Taksist na sezonskom radu: Odmarao bih na aerodromu dok sam čekao putnike, a jednom sam zaspao i skoro ubio troje ljudi

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Da, zaspao sam. Kriv sam. Tek sam nekoliko dana nakon prvotnog šoka postao svjestan što sam napravio. Mogao sam ubiti troje ljudi - u dahu je kazao 36-godišnji taksist koji je prije dva tjedna premoren zaspao za volanom i izazvao prometnu nesreću u Kaštel Štafiliću u kojoj je lakše je stradalo četvero sudionika, uključujući i njega.

Kad uzmemo u obzir da je u snu prešao u suprotni kolnički trak, možemo reći da je ovo bila prava sreća u nesreći, s obzirom na to kakve su mogle biti posljedice.

Međutim, jasno je da se i takva priča, u kojoj je taksist apsolutni krivac, sastoji i od druge strane medalje, te bez preuveličavanja možemo slobodno kazati da je njegova strana iznimno mračna i tjeskobna.

- Javljam vam se jer je vrijeme da se konačno javno kaže što se događa u tom mutnom svijetu taksi prijevoznika, odnosno partnerskih tvrtki. Nadam se da će moja priča potaknuti brojne vozače da otvoreno kažu što se događa.Oni izrabljuju ljude, ali nitko s time ne želi izići u javnosti, boje se. Meni više nije stalo... - nastavlja B. I. čiji je identitet poznat redakciji Slobodne Dalmacije, a za potrebe ovog teksta nazvali su ga Branko.

Riječ je o Slavoncu, porijeklom iz Slatine, koji se u gotovo beznadnoj potrazi za poslom odlučio na dolazak u Split i kakvu-takvu sezonsku zaradu. Branko se zaposlio u splitskoj prijevozničkoj tvrtki "Waterfall" koja je partner Uberu i Boltu, a već je u prvom razgovoru s direktorom Goranom Brkićem mogao naslutiti što ga očekuje.

Međutim, sit gladnom ne vjeruje, a Branku je u tom trenutku, kao i brojnim njegovim kolegama, trebao bilo kakav posao.

- Direktor Goran mi je na komad papira napisao što sve trebam platiti nakon preuzimanja automobila i početka rada. Polog za aplikaciju iznosio je 500 kuna, polog za krovnu oznaku - 350 kuna, za bočne oznake - 108 kuna, 4000 kuna za vozilo, tjedna renta za automobil je u početku bila 1500 kuna, ali su mi na kraju dali drugo auto za 1800 kuna i tjedni smještaj u sobi sam plaćao 700 kuna.

Osim toga, plaćao sam doprinose i gorivo, ali sam morao tražiti R1 račun za firmu. Nemoguće je da se podmire svi troškovi koje ti nameću pa su od mene tražili da im ispišem bjanko zadužnicu u vrijednosti 50.000 kuna - nabraja sugovornik za Slobodnu Dalmaciju niz suludih brojki, ali i ukazuje na moguću poreznu prijevaru budući da je naglasio kako trenutno, dok je na bolovanju, ima naputak iz tvrtke da gorivo kupuje preko R1 računa.

Međutim, tek sada slijedi najgori dio priče - taj je Slavonac potpisao ugovor o radu s tvrtkom "Waterfalls" na 10 sati tjedno!

- Nemoguće je u samo deset sati rada skupiti 2500 kuna, koliko sam morao plaćati smještaj i korištenje auta, a tu nisam računao gorivo. Mislim da je toliko nemoguće skupiti čak i ako vozite osam sati dnevno. Spavao sam više u autu nego u krevetu. Odmorio bih se kada bih na aerodromu čekao putnike iz aviona - govori sugovornik za Slobodnu, koji je na putu prema zračne luci u Resniku u spomenutoj prometnoj nesreći i sam zadobio ozljede vratne kralježnice.

Na pitanje je li mogao premašiti tjedno radno vrijeme da njegov poslodavac za to nije znao, Branko odgovara:

- Ne, jer sam radio s aplikacijom od tvrtke pa je vlasnik u svakom trenutku mogao znati gdje se nalazim i koliko sam radio. Uostalom, oni su mi od ukupne zarade skidali novac za sve obveze koje sam imao prema njima. Što je vama prikazano u podacima aplikacije, tako je i on vidio - kaže 36-godišnjak, a ono što su imali prilike vidjeti izgleda stravično.

Umjesto ukupno 40 sati, koliko je trebao voziti tijekom nepuna četiri tjedna rada za tvrtku "Waterfalls", Branko je od 29. srpnja do 21. kolovoza vozio 207 sati! Čak 167 sati više, odnosno četiri puta više od ugovorenog radnog vremena.

U tjednu između 12. i 19. kolovoza, kada je umjesto 10 sati vozio ukupno 80 sati i 49 minuta, Branko je svaki dan vozio duže od 11 sati. Točnije, u svakom danu od ponedjeljka do nedjelje premašio bi planirano radno vrijeme za cijeli tjedan.

- Važno je napomenuti da aplikacija ne vrti sate dok stojimo. To su sati koje sam proveo u prometu vozeći putnike - navodi sugovornik, inače profesionalni vozač po struci.

Dva dana uoči prometne nesreće, Branko je vozio 32 sata. Već je tog ponedjeljka debelo premašio tjedno radno vrijeme, a vlasnik tvrtke i njegovi suradnici su, kaže, to znali.

Nakon zastrašujućih brojki jasno je zašto je premoren zaspao za upravljačem te umalo ubio troje ljudi i sebe.

U sudskom registru navodi se da je tvrtka "Waterfalls" s kojom je 27. srpnja ove godine B.I. sklopio ugovor o radu, osnovana 29. lipnja 2018.

U pravilima i uputama "Institucije" - branda preko kojeg "Waterfalls" obavlja najam vozila, jasno je navedeno da se u automobil ne sjeda ako je vozač umoran. S druge strane, čelnici tvrtke pod kojom djeluje brend "Institucija", mogli su znati stanje svojeg taksista koji bi vozio više od 11 sati dnevno, a vrijeme provedeno u automobilu čekajući vožnju ne trebamo ni računati, piše Slobodna Dalmacija.

Popularni Članci