ZAOŠTRAVA SE BORBA ZA PUTNIKE Kakvi će trendovi vladati sljedeće godine u turizmu

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Jeste li spremni u turizmu osmisliti program za samce a da im ne bude dosadno na odmoru u Hrvatskoj? Koliko ste zanimljivosti pripremili gostima starijim od 65 godina i kakve medicinske usluge im nudimo? Vodite li računa o ekološkoj osviještenosti, sortiranju smeća, izbacivanju plastike iz upotrebe? Imamo li ponudu za bogataše?

Koliko znate o kulturi i povijesti prostora u kojemu živite, a o kojemu će vas vaši gosti često propitkivati? Prihvaćate li činjenicu da suvremeni gost nije siromašan, nego štedljiv i ne želi plaćati što ne mora? Kolike mogućnosti zdrave zabave na otvorenom i tjelesnih aktivnosti ćete ponuditi gostima? Partijanje više nije "in", odmor u tišini i prirodi je sve traženiji, imate li ga u svojoj ponudi?

Ako ni na jedno od tih pitanja niste odgovorili pozitivno, vrlo je izvjesno da će za vas turistička poslovna 2020. godina biti – izgubljena.

Jer, upravo to su trendovi koji su se najsnažnije nametnuli zadnjih mjeseci u svim istraživanjima međunarodnih turističkih kretanja i prognoziranja za iduću godinu, pa svi koji ih ne budu poštovali nemaju se mnogočemu nadati.

Kako kod nas mnogi vole pametovati i govoriti o tome kako oni najbolje znaju što gost voli, bez obzira na sve stručne analize i prognoze, već sada je jasno da će dio njih biti nezadovoljan zanimanjem i posjetom u 2020. godini.

Svjetski turistički trendovi već desetljećima su se pokazali kao vrlo dobar putokaz u osmišljavanju ponude onih koji ih žele pratiti, jer se navike gostiju, njihova traženja, specifičan stil života, promjene ponašanja na odmoru, navike i zahtjevi mijenjaju iz godine u godinu. Tko ih želi pratiti, ima odlične izglede za uspjeh, i to podjednako u velikim turističkim kućama kao i kod malih obiteljskih iznajmljivača. Oni drugi su i tako dovoljni sami sebi, donosi Slobodna Dalmacija.

Dakle, što to svjetski turistički putokazi pokazuju za iduću godinu, a što bi svi koji se bave turizmom već sada trebali znati?

Jer mjeseci koji dolaze pravo su vrijeme da se ponuda obogati, prilagodi, osmisli i dopuni kako bi se već u proljeće spremno dočekalo goste. Istina, predstoji nam još profesionalno odraditi ugošćavanje oko milijun turista do kraja godine, ali misli i aktivnosti već su više od mjesec dana usmjerene prema poslovnoj 2020. godini.

Ugovori s partnerima za 2020. su potpisani, cijene određene, zna se koliki će biti PDV, turistička pristojba i članarina, porezi, prirezi i spomeničke rente. Iznenađenja nema, ako ih sami ne stvorimo. Preostaje ponudu uskladiti s traženjima suvremenih gostiju, umjesto da od turista očekujemo da se prilagode našim stoljetnim turističkim navikama koje ne želimo mijenjati.

Puno puta do sada je rečeno kako sve što je desetljećima vrijedilo u turizmu treba zaboraviti i krenuti svake godine ispočetka.
No, nikada do sada to hrvatski turizam nije tako snažno osjetio kao ove turbulentne godine.

Kako se zaoštrava borba za putnike u svijetu u sve jačoj međunarodnoj konkurenciji, prednost stječu neke nove, svježe destinacije, jer putnici žele uvijek nešto novo, mjesto gdje nisu nikada bili.

Prema podacima Svjetske turističke organizacije (UNWTO), broj međunarodnih putovanja u Europu raste oko pet posto svakih pola godine, što bi trebala biti dobra vijest kada ona ne bi sa sobom nosila i prekomjeran broj gostiju, prevelike gužve, opterećenost povijesnih jezgri, nekontroliran rast smještajnih kapaciteta i sve lošiju kvalitetu života domaćeg stanovništva u tim gradovima.

I dok je do sada to bio problem lokalaca koji su negodovali, sada je to sve izraženije i kod samih turista.

Nitko ne želi ići tamo gdje su stanovnici nezadovoljni i neljubazni zbog gužvi u kojima je teško uživati, odmoriti se i upoznati prostor na pravi način.

Zato je organizacija reda i održavanja normalnog stanja života u velikim turističkim gradovima u sezoni pravilo broj jedan koje nam gosti neće praštati u 2020. godini.

Svjetski mediji u nekoliko minuta planetom pronesu vijest o nezadovoljnim gostima u nekom prenapučenom prostoru i to je savršen put da ga većina počne – izbjegavati.

Zato, pamet u glavu, planove i projekte o kvalitetnijoj organizaciji života, čistoće, usluge i reda u idućoj godini na stol i krenuti u posao. To je domaći rad svih lokalnih uprava tijekom zime, jer glas o nekim hrvatskim prostorima koji su pretrpani gostima već se čuje nadaleko.

Zbog razvoja srednje klase i veće dostupnosti međunarodnih putovanja, procjenjuje se da će do 2025. više od 280 milijuna kućanstava planirati barem jedno međunarodno putovanje, što je povećanje od gotovo 35 posto u usporedbi s 2015. godinom. Godišnja potrošnja turista dosegnut će 4800 eura po kućanstvu, što je povećanje od više od 50 posto u usporedbi s 2015. godinom.

Na vrhu ove rastuće globalne putujuće klase bit će turisti iz Kine, SAD-a, Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Ruske Federacije, dok se najveći porast očekuje iz Rusije i Brazila.

Istraživanja pokazuju da milenijalci rođeni između 1980. i 2000. godine čine najveći broj turista u svijetu, pa tako i kod nas, putuju avionima, uglavnom su još bez vlastite obitelji i vrlo lako i brzo se odlučuju za putovanje.

No, nisu rastrošni, vrlo pažljivo troše zarađeno i osobito su osjetljivi na precjenjivanje prosječne usluge.

Zahvaljujući niskotarifnim prijevoznicima koji su utrli put brzim, kratkim i neplaniranim putovanjima, milenijalci brzo pakiraju kufere i kreću istraživati.

CIJELI TEKST PROČITAJTE OVDJE.

Popularni Članci