KAZALIŠNA KRITIČARKA Petra Jelača vodit će u šetnju kroz povijest dubrovačke ambijentalnosti
Šetnja kroz razvojne faze dubrovačke ambijentalnosti okosnica je ovog predavanja reminiscentnog i edukativnog karaktera. Bavi se definiranjem tog karakterističnog kazališno-sociološkog fenomena koji u posljednjih dvadesetak godina iščezava.
U isto vrijeme, pojmom ambijentalnosti se u javnosti često barata, a da ga se dovoljno ne razumije, kao i usporedbama Igara s velikim europskim festivalima poput Salzburga, Avignona ili Edinburgha.
Predavačica će provesti publiku odabranim ambijentalnim postajama iz povijesti Igara te nastojati dočarati u čemu je bila tajna tog fenomena, te što je toliko oduševljavalo i kritiku i publiku.
Publika je, kako ona koja se sjeća postaja ove kronološke šetnje, tako i ona koja o njima možda po prvi puta sluša, pozvana da se uključi svojim komentarima.
Petra Jelača rođena je 1981. u Dubrovniku. Diplomirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, komparativnu književnost i talijanski jezik i književnost. Usavršavala se na Sveučilištu Paul Valéry u Montpellieru (Master 2, istraživački smjer), a kasnije i na studiju Dramaturgije izvedbe na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 2002. - 2010. redovito je kritički pratila dramski program Dubrovačkih ljetnih igara u emisiji Festivalska panorama Hrvatskog radija-Radio Dubrovnika. Bila je stalna suradnica za kazališnu kritiku u emisiji Lica i sjene Prvog programa Hrvatskog radija od 2004.-2011. Pisala kazališne recenzije za poslovni časopis Lider od 2009.-2015., a od 2016. je suradnica za kazališnu kritiku na portalu Dubrovnik net. Objavljuje kazališne kritike u emisiji Theatralia Trećeg programa Hrvatskog radija, u Vijencu, književnom listu Matice Hrvatske za umjetnost, kulturu i znanost, te feljtone na portalu Kazalište.hr. Objavljivala teatrološke i književnopovijesne članke, eseje i kazališne kritike u raznim stručnim časopisima (Kazalište, Kolo, Dubrovnik, Vijenac) kao i u raznim emisijama Trećeg i Prvog programa Hrvatskog radija. Uredila niz kazališnih izdanja, programskih knjižica za dramu, na Dubrovačkim ljetnim igrama, gdje ih je uređivala od 2008.-2012, te u Kazalištu Marina Držića, 2014.-2019. Surađivala na monografijama Neva Rošić (2014.) te Port of dreamers ( EU projekt, 2019.) obje u izdanju Dubrovačkih ljetnih igara. Surađivala kao autorica adaptacija i radio drama u emisijama Radio drama i Radio scena Dramskog programa Hrvatskog radija, kao dramaturginja na Dubrovačkim ljetnim igrama, u autorskom projektu Saše Božića Skup: igre (2012.), te kao asistentica redatelja Bobe Jelčića i Nataše Rajković u autorskom projektu Allons enfants! (2013.), također na Dubrovačkim ljetnim igrama. Kraću prozu objavljuje u emisiji Riječi i riječi Trećeg programa Hrvatskog radija. Sudjelovala na nekoliko međunarodnih simpozija: Središnja međunarodna konferencija u povodu 500. obljetnice rođenja Marina Držića, u Dubrovniku i Sieni, s temom Dva Držićeva negromanta, 2008; Društvena i kulturna povijest Židova na istočnoj obali Jadrana, međunarodna konferencija, Centar za mediteranske studije Sveučilišta u Zagrebu i Međunarodno središte hrvatskih sveučilišta u Dubrovniku, s temom Magija i alkemija u hrvatskoj renesansnoj književnosti, 2010; Theatrum mundi, teatrološko-politološki seminar, Inter-University Centre Dubrovnik; s temom Allons enfants!-političko kazalište na Dubrovačkim ljetnim igrama, 2013. Članica je Hrvatskog društva kazališnih kritičara i teatrologa, te ocjenjivačkog suda za dramu nagrade Orlando Hrvatske radio televizije na Dubrovačkim ljetnim igrama 2016-2024.