ZAGAĐENJE I NEPROTOČNOST Zračna luka i Lučka uprava daju odgovor na goruće probleme na Jadranu
Projekt Green and International solutions for Adriatic airports and ports predstavljen je danas u prostorijama Lučke uprave Dubrovnik, a riječ je o projektu u kojeg su ušli Lučka uprava i Zračna luka Dubrovnik pod nazivom Adrigreen.
Radi se o prekograničnom projektu suradnje sufinanciranom u sklopu Interreg V-A Italija-Hrvatska programa transnacionalne suradnje 2014.-2020. s ciljem poboljšanja integracija hrvatskih i talijanskih luka te zračnih luka s drugim načinima prijevoza kako bi se povećao protok putnika koji stižu u glavne turističke destinacije na Jadrankoj obali te kako bi se smanjio utjecaj na okoliš regionalnih pomorskih i zračnih sustava.
Projekt će trajati 25 mjeseci, ukupni proračun iznosi nešto više od 2,1 milijun eura te spaja neke od vodećih hrvatskih i talijanskih luka te zračnih luka koje su motivirane za suradnju i stvaranje ekologičnijih i zelenijih luka i zračnih luka.
„Ovo je naš treći zajednički projekt. Što se tiče samog projekta, on je vezan uz razvijanje zelenih i intermodalnih rješenja pri povezivanju luka i zračnih luka na Adriatiku. U sklopu projekta, bit će napravljene detaljne analize, studije utjecaja na okoliš i sl. Svaki od partnera će u svom okruženju testirati način doprinosa rezultatima projekta tj. način smanjenja CO2. ZL Dubrovnik će nabaviti dva električna vozila i 15 električnih bicikala. Također, jedna od završnih faza projekta bit će izrada profesionalnog videa u kojem će se snimiti testiranje,“ kazao je voditelj projekta ispred ZL Dubrovnik Hrvoje Spremić.
Dario Barbarić, voditelj Adrigreen projekta ispred LU Dubrovnik, kazao se projektni konzorcij sastoji od 10 projektnih partnera koji predvodi ZL Pula, a sam konzorcij uz lučke uprave i zračne luke iz Dubrovnika i Pule, uključuje i talijanske. Za znanstveno usmjeravanje zadužen je University Polytechnic of Marche.
„Razlozi sudjelovanja LU Dubrovnik u ovim projektima koji se sufinanciraju iz EU fondova su jačanje institucionalnih kapaciteta ZL Dubrovnik te povlačenje bespovratnih sredstava kao i stjecanje novih znanja, iskustava i vještina te težnja za usavršavanjem i obrazovanjem u pogledu rada na EU projektima. Nastojat ćemo također osigurati jedno vozilo na električni pogon kao i tri bicikla čime ćemo na simboličan način izvršiti učinak na smanjenje emisije štetnih plinova te poslati poruku našoj opredijeljenosti u provođenju strateških ciljeva EU za spomenuto programsko razdoblje,“ izjavio je Barbarić.
Cilj ovog projekta je pronalaženje inovativnog okvira za podršku hrvatskih i talijanskih luka kako bi se poboljšala njihova povezanost s drugim načinima transporta te kako bi se smanjio njihov utjecaj na okoliš, posebno zato što je nesrazmjer razvoja infratrukture i načina prijevoza prepoznat kao jedan od najznačajnijih problema Jadrana.