Ekonomski stručnjak o vladinoj aplikaciji za praćenje cijena: 'Brinu za građane, ali...'
Konačno ćete znati gdje otići po jeftiniji jogurt, mortadelu i detergent za suđe jer će vam biti dostupna aplikacija 'Kretanje cijena', koju nam vlada već neko vrijeme obećajte.
Zamrznut ćemo vam cijene, ukinuti subvencije za struju, opteretiti novim porezima, staviti vas na crnu listu trgovaca – tako je Vlada prijetila trgovcima.
Ali ništa od svega toga strašnog, tresla se brda rodila se bijela lista, odnosno, Vladin katalog. Dakle, u praksi će to izgledati da jednostavno odete na tu Internet stranicu koja će se sutra predstaviti i imate popis, kiseli krastavci, kefir, banane, maslac, riža i vi samo napišete u koji od tri trgovačka lanca možete ići po najjeftiniji artikl.
Znači Tommy, Konzum i KTC su pristali objavljivati cijene, a Lidl, Kaufland, Spar, Plodine, NTL i Studenac odbrusili su ministru Filipoviću.
„Poštovani ministre, sudjelovanje trgovaca podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja."
RTL je pitao savjetnika ministra gospodarstva Juricu Lovrinčevića znači li to da su se predali pred lancima i da su oni shvatili da su u boljoj poziciji, da mogu što žele, je li to poruka kupcima? "Pa ja ne mislim da smo mi pogriješili u ovom putu", odgovara Lovrinčević.
A o čemu se ustvari radi? Kad je Vlada shvatila da, logično, ne može socijalističkim metodama intervenirati u slobodno tržište, onda je odlučila to tržište nabiti na nos građanima i tako stvoriti pritisak – lako dostupnim uspoređivanjem cijena. Sve to uz nimalo sugestivne poruke o onima koji neće sudjelovati, hmm oni neće? Tko zna što oni skrivaju?
"Imat ćemo mogućnost da gledamo proizvode koji su pojeftinili, proizvode koji su poskupili i zadržali istu cijenu", pojašnjava za RTL Lovrinčević.
O svemu ima mišljenje i ekonomist Ljubo Jurčić koji kaže da ovaj potez neće imati učinka. Na pitanje, zašto to Vlada radi, prof. Jurčić odgovara: "Pa u želji da pokaže da se brine za svoje građane, onda je povukla taj potez. A 95% kupaca ići će do ćoška svoje ulice u krugu svog kvarta bez obzira na cijene."
A oni koji idu dalje od ćoška, ionako prije pogledaju naše kataloge, ne treba im neka nova aplikacija – tako razmišljaju oni veliki trgovci koji su odbili sudjelovati.
RTL je pitao i građane gledaju li kataloge prije nego idu u shopping.
Kažu nam: "Da da, prije pogledam, pa onda idem gdje je jeftinije"; "Malo, ne baš previše";
"Da, gledam u katalog obavezno. Pratim gdje su cijene jeftinije."