'SOCIJALNI KAFIĆ' Vlasnici najjeftinije butige Žabac otvaraju bar u centru Zagreba

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Marko Lukunic/PIXSELL
Bar u centru grada s petsto sjedećih mjesta, cijenama upola jeftinijim od konkurencije i živom glazbom svaki dan. Iako zvuči predobro da bi bilo istinito, to je ovogodišnji plan supružnika Žamboki, vlasnika food outleta Žabac. Par koji je, kažu, prvi poslovni plan napisao na maramici dok su sjedili na kavi Kod Žnidaršića, očito ne prestaje sa širenjem poslovanja i inovacijama.

- Ugostiteljski objekti funkcionirali bi na istom principu kao i Žabac trgovine, želimo izlaske napraviti pristupačnima svima. Kako nabavljamo robu za Žabac, tako nam se nude i povoljna vina, pivo i sokovi. U svakodnevnoj ponudi ne bi imali velik izbor, samo određeno pivo ili vino za taj dan. Ciljamo na centar gdje se kreću mladi - rekao je za Jutarnji Mario.

On i supruga Maja Žamboki već šest godina vode food outlet Žabac koji posluje na sedam lokacija u Zagrebu. U doba velikih poskupljenja i rastuće inflacije i oni su povisili cijene proizvoda. Uvođenjem eura, kupci su postali pažljiviji i prije kupnje dvaput razmišljaju kako će potrošiti novac.

- Poskupili su nam dobavljači zbog čega smo bili primorani podići cijene, ali nove su i dalje upola niže nego u drugim trgovinama. Ljudi vole uštedjeti i kupovati na akcijama što je jedna od naših prednosti - objašnjava Mario.

Zbog toga što nemaju uvijek iste proizvode, odnosno sve što bi kupci mogli zatrebati, posebnu pažnju posvetili su lokacijama trgovina.

- Naša ideja bila je postavljanje trgovina na mjesta koja će ljudima biti usput zbog ubrzanog načina života. U prolazu navrate i vide što se nudi, odrade kupnju i nastavljaju dalje. U Žapcu ljudi ne obavljaju tjednu nabavku, nego dolaze uštedjeti - rekla je Maja.

Za razliku od ostalih trgovina koje mogu naručiti potrebne količine, Žabac ovisi o tome koliko će se proizvoda kod dobavljača naći u stock, rok i lom kategoriji. Prije daljnjih širenja, morali su ugovoriti i uvoz iz drugih država da kupce ne bi dočekale prazne police.

Neki proizvodi u stalnoj su im ponudi s uvijek istim cijenama. Ponekad, ako veliki trgovački lanci akcijski snize proizvod za 50 posto ili više, zna se dogoditi da je u regularnim trgovinama to povoljnije nego u Žapcu.

- Moguće je da je nekad neki proizvod jeftiniji u drugoj trgovini, ali 99 posto asortimana kod nas je jeftinije - tvrde vlasnici. Da bi popunili asortiman imaju 30 posto stalne robe za koju su dogovorili dobre cijene s dobavljačima.

Danas je to uhodani posao koji od njih zahtjeva povremeno usmjeravanje i donošenje odluka, no 2017. bili su sami svoji dostavljači, pregovarači, voditelji i prodavači.

- Sjećam se kad smo kombijem išli u Koprivnicu, natrpali robu i vozili je u Zagreb. Znali smo prevoziti suhomesnate proizvode, deterdžente, što god je trebalo. S nama je tad radilo nekoliko cura koje su sad voditeljice trgovina - prisjetila se Maja.

Mario je odrastao u Dubravi u radničkoj obitelji, a trgovinom se bavi već 30 godina. Započeo je kao trinaestogodišnjak prodavajući robu na štandovima na moru. Iako je ideja o Žapcu postojala i ranije, pravi poticaj dobio je tek kad je u njegov život stigla Maja. Zajedničkim snagama krenuli su iz 30 kvadrata u Tkalčićevoj, no ubrzo im je taj prostor postao tijesan.

Popularni Članci