RADI SE NAJVAŽNIJA PROMETNICA U GRADU 'Najveći izazov će biti suživot građana, poduzetnika, građevinara i strojeva'
Pomalo stiže teška mehanizacija na Lapadsku obalu, a radovi će biti iznimno zahtjevni.
Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale najvažnije je kapitalno ulaganje u dubrovačku gradsku prometnu infrastrukturu. Projekt je u cijelosti financiran sredstvima Europske unije i Ministarstva. Riječ je o iznimno zahtjevnom građevinskom zahvatu, u okviru kojega će trebati uskladiti suživot stanovnika Lapadske obale i normalno funkcioniranje objekata s radovima izgradnje.
Jedan od izvođača radova, uz tvrtku Impresa Construzioni Mentuci Aldo, je tvrtka Texo Moliori. Oni su ovih dana počeli s organizacijom gradilišta te s pripremnim radovima.
U svibnju nova garnitura strojeva
"Od teške mehanizacije tu su već bager te kamioni koji rade na izradi nasipa, a što je preduvjet za dolazak bušaće garniture strojeva koji će biti angažirani na bušenju pilota. Dolazak te garniture strojeva je predviđen za drugu polovicu svibnja ako sve bude po planu", najavili su iz Texo Moliora.
Nakon izrade već spomenutog nasipa, ističe izvođač, slijedi bušenje i izrada pilota, nakon čega počinje montaža AB zavjesa, to jest izrada same obalne konstrukcije. Zbog svoje nepredvidivosti, upravo radovi na bušenju i izradi AB pilota su najzahtjevniji, smatraju iz Texo Moliora te dodaju kako tehnički gledano, to nije ništa neuobičajeno. Naime, prema njihovom iskustvu, radovi su dosta nepredvidivi, jer odstupanja u slojevima tla lokalno mogu biti značajnija, a samim time i radovi složeniji i dugotrajniji.
Dubrovniku 70 milijuna kuna bespovratnih sredstava
Stopa financiranja za projekt ''Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale, II, III i IV. faza izgradnje'' iznosi 100 posto ukupno prihvatljivih troškova. Ukupna bespovratna sredstva iznose 69.857.603,15 kuna, od čega 85 posto sredstva putem Kohezijskog fonda pokriva Europska unija, a 15 posto sredstava financirat će se iz državnog proračuna.
Izgradnja trupa prometnice radit će se nakon završetka obalne konstrukcije, odnosno montaže AB zavjesa. Na nekim mjestima će doći do proširenje obale i do 12 metara od postojeće linije.
"Projektom će se izmijeniti regulacija prometa iz jednosmjerne ulice u dvosmjernu, a izgradit će se i šetnica sa zelenilom i biciklističkom trakom. Radovi na izgradnji prometnice su zapravo uobičajeni, uz naravno otegotnu okolnost pojave podzemnih voda, odnosno mora, što je predviđeno projektom te stoga ipak ne očekujemo značajnije poteškoće", pojasnili su.
Za Texo Molior najveći izazov na ovom projektu bit će usklađenje radova s potrebama lokalnog stanovništva, pogotovo poslovnih subjekata, a poseban izazov za građevinare će biti pristupačnost radovima zbog već izgrađene marine.
"Organizacijski dio, u ovim okolnostima, mogao bi biti daleko zahtjevniji od samog tehničkog dijela izvedbe", zaključili su iz tvrtke Texo Molior koja je izvođač radova na Lapadskoj obali.
Promet će se odvijati, ali na vlastitu odgovornost
Autobusne linije koje inače voze Lapadskom obalom prometovat će do 3. svibnja nakon čega će biti preusmjerene s ove dionice zbog radova. Iz Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima pojasnili su nam kako se sve odluke koordiniraju u suradnji s građanima i stanarima ovog područje, s ciljem da se promet automobilima odvija, ali na vlastitu odgovornost, dok to izvođaču ne smeta pri radovima.
Što će dobiti građani?
Rekonstrukcijom Lapadske obale uredit će se i proširiti prometnica, koja će dobiti i biciklističku stazu, parkirališne i pješačke površine te autobusna stajališta. Promet će se odvijati u dva smjera. Osim proširenja prometnice, investicijom će se riješiti i problem prodiranja mora u trup prometnice i ispiranja tampona.
"Nismo skloni ukidanju prometa, ako to nije potrebno, jer želimo izaći u susret stanarima i ugostiteljima koji posluju na Lapadskoj obali. Građanima savjetujemo da ne idu ovom dionicom, ako baš ne moraju, jer kamioni s građevinskim materijalom usporavaju promet. Svjesni smo da je potreban suživot stanovnika i izvođača pa će tako buka i prašina biti sastavni dio života idućih mjeseci", kazala je koordinatorica za praćenje ovog projekta u sklopu gradskog Upravnog odjela Paula Pikunić.
Pikunić je pojasnila zašto će radovi na rekonstrukciji ove važne prometnice trajati 30 mjeseci.
"Radovi koji se odnose na bušenje pilota u stijenskoj masi u moru su uvijek neizvjesni. Ugovoreni rok je za sad takav, ali može se dogoditi da će sve ići glatko pa će onda biti završeno i ranije. Ovi radovi su kompleksni jer se radi s kopna zbog marine", pojasnila je Pikunić.
Dodala je kako će se zadržati postojeća fekalna kanalizacija koja će se samo pročistiti, a ostale instalacije, vodovodna, oborinska i javna rasvjeta, bit će nove.