Tonći Peović o skandaloznom slijetanju u Rim: Ovo je kršenje zakona i netko će morati odgovarati

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgur Zucko/PIXSEL

"Očigledno je da se ne poštuju hrvatski zakon i za to će morati netko odgovarati. Vjerujem da će  to pitanje vrlo skoro povući Ministarstvo prometa, ali i Agencija za civilno zrakoplovstvo koja mora pokrenuti istragu. U moje vrijeme radilo se u četiri smjene, a čini se da je to za francuskog koncesionara preskupa opcija", rekao je za Index bivši direktor zagrebačke Zračne luke Tonći Peović o incedentu sa zrakoplovom Croatia Airlinesa.

Prošlog petka Airbus A320 reg.9A-CTJ na redovnom letu iz Zagreba prema Dubrovniku  na kraju je sletio u Rim. Zrakoplov zbog jake bure nije mogao sletjeti u Dubrovnik, pa je posada planirala povratak u Zagreb.

Zračna luka Zagreb - Franjo Tuđman odbila je primiti zrakoplov uz obrazloženje da "nemaju dovoljno ljudi za prihvat zrakoplova".  Iz Croatia Airlinesa objasnili su kako su zrakoplov preusmjerili u Italiju jer iza 22 sata u Hrvatskoj nije bila otvorena ni jedna Zračna luka. 

Riječ je o velikom skandalu u tijeku turističke sezone jer bi Međunarodna zračna luka u Zagrebu morala biti operativna, odnosno raditi 24 sata na dan. Tako je predviđeno ne samo koncesijskim ugovorom nego i posebnom uredbom Ministarstva prometa koja je objavljena u Narodnim novinama 29. ožujka 2017. godine. 


Peović je bio predsjednik uprave Zračne luke Zagreb sve do listopada 2012. godine odnosno do dolaska stranog koncesionara.

Peović u razgovoru za Index naglašava kako je izgledno da se u ovom slučaju od prošlog tjedna nisu poštovali kako hrvatski zakoni, a tako ni odredbe o koncesiji te je Međunarodna Zračna luka Zagreba morala raditi u to vrijeme. 

Peović kaže kako će se sada sigurno slijediti istraga te je uvjeren da će se ispitavati je li došlo do štete jer očekuje ne samo od putnika nego i od Croatia Airlinesa da će pokrenuti postupak za naknadu štete zbog preusmjeravanja zrakoplova u Rim.

Kaže da u cijelom slučaju postoji i određena odgovornost Croatia Airlinesa jer su morali provjeriti hoće li se moći vratiti u Zagrebu ako ne budu mogli sletjeti u Dubrovnik, no najveća je odgovornost, čini se, na zagrebačkoj Zračnoj luci. 

Vlada je plaćala naknadu za otvorenost 24 sata 

"Što se sve dogodilo te noći pokazat će istraga. No, ono što treba naglasiti je to da Vlada RH prije isplaćivala naknadu Zračnoj luci u Puli da budu otvoreni 24 sata na dan jer je uvijek jedna Zračna luka u državi morala biti operativna. Zašto se od toga odustalo, ne znam. No prema propisima Zračna luka u Zagrebu morala je raditi te noći", kaže Peović na kraju. 

Međunarodna Zračna luka Zagreb odbila se očitovati o cijeloj slučaju, već su najavili posebno priopćenje sutra u ponedjeljak.

Popularni Članci