrovnika za 2016. godinu3. 1. Obrazloženje za povećanje aktivnosti 043001 IZMJENE I DOPUNE GUP-a.
Prijedlog proračuna nosi stavku Izmjene i dopune Generalnog urbanističkog plana Grada Dubrovnika sukladno čl. 201. Zakona o prostornom uređenju i pravilniku iz člana 56. st. 3. Zakona o prostornom uređenju.Predlaže se dodatnih 50.000,00kn radi dodatne potrebe usklađivanja GUP-a sa Prostornim planom županije dubrovačko-neretvanske koji se mijenja po Rješenju Visokog upravnog suda.4. Obrazloženje za povećanje aktivnosti i 043002 IZMJENE I DOPUNE PPU-aPrijedlog proračuna nosi stavku Izmjene i dopune Generalnog urbanističkog plana Grada Dubrovnika sukladno čl. 201. Zakona o prostornom uređenju i pravilniku iz člana 56. st. 3. Zakona o prostornom uređenju.Predlaže se dodatnih 50.000,00kn radi dodatne potrebe usklađivanja GUP-a sa Prostornim planom županije dubrovačko-neretvanske koji se mijenja po Rješenju Visokog upravnog suda.
2. Upravni odjel za poduzetništvo i turizam
Predloženi amandmani:
1. Priprema projekta uspostavljanja zračne linije Frankfurt – Dubrovnik - Frankfurt
Zbog strateške važnosti produljenja sezone na turistički razvoj destinacije, ovim amandmanom predlažemo otvaranje nove pozicije, te uvrštenje 100.000,00 ( stotisuća ) Kuna u Proračun grada Dubrovnika za 2015. godinu za ovu svrhu. Taj iznos bi se iskoristio za pripremu projekta uspostavljanja zračne linije Dubrovnik – Frankfurt, a odnosio bi se na razgovore sa partnerima u destinaciji, pregovore sa avio-prijevoznicima u hrvatskoj i inozemstvu te prikupljanje neophodne dokumentacije. Bilo bi dobro da partner Grada Dubrovnika u ovom projektu bude Croatia Airlines, međutim ne nužno. Ključno je dobiti ponude svih relevantnih avio prijevoznika, te se odlučiti za najpovoljniju ponudu.
Tehnički, ovaj bi se amandman realizirao kroz OGLAŠAVANJE U KAMPANJAMA PRIVATNOG SEKTORA HTZ-a ( Hrvatske turističke zajednice ) po MODELU IV ( Oglašavanje posebnih programa destinacija ). Nositelj / konsolidator programa na destinaciji bi bila Turistička zajednica županije Dubrovačko –neretvanske. Taj model, između ostalog, obuhvaća oglašavanje programa zračnog prijevoza od interesa za turizam destinacije, te oglašavanje zimskih programa i drugih programa od posebnog interesa za turizam destinacije. Udjel Glavnog ureda HTZ-a ( Hrvatske turističke zajednice ) bi bio 50%, a udjel sustava turističkih zajednica i drugih subjekata preostalih 50% od ukupnog iznosa.
Ukoliko želimo ući u ciklus udruženog oglašavanja za 2016. godinu, a zbog kratkoće vremena, nužno je započeti sa pripremnim radnjama odmah po izglasavanju Proračuna za 2015. godinu, budući je rok za dostavu dokumentacije HTZ-u polovica prosinca 2015. godine.
2. Priprema izložbe klasika svjetske umjetnosti
Priloženim amandmanom predlažemo otvaranje nove pozicije, te uvrštenje 100.000,00 ( stotisuća ) Kuna u proračun Grada Dubrovnika za 2015. godinu. Taj iznos bi se iskoristio za pripremu novog programa u slijedećem ciklusu (2016 / 2017), a to je izložba / retrospektiva jednog od klasika svjetskog slikarstva i umjetnosti, koja bi se organizirala u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik u trajanju od minimalno tri mjeseca tijekom zimskog perioda. Taj iznos bi se utrošio na pregovore s partnerima u hrvatskoj i inozemstvu te prikupljanje neophodne dokumentacije. Primjera radi, okvirna cijena organizacije jedne ovakve svjetske izložbe / retrospektive je cca. 600.000,00 Kuna. Nosilac ovog projekta bi bio Upravni odjel za turizam, u suradnji sa UO za kulturu i TZGD.
U umjetničkom je paviljonu u Zagrebu, samo za ilustraciju, otvorena izložba slavnog francuskog kipara Augusta Rodina (1840–1917), na kojoj će biti predstavljeno sedamdesetak njegovih dijela. Trajanje izložbe je od 05.05.2015 – 20.09.2015, a organizatori očekuju više od 30 000 posjetitelja. Već se zna da će ta izložba biti razlogom dolaska velikog broja ljudi iz Hrvatske, regije, ali i Europe u Zagreb, s ciljem posjeta izložbi ovog renomiranog umjetnika.
3. Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo
Predloženi amandmani
1. 100% pokrivanje troškova plaća zaposelnih u Dječjim vrtićima DubrovnikPredlažemo uvrštenje u Proračun za 2015. godinu 1.100.000,00 kuna za potrebe 100 postotnog
pokrivanja troškova plaća zaposlenih u Dječjim vrtićima Dubrovnik, čime bi se omogućilo linearno smanjenje od 150 kuna mjesečno participacije u cijeni vrtića koju plaćaju roditelji te smanjenje od 50 % za drugo dijete.
Obrazloženje:
Prijedlog Proračuna Grada Dubrovnika za 2015. godinu pokriva 88 % plaća u Vrtićima. Ukoliko bi Grad iz Proračuna preuzeo obvezu pokrivanja troškova plaća zaposlenih u cijelosti, što predviđa ovaj amandman, sadašnja bi se cijena vrtića mogla smanjiti za 150 kuna mjesečno po djetetu. Umjesto sadašnje diferencirane cijene; 550, 600 i 650 kn, nova cijena bi iznosila 400, 450 i 500 kn. Ukupno godišnje rasterećenje roditelja iznosilo bi 1.800 kuna po djetetu.
3. Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo
Predloženi amandmani
1. 100% pokrivanje troškova plaća zaposelnih u Dječjim vrtićima DubrovnikPredlažemo uvrštenje u Proračun za 2015. godinu 1.100.000,00 kuna za potrebe 100 postotnog pokrivanja troškova plaća zaposlenih u Dječjim vrtićima Dubrovnik, čime bi se omogućilo linearno smanjenje od 150 kuna mjesečno participacije u cijeni vrtića koju plaćaju roditelji te smanjenje od 50 % za drugo dijete.
Obrazloženje:
Prijedlog Proračuna Grada Dubrovnika za 2015. godinu pokriva 88 % plaća u Vrtićima. Ukoliko bi Grad iz Proračuna preuzeo obvezu pokrivanja troškova plaća zaposlenih u cijelosti, što predviđa ovaj amandman, sadašnja bi se cijena vrtića mogla smanjiti za 150 kuna mjesečno po djetetu. Umjesto sadašnje diferencirane cijene; 550, 600 i 650 kn, nova cijena bi iznosila 400, 450 i 500 kn. Ukupno godišnje rasterećenje roditelja iznosilo bi 1.800 kuna po djetetu.
2. Pokrivanje materijalnih troškova Dječjih vrtića Dubrovnik sa dodatnih 50 000 Kn
Predlažemo uvrštenje u Proračun za 2015. godinu dodatnih 50.000,00 kuna za potrebe materijalnih troškova Dječjih vrtića Dubrovnik u svrhu osiguravanja dostatne količine papirne konfekcije (jednokratnih plastičnih čaša, toaletnih maramica i papirnatih ubrusa) za svaku grupu.
Obrazloženje:
U Dječjim vrtićima Dubrovnik uobičajena je praksa da roditelji upisane djece doniraju čaše, toaletne maramice i papirnate ubruse za potrebe svake grupe. Smatramo kako Dječji vrtići Dubrovnik trebaju i mogu osigurati navedeno za potrebe sve upisane djece. U razgovoru s odgojiteljicama došli smo do izračuna da je mjesečno otprilike potrebno 200,00 kn za svaku grupu, što iznosi 2.400,00 kn na godišnjoj razini. Kako je u vrtićima trenutno 77 grupa vrtićkog i jasličnog programa, ukupni godišnji trošak ovih namjenskih sredstava, koja bi se vodila pod stavkom Materijalnih troškova na godišnjoj razini iznosi 184.800,00 kn. Kako je na prijedlog UV za 2015. u ovu svrhu već uvršteno u Proračun Vrtića cca. 80.000,00 kn, za preostalih šest mjeseci 2015. godine u Proračunu Grada Dubrovnika treba predvidjeti nedostajućih 50.000,00 kuna u ovu svrhu, a u projekcijama za 2016. i 2017. godinu cjeli nedostajući godišnji iznos od 100.000,00 kuna.
3. Organizacija kulturnih i zabavnih programa za djecu u Dječjim vrtićima Dubrovnik
Predlažemo uvrštenje u Proračun za 2015. godinu dodatnih 60.000,00 Kuna za potrebe Dječjih vrtića Dubrovnik pod stavkom „Rashoda za usluge“ u svrhu organiziranja kulturnih i zabavnih programa za djecu.
Obrazloženje:
Uobičajena je praksa da roditelji upisane djece plaćaju 20-25 kuna za dječje predstave, gostovanja mađioničara i slične kulturne i zabavne programe, koji su i te kako dobrodošli.Smatramo kako se ovakve i slične priredbe trebaju i mogu osigurati kroz planirani program koji bi u potpunosti financirao Grad Dubrovnik. Kako se u jednoj pedagoškoj godini uobičajeno održi oko 8 programa (gostovanja mađioničara Joza Boza, lutkarskih predstava gostujućih ansambala...), smatramo kako bi DV Dubrovnik te programe trebaliorganizirati kroz programski natječaj koji bi provodili tijekom lipnja/srpnja za sljedeću pedagošku godinu. U tu svrhu trebalo bi osigurati po 20.000,00 kn za svaki program, odnosno 160.000,00 kuna godišnje ukupno 8 programa/predstava.Sam model programa i provedbu natječaja treba osmisliti Upravno vijeće Dječjih vrtića sa stručnim službama ove ustanove. Kako je već kraj svibnja, ovim amandmanom smo predvidjeli 3 programa za prvi dio Pedagoške 2015/2016. godine (rujan-prosinac), što je ukupno 60.000,00 kn, a u projekciji za 2016. i 2017. u ovu bi svrhu trebalo osigurati po 160.000,00 kuna iz Proračuna Grada Dubrovnika.
4. Branitelji – web portal
U razgovorima s pročelnikom Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo , Mihom Katičićem dogovorili smo osigurati proračunska sredstava za osnivanje Braniteljskog portala i organizaciju godišnjeg tradicionalnog okupljanja branitelja na platou na Srđu. Dubrovački branitelji već duže vrijeme žele pokrenuti Braniteljski portal koji bi objavljivao članke i kolumne branitelja, objavljivao fotografije i dokumente iz Domovinskog rata, pratio bi obljetnice i programe na nivou države i imao bi psihološku i savjetodavno pravnu ulogu na način da bi pratio zakonske odredbe i njihovu provedbu na razini države i grada Dubrovnika.Za ovaj program dogovorili smo osigurati sredstva u visini 50 000 kuna iz kojih bi se pokrili troškovi izrade, uređivanja i administracije portala. Sredstva su osigurana u sadašnjem prijedlogu proračuna i nema potrebe za amandmanom po ovoj temi.
5. Organizacija programa za Dan dubrovačkih branitelja
Tradicionalno druženje branitelja na Srđu je dio našeg programa Za Grad. Ideja je svake godine na Dan dubrovačkih branitelja 6.12. okupiti sve branitelje Dubrovnika na platou Srđa iza tvrđave Imperijal gdje bi se uz prigodni program svake godine upriličilo okupljanje svih branitelja Dubrovnika i druženje koje bi organizirali sami branitelji uz financijasku potporu ovog upravnog odjela. Predviđena sredstva za realizaciju su 50 000 kuna. Sredstva su osigurana u sadašnjem prijedlogu proračuna i nema potrebe za amandmanom po ovoj temi.
6. Održavanje spomenika na Pilama
Razgovarali smo o proračunskim sredstvima namijenjenim za održavanje spomenika na Pilama koja su se zbog kvara uzrokovanog obilnim kišama sa dosadašnjih 550 000 kuna popeli na 810 000 kuna. Nezadovoljstvo branitelja spomenikom koji drže neprimjerenim i dodatno je pojačano saznanjem o
cijeni njegovog održavanja. Zbog toga su spremni pokrenuti inicijativu udruga o izradi novog spomenika. Obzirom da je već prošlo pola godine, s pročelnikom smo dogovorili da se neutrošena sredstva namijenjena za održavanje rebalansom usmjere na aktivnosti i potrebe branitelja nakon što se utvrdi koji iznos će biti potreban za popravak i održavanje.Pošto smo dobili usmene garancije od gospodina Katičića a dosadašnja iskustva branitelja sa ovim uredom i njegovim pročelnikom su pozitivna, vjerujemo u obećanje da će ovi programi biti realizirani. Zbog toga nećemo u proračun ovog ureda intervenirati amandmanima nego ćemo pratiti realizaciju dogovorenih projekata i pomagati je svojim angažmanom u Gradskom vijeću. Sljedeći prijedlozi su prihvaćeni od strane gradonačelnika i pročelnika upravnog odjela i sredstva za njihovu realizaciju se nalaze u proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu bez potrebe da se za njihovu realizaciju sredstva osiguravaju amandmanima na prijedlog proračuna:
7. Izrada strategije razvoja sporta Grada Dubrovnika
Sportom u gradu Dubrovniku se upravlja stihijski, bez dugoročnog plana i dugoročne strtegije. Sredstva koje se izdvajaju za sport nisu zanemariva , ali rezultati nisu ni očekivanoj razini. Stoga je potrebno pokrenuti izradu strategije razvoja sporta Grada Dubrovnika koja će odgovoriti na brojna otvorena pitanja u sportu. U izradi strategije trebaju sudjelovati nadležni upravni odjel Grada Dubrovnika, široki broj sportskih djelatnika, sportaša, trenera, sportskih novinara, ravnatelja škola te djelatnika kroz radionice i javne tribine i ostala zainteresirana sportska javnost, a poglavlja koja ova Strategija razvoja sporta Grada Dubrovnika mora obraditi su:
1.Sport u školama i sportske škole
2.Vrhunski i perspektivni sportaši
3.Zdrastvena skrb za sportaše
4.Sport osoba s invaliditetom
5.Razvoj sportske infrastrukture grada Dubrovnika
6.Modernizacija poslovanja Javne ustanove sportski objekti
7.Kategorizacija klubova i sportova u gradu Dubrovniku
8.Značajne sportske priredbe u gradu Dubrovniku
9.Sportska rekreacija
10.Stručni kadrovi u sportu
11.Sport u funkciji razvoja turizma
Za izradu strategije planiran je iznos od 150.000,00 kn u sadašnjem prijedlogu proračuna.
8. Uređenje igrališta s umjetnom travom na Gradskom stadionu Lapad s pripadajućim
prostorijama.
Na terenu s umjetnom podlogom na Gradskom stadionu Lapad trenira više od 150 dječaka, a građani u ostalo vrijeme rekreativno igraju mali nogomet.. Uvjeti u kojima se održavaju treninzi i rekreacija su ispod svakog sigurnosnog nivoa.Teren s umjetnom travom je derutan a omeđen je neravnim
kamenim zidovima i oštećenom žičanom ogradom koja predstavlja veliku prijetnju mladim sportašima. Samo srećom do sada se nije dogodio neki slučaj teškog ozljeđivanja. Planirana sredstva utrošiti će se u uređenje igrališta, obnovu umjetne podloge, ograđivanje igrališta na način da se spriječe mogućnost ozljeđivanja te uređenje svlačionica i pripadajućih prostorija.
Planirana vrijednost radova: 100.000,00 kn
9. Osiguranje sredstava za reviziju projekta trodijelne sportske dvorane u Gospinom polju i izradu projektno tehničke dokumentacije potrebne za početak gradnje
Grad Dubrovnik ima samo jednu sportsku dvoranu u Gospinom polju koja ne zadovoljava potrebe svih sportskih klubova koji se natječu u dvoranskim sportovima. Postojećoj sportskoj dvorani potrebna je temeljita rekonstrukcija, a do nje, na terenu s betonskom podlogom, prema UPU Gospinog polja predviđena je gradnja trodijelne sportske dvorane. Projekt trodijelne sportske dvorane već postoji (tzv. Gengov projekt). Međutim, planirani zahvat je iznimno skup. Postojeći projekt je potrebno revidirati i sukladno njemu izgraditi višenamjensku montažnu dvoranu čime će se zadovoljiti sve potrebe dvoranskih sportova ali i dobiti nova infrastruktura koja će služiti građanima, ali i razvoju sportskog turizma.
Planirana vrijednost: 150.000,00 kn
10. Postavljanje sprava za fitness na otvorenom prostoru u parku Baltazara Bogišića na Ilijnoj
Glavici
U Bogišićevom parku na Ilijnoj Glavici već postoji uređeno igralište s nekolicinom sprava za djecu. Sam park obiluje površinama na koje je moguće postaviti sprave za fitness rekreaciju sugrađana i turista.
Planirana vrijednost: 50.000,00 kn
11. Uređenje igrališta za djecu na Gornjem Konalu (Depozit)
Na samom vrhu serpentina kojima se penje na Gornji Kono, postoji površina na kojoj se nalaze depoziti za vodu koji nisu u funkciji. Istu je moguće ograditi i prenamijeniti u igralište za djecu kojih je u ovom dijelu grada sve više i više a nemaju primjeren prostor za igru.
Planirana vrijednost: 100.000,00 kn
12. Izrada tabli s informacijama o objektima koji su prilagođeni osobama s invaliditetom i uklanjanje arhitektonskig barijera invalidnim osobama
Grad Dubrovnik je gotovo u potpunosti neprilagođen za kretanje invalidnih osoba. Osim ne postojanja infrastrukture, ne postoje niti table s informacijama o objektima koji su prilagođeni invalidnim osobama. U prvoj fazi sredstva će se utrošiti za izradu informativnih tabli i uklanjanje barijera gdje je to moguće na javnim površinama (pristup bankomatima, ucrtavanje parking mjesta prema zakonskim kriterijima…)
Planirana vrijednost: 120.000,00 kn
13. Izjednačavanje prava djece civilnih invalida s pravima djece invalida Domovinskog rata kod kriterija prilikom upisa u vrtić
Djeca civilnih invalida prema sadašnjim kriterijima kod upisa u vrtić ne ostvaruju nikakvu prednost za razliku od ratnih vojnih invalida. U kriterijima za bodovanje prilikom upisa izjednačiti će se ove dvije skupine invalida i njihova djeca će imati jednaka prava prilikom upisa u vrtić.
4. Upravni odjel za kulturu
1. Izrada Plana upravljanja kompleksom Lazareta Kroz program EPK izrađene su sve podloge, uključujući i Strategiju razvoja kulture u Dubrovniku, koju je usvojilo Gradsko vijeće, a u svakoj od njih kompleks Lazareta ima središnje mjesto za razvoj i izvedbu kulturno-umjetničkih programa. I u GUP-u je jedina namjena ovog kompleksa kulturna, stoga je potrebno pokrenuti izradu Plana upravljanja kompleksom Lazareta koji bi obuhvatio svih 10 lađa i iznjedrio najbolji model upravljanja.
Planirana vrijednost: 50.000,00 kn
2. Društveno – kulturni centar u ljetnikovcu Gučetić u Mokošici
Projekt društveno-kulturnog centra u ljetnikovcu Gučetić je dugoročni cilj za koji je potrebno u 2015. godini izraditi arhitektonski snimak i započeti s promišljanjem programskih sadržaja koji će ga ispuniti. Nakon razgovora u Upravnom odjelu za kulturu s pročelnicom Anom Hilje, naš prijedlog da se pokrene izrada projektno-planske dokumentacije je već uvršten u Prijedlog Proračuna, te za njega neće biti podnošen amandman.
5. Upravni odjel za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu
S pročelnicom Upravnog odjela za komunalne poslove i mejsnu samoupravu te s njenim suradnicima razgovarali smo i dobili suglasnost za uključenje slijedećih izmjena u prijedlog proračuna za 2015. godinu. Za navedne izmjene predložit ćemo amandmane za usvajanje na Gradskom Vijeću
1. Održavanje sustava oborinske odvodnje
Za stavke prijedloga proeačuna vezane uz planirane rashode za održavanje sustava oborinske odvodnje i s predstavnicima Upravnog odjela usuglašeno je povećanje planiranih sredstava za 100 000 Kn. U proteklim godinama sva planirana sredstva na pozicijama održavanja oborinskih kanala bi se u cijelosti bila potrošena. Sva planirana sredstva nisu dostatna za sve potrebne preventivne i korektivne zahvate na sustavu oborinske odvodnje. U dosta slučajeva, posebice unutar povijesne jezgre, građani su sami o vlastitom trošku izvodili radove na održavanju iako za to postoje sredstva planirana u proračunu. Ovom promjenom osigurava se veći iznos sredstava upravo za tu namjenu.
Pozivamo građane da zahtjeve za intervencijama na sustavu oborinske odvodnje prijave putem vijeća gradskih kotareva.
Planirana vrijednost promjene 100 000 Kn
6. Upravni odjel za promet, stanogradnju i razvojne projekte
1. Uređenje puta na Gornjem Konalu u dužini od 850 m od Sinjske ulice do Mokoške ulice
Ova dionica je zadnji put asfaltirana 1984 godine. Intenzitet prometa po njoj je višestruko povećan od izgradnje i puštanja u promet mosta Dr. Franja Tuđmana. Prometnica je prepuna velikih kratera i oštećenja te je po njoj promet automobilima jako otežan i nerijetko se zbog toga događaju štete na
automobilima sugrađana koji je koriste.Prijedlog je prihvaćen od strane pročelnice upravnog odjela i sredstva za realizaciju se nalaze u
prijedlogu proračunua Grada Dubrovnika za 2015. godinu i projekcijama proračuna za 2016.godinu bez potrebe da se za realizaciju sredstva osiguravaju amandmanima na prijedlog proračuna.
Planirana vrijednost radova: 320.000,00 kn
2. Uređenje puta između uvale don Gjivan i Jekavac na KalmotiOvaj put se nalazi u katastrofalnom stanju koje onemogućuje normalno kretanje žitelja Kalamote i
turista koji posjećuju ovaj otok tijekom ljetnih mjeseci.Prijedlog je prihvaćen od strane pročelnice upravnog odjela i sredstva za realizaciju se nalaze u
prijedlogu proračunua Grada Dubrovnika za 2015. godinu i projekcijama proračuna za 2016.godinu bez potrebe da se za realizaciju sredstva osiguravaju amandmanima na prijedlog proračuna.Planirana vrijednost radova: 170.000,00 kn
3. Ukidanje proračunske pozicije 108009 Lazareti
Za predmetni rashod ne postoji dokazi prema kojima je Grad Dubrovnik izdao nalog za izvršenje dodatnih radova. Stoga je predmetnu poziciju potrebno ukloniti dok se ne utvrde stvarne okolnosti prema kojima su radovi izvršeni.Planirana vrijednost: 10 500 000,00 kn
4. Ukidanje proračunske pozicije 105017 Cesta Bosanka-Srđ
Predmetna pozicija se uklanja iz proračuna dok se ne izvrše korekcije prostornih planova sukladno presudi Visokog upravnog suda kojom se poništava nelegalna odluka o izmjenama županijskog prostornog plana kojim se prostor obuhvata Golf Parka na Srđu povećava sa 100 na 310 ha.
Planirana vrijednost: 200.000,00 kn
U dogovoru s pročelnicom Upravnog odjela za promet, stanogradnju i razvojne projekte iznos je u prijedlogu proračuna već prenamijenjen za rekonstrukciju ceste D8 - Bosanka. Ovom prenamjenom osigurat će se dodatna sredstva na ovoj već planiranoj poziciji kako bi stanovnici Bosanke čim prije dobili bolje prometno rješenje.
7. Upravni odjel za upravljanje nekretninama
S vršiteljicem dužnosti pročelnice Upravnog odjela za upravljanje nekretninama te s njenim suradnicima razgovarali smo i dobili suglasnost za uključenje slijedećih izmjena u prijedlog proračuna za 2015. godinu uz napomenu da navedene izmjene treba usuglasiti s Gradonačelnikom. Predložene
promjene usuglasit ćemo sa svim sudionicima u procesu odlučivanja u tjednu prije sjednice na kojoj se raspravlja o proračunu.
1. Izrada plana za formiranje fonda za otkup stanova u staroj gradskoj jezgri
Obrazloženje:
Suočen s problemom iseljavanja stanovništva Grad Dubrovnik treba koristiti pravo prvokupa nekretnina unutar stare gradske jezgre. U tu svrhu predlažemo osnivanje fonda u kojem bi se osim Grada Dubrovnika uključile i druge institucije (Županija, DPDS, zaklada Blaga djela, crkva…) sa zadaćom otkupljivanja stambenih prostora koji se stavljaju na tržište, i davanja u najam po u tu svrhu posebno donesenom Pravilniku o najmu nekretnina u povijesnoj jezgri Dubrovnika. Manji dio sredstava uplaćenih u Proračun za 2015. od strane DPDS-a bi se iskoristio za osnivanje i pokretanje takvog fonda, te izradu gore spomenutog Pravilnika, dok bi se tijekom 2016 i 2017 veći dio tako uprihodovanih sredstava namijenio za otkup nekretnina putem osnovanog fonda. Ideja je da se stanovi daju u najam prvenstveno mladim obiteljima, odnosno pojedincima s kvalifikacijama potrebnima Gradu (npr. liječnicima specijalistima, sveučilišnim profesorima, itd). Pritom bi cijene najma bile sumjerljive s cijenama najma stanova sličnih značajki u u drugim dijelovima grada.Na ovaj način bi se samo od sredstava koja u fond uplati Grad Dubrovnik moglo godišnje otkupiti 10 do 20 stanova, što bi kroz tri godine provođenja programa rezultiralo s 50-tak obitelji kojima bi u njima živjeli. Uključivanjem i ostalih gore spomenutih institucija taj broj bi se još barem udvostručio.
Planirani iznos sredstava za osnivanje fonda za otkup stanova i izradu pravilnika je 50 000 Kn.
8. Služba gradskog vijeća
S obzirom na obajšnjejna dana od kolega vijećnika na predloženi, a neprihvaćeni amandman kojim bi se vijećničke naknade smanjile za 600 Kn po vijećniku, te iskazanu spremnost za prihvaćanjem predloženg smanjenja uz uvjet da se po visini usklade naknade zamjeniku predsjednika Gradskog
vijeća kao i članovima upravnih vijeća i nadzornih odbora društava u vlasništvu Grada Dubrovnika,predlažemo u proračun uključiti navedeno smanjenje.
1. Smanjenje vijećničkih naknada sa 1500 kn na 900 kn mjesečno
Svaki gradski vijećnik dužan je svojim radom u Gradskom vijeću dati doprinos zajednici i to na volonterskoj osnovi. Razumljivo je da mnoge od aktivnosti u svakodnevnom radu gradskih vijećnika zahtijevaju određene izdatke, no smatramo kako je trenutnih 1.500 Kn naknade neraealno veliki iznos, pogotovo uzimajući u obzir aktualnu gospodarsku situaciju ili činjenicu da je neto minimalna plaća u Republici Hrvatskoj za 2015. godinu određena u iznosu cca 2.400 Kn.
Iznos koji bi promijenio ovu proračunsku poziciju je 260 000Kn.