BIZARNO ILI PRAKTIČNO: Može li ovo zaživjeti u Dubrovniku?

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Lucija Komaić
Plan Europske komisije za promet bez poginulih već živi u Europi, a uskoro bi trebao zaživjeti i kod nas.

Početkom ožujka brzina će se u središtu Milana ograničiti na 30 km/h. Među prvima se na taj potez odlučio Edinburgh, glavni grad Škotske, gdje se u čak 80 posto ulica ne smije voziti brže od 30 km/h, uključujući cijelo središte grada, piše Jutarnji.hr

Istim smjerom krenuli su i u Parizu gdje se brzina u dijelovima grada ovoga ljeta također planira ograničiti na 30 km/h, a to planiraju provesti i u niz gradova diljem Španjolske. 

Ne, nije riječ o zabuni. 

Preporuka je to organizacije European Transport Safety Council (ETSC), ali i same Europske komisije, koja planira prepoloviti broj stradalih na cestama do 2020., ali i potpuno iskorijeniti pogibije na cestama do 2050. godine. A to je, ne treba previše objašnjavati, iznimno ambiciozan plan. 

Gdje se tu u priču uklapa ograničenje brzine od 30 km/h kakvo ćemo, čini se, uskoro imati i u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku? 

Posljedni izvještaji, naime, govore da je Vision Zero, odnosno plan prometa bez poginulih, još uvijek kilometrima daleko od stvarnosti. No, pritom pokazuju i da ga je najlakše provesti upravo u urbanim područjima. Pretpostavljate - ograničenjem brzine na samo 30 km/h. 

Hoće li to svima biti po volji? Sumnjamo. Neki će, sigurni smo, čak primijetiti da se vozače vraća u davna vremena kad je zakon propisivao da ispred svakog auta mora hodati čovjek i najavljivati dolazak opasnog čudovišta na četiri kotača, piše Net.hr


Popularni Članci