/* */

Zbog popularne kartice u proračun stiže novac: Turisti obožavaju Du Pass

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović

Dubrovačka kartica kakva je nekad postojala nedavno je digitalizirana tako da posjetitelji na jednostavniji način mogu kupiti i posjetiti brojne znamenitosti u gradu i ostvariti razne pogodnosti.

Upravni odjel za kulturu i baštinu nedavno je redizajnirao vizualni identitet te prilagodio naziv svog najprepoznatljivijeg proizvoda, a riječ je o dubrovačkoj kartici ili DuCardu. Kartica koja je postojala nešto više od jednog desetljeća transformirana je početkom ove sezone u digitalnom smislu, a uz to je moguća jednostavnija kupnja, prodaja, kontrola, uštede novca, vremena i ljudskih resursa. 

Razgovarali smo s ekipom koja radi od početka na projektu ove kartice zbog koje se slijevaju milijuni u gradski proračun. Na čelu cijelog projekta je zamjenik pročelnice Tonči Daničić te tri djelatnice koje rade u uredu - Danijela Đurić Arapović, Ivana Turk i Katica Prce. Sve nadgleda pročelnica Julijana Antić Brautović koja pojašnjava kako ova mala ekipa radi nevjerojatan posao. Zanimljiv podatak je kako  je rekordne 2019. godine od prodaje tadašnjeg DuCarda ostvareno 40 milijuna prohoda, što čini oko 180 tisuća prodanih kartica. 

One su tada bile u papirnatom obliku pa su ih djelatnici odjela fizički raspoređivali na prodajna mjesta, što više ne moraju raditi jer Du Pass omogućava digitalnu kupnju i prodaju iste usluge. Najviše kartica se prodaje u svibnju i lipnju, te rujnu i listopadu.

Goran Mratinović

- 'Rupa' u prodaji je tijekom srpnja i kolovoza  jer tada u većem broju dolaze gosti koji se većinom kupaju i tulumare, a nešto ih manje zanimaju kulturne znamenitosti. Mislim da ćemo se ove godine približiti prihodima iz 2019., sezona je dobro krenula – optimistična je pročelnica Antić Brautović . 

Du Pass zapravo nije nešto novo u svijetu. Naime, riječ je o proizvodu koji obuhvaća većinom kulturnu ponudu pojedine destinacije pa posjetitelji uz nešto povoljniju cijenu mogu obići više znamenitosti i ostvariti razne popuste.  

BROJNE POGODNOSTI I POPUSTI UZ DU PASS

Pročelnica pojašnjava kako kupnjom Du Passa turisti mogu besplatno obići zidine, muzeje, galerije, a uz to imaju i besplatan javni gradski prijevoz. Osim toga, imaju i razne druge pogodnosti poput popusta u restoranima, kafićima, pri iznajmljivanju automobila ili odlaska na neki izlet. Dnevna karta iznosi 250, trodnevna 300, a tjedna 350 kuna. Za jednodnevnu kartu se može dobiti obilazak gradskim zidinama, posjet dvije galerije i pet muzeja te prijevoz 24 sata, dok su u trodnevnoj i sedmodnevnoj uključene Kuća Bukovac u Cavtatu i dodatan broj vožnji autobusom.

Goran Mratinović

Ivana Turk se prisjeća kako je to izgledalo 2010. godine kada je osmišljen koncept Du Carda.

- Tada smo rekli - idemo ponuditi nešto novo na našem turističkom tržištu što će obuhvatiti kulturnu i spomeničku ponudu koju ćemo prezentirati gostima. U Hrvatskoj tada nije postojala takva vrsta turističke kartice, čak su nas sve do nedavno zvali drugi gradovi i turističke zajednice i pitali za savjete kako smo obuhvatili cjelokupnu ponudu i umrežili privatno i javno – kazala je Turk. U početku su, dodaje ona, djelatnici odjela obilazili privatne subjekte, a kasnije su oni sami dolazili kod njih jer su shvatili kako zbog vidljivosti imaju brojne benefite - kazuje Turk.

Katica Prce im se priključila krajem 2010. godine.

- Oni su već tad odradili lavovski posao. Prodaja je iz godine u godinu rasla, nismo puno trošili na marketing, ali smo otvarali nova prodajna mjesta pa je tako 2019. godine došlo do rekorda od 180 tisuća prodanih karata. Karticu su pratile brošure i leci, a svi koji su htjeli biti uključeni poput suvenirnica, restorana i drugih objekata to su mogli uz jednake uvjete. Kako smo rasli, tako smo razmišljali na koji način digitalizirati sustav. Bilo je puno programa koje su nam nudili, ali nikako nismo mogli pronaći pravoga jer nije bilo lako sve to umrežiti. Nije nam išla u prilog visoka cijena i trebalo je sve partnere povezati. Sad smo konačno pronašli tvrtku koja je to napravila i zadovoljni smo, a uz to se izjednačila i cijena Du Passa i zidina tako da nam svakoga dana ide sve bolje i bolje – govori Katica Prce.

SVRHA JE DISPERZIJA

Pročelnica ističe kako je najvažnije s posjetiteljima komunicirati na dnevnoj bazi što točno mogu koristiti da bi smanjili broj eventualnih prigovora. Kao primjer ističe da pojedini gradski muzeji ne rade određenim danima u tjednu i tu informaciju gosti moraju znati. 

- U ovaj proces je uključen cijeli niz ljudi, od onih koji rade na ulazu u znamenitosti, ljudi koji prodaju Du Pass na prodajnim mjestima pa sve do tima koji je ovdje u uredima i uvijek mora biti na raspolaganju za razne nejasnoće – navodi pročelnica.

Svrha ovog turističkog proizvoda je zapravo disperzija posjetitelja. 

- Poanta je bila, i to smo uspjeli, posjetitelje potaknuti da posjećuju one atrakcije koje inače ne bi posjećivali. Potreba za ovakvim proizvodom je nastala kada je narastao broj posjetitelja Grada, a time i potreba da ih se disperzira radi održivosti. To je zapravo bila naša vizija – pojasnila je pročelnica.

Također, osim jednostavnije prodaje i kupnje brojne su koristi digitalne transformacije ove kartice.

- Ljudi koji rade na ovom projektu umjesto da se bave fizičkom distribucijom kartica, sad imaju vremena baviti se analizom podataka koje atrakcije tko i kada preferira kako bismo sutra mogli formirati nove pakete usluga, ali i jednostavnije i efikasnije upravljati određenim atrakcijama, kao i Gradom u cjelini. Imamo Plan upravljanja Gradom, znamo koji su nam kapaciteti i koliko ljudi odjednom može boraviti u povijesnoj jezgri. Kroz ovaj sustav i njegovu nadogradnju, sa svim analitičkim podacima koje nam omogućava, kroz neko vrijeme možemo raditi predikcije gužvi te upravljati tokovima posjetitelja na način koji će osigurati održivo korištenje kulturne baštine, ali i osiguranje visoke kvalitete života lokalne zajednice Na sve nas to uostalom obvezuju projekt Respect the City, Plan upravljanja i UNESCO – jasna je Julijana Antić Brautović.

OŽIVLJAVANJE KULTURNIH USTANOVA

Dodaje kako su prihodi od prodaje Du Passa prilično veliki, no prioritet im nije zarada.

Goran Mratinović

- Želimo upravljati kulturnom baštinom i upravo je zato ovaj projekt povjeren našem upravnom odjelu za kulturu. Prihodi od prodaje se vraćaju u kulturu. Cijena je formirana tako da je pristupačna svima, a mi imamo mogućnost disperzije posjetitelja i ujednačene promocije povijesnog i kulturnog naslijeđa Grada – kazuje pročelnica.

Mnoge kulturne ustanove su oživjele prodajom ove popularne ulaznice u dubrovačke kulturno-povijesne atrakcije. Tako se Katica Prce prisjeća 2009. godine, kada je radila  u Domu Marina Držića. Govori kako su u tri mjeseca imali 700 posjetitelja, a iduće godine, kada je krenula prodaja DuCarda i kada je prodano njih devet i pol tisuća, Dom Marina Držića je ostvario tri tisuće posjeta.

Danas na prodaji karata u najmanjem muzeju u Dubrovniku radi Viktor Bakija Zima.

Goran Mratinović

- Dom Marina Držića je jako posjećen jer je ljudima isplativo kupiti Du Pass i uz ostale obilaske doći i kod nas. Ovaj novi sustav kartice je jednostavan za korištenje, a ljudi koji dođu zadovoljni su postavom muzeja. Drago mi je vidjeti da goste zanimaju dubrovačka književnost i kultura, a ne samo Game Of Thrones – komentirao je Viktor Bakija Zima iz Doma Marina Držića.

Du Pass prodaje i Marija Čuvalo koja radi u agenciji Adriatic Stores na prodajnom mjestu kod Klarise.

Goran Mratinović

- Ljudi nam često dolaze jer smo blizu zidina, a ja im objasnim kako je kartica dobar izbor jer uključuje posjet zidinama, brojnim galerijama i muzejima te tako ostvaruju popuste i besplatan gradski prijevoz. Turisti zbog toga obožavaju Du Pass jer su pogodnosti jako dobre. Svaki dan po stotinu puta pričam o tome, ali mi nije naporno jer volim taj posao – zaključila je Marija Čuvalo.

*Iz tiskanog izdanja Dubrovački dnevnik 

Popularni Članci