'SOCIJALNI KAFIĆ' Vlasnici najjeftinije butige Žabac otvaraju bar u centru Zagreba
- Ugostiteljski objekti funkcionirali bi na istom principu kao i Žabac trgovine, želimo izlaske napraviti pristupačnima svima. Kako nabavljamo robu za Žabac, tako nam se nude i povoljna vina, pivo i sokovi. U svakodnevnoj ponudi ne bi imali velik izbor, samo određeno pivo ili vino za taj dan. Ciljamo na centar gdje se kreću mladi - rekao je za Jutarnji Mario.
On i supruga Maja Žamboki već šest godina vode food outlet Žabac koji posluje na sedam lokacija u Zagrebu. U doba velikih poskupljenja i rastuće inflacije i oni su povisili cijene proizvoda. Uvođenjem eura, kupci su postali pažljiviji i prije kupnje dvaput razmišljaju kako će potrošiti novac.
- Poskupili su nam dobavljači zbog čega smo bili primorani podići cijene, ali nove su i dalje upola niže nego u drugim trgovinama. Ljudi vole uštedjeti i kupovati na akcijama što je jedna od naših prednosti - objašnjava Mario.
Zbog toga što nemaju uvijek iste proizvode, odnosno sve što bi kupci mogli zatrebati, posebnu pažnju posvetili su lokacijama trgovina.
- Naša ideja bila je postavljanje trgovina na mjesta koja će ljudima biti usput zbog ubrzanog načina života. U prolazu navrate i vide što se nudi, odrade kupnju i nastavljaju dalje. U Žapcu ljudi ne obavljaju tjednu nabavku, nego dolaze uštedjeti - rekla je Maja.
Za razliku od ostalih trgovina koje mogu naručiti potrebne količine, Žabac ovisi o tome koliko će se proizvoda kod dobavljača naći u stock, rok i lom kategoriji. Prije daljnjih širenja, morali su ugovoriti i uvoz iz drugih država da kupce ne bi dočekale prazne police.
Neki proizvodi u stalnoj su im ponudi s uvijek istim cijenama. Ponekad, ako veliki trgovački lanci akcijski snize proizvod za 50 posto ili više, zna se dogoditi da je u regularnim trgovinama to povoljnije nego u Žapcu.
- Moguće je da je nekad neki proizvod jeftiniji u drugoj trgovini, ali 99 posto asortimana kod nas je jeftinije - tvrde vlasnici. Da bi popunili asortiman imaju 30 posto stalne robe za koju su dogovorili dobre cijene s dobavljačima.
Danas je to uhodani posao koji od njih zahtjeva povremeno usmjeravanje i donošenje odluka, no 2017. bili su sami svoji dostavljači, pregovarači, voditelji i prodavači.
- Sjećam se kad smo kombijem išli u Koprivnicu, natrpali robu i vozili je u Zagreb. Znali smo prevoziti suhomesnate proizvode, deterdžente, što god je trebalo. S nama je tad radilo nekoliko cura koje su sad voditeljice trgovina - prisjetila se Maja.
Mario je odrastao u Dubravi u radničkoj obitelji, a trgovinom se bavi već 30 godina. Započeo je kao trinaestogodišnjak prodavajući robu na štandovima na moru. Iako je ideja o Žapcu postojala i ranije, pravi poticaj dobio je tek kad je u njegov život stigla Maja. Zajedničkim snagama krenuli su iz 30 kvadrata u Tkalčićevoj, no ubrzo im je taj prostor postao tijesan.