Doznajemo što nadležni rade po pitanju slijetanja aviona u Čilipe po jakoj buri
Problem star dugi niz godina
Problem zatvaranja aerodroma u Čilipima po jakoj buri star je desetljećima. Ne samo da nije ugodno sletjeti u Split, pa se još voziti do Dubrovnika nekoliko sati, nego nemogućnost slijetanja i polijetanja po udarima vjetra veliki je problem za produžetak turističke sezone u zimskim mjesecima. Hrvatsku kontrolu zračne plovidbe pitali smo može li se i na koji način riješiti taj problem.
- Hrvatska kontrola zračne plovidbe d.o.o. (HKZP) provodi pripremne aktivnosti prije pokretanja multidisciplinarnog projekta koji za cilj ima istražiti mogućnosti ublažavanja problema koji se javljaju u slučajevima kad puše jaka bura na području dubrovačke zračne luke, a potom i implementirati optimalno rješenje. Projekt je predložio HKZP, bit će multidisciplinaran i nužno je sudjelovanje više zainteresiranih strana. Smatramo da je projekt od javnog interesa te stoga vjerujemo da će se osigurati sredstva iz EU fondova, što je i preduvjet za realizaciju – kažu iz HKZP-a.
Dodaju da bi se kroz spomenuti projekt pomoću sofisticiranih sustava mjerenja vjetra i numeričkih modela atmosfere izuzetno velike razlučivosti omogućila pomoć pri odlučivanju može li u određenom trenutku aerodrom biti otvoren. Također, kroz projekt bi se definirali i eventualni prijedlozi infrastrukturnih zahvata na aerodromu s ciljem ublažavanja efekata jake bure, a uključujući i eventualna dodatna ulaganja u radionavigacijska sredstva i drugu infrastrukturu.
- Prije početka projektnih aktivnosti mora se napraviti analiza izvedivosti, uključujući i „cost-benefit“ analizu, dakle da se utvrdi koliko bi trebalo uložiti, a da se pritom u određenom postotku smanji broj otkazanih slijetanja na dubrovački aerodrom u uvjetima jake bure – zaključuju u HKZP-u.
MM