Vrijeme je za novu Postiru i kvalitetniji život otočana

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dotrajali brod koji je izgrađen 1963. godine, trebao bi dobiti dostojnu zamjenu.

Na upit Dubrovačkog dnevnika iz nacionalnog putničkog brodara su odgovorili kako je novi brod u fazi nacrta te će biti izgrađen prema svim standardima ekoloških i zelenih tehnologija. Tako će Postira nakon više desetljeća u zasluženu mirovinu, a Elafite bi s gradom trebao spajati brod koji će biti kombinacija putničkog i trajektnog. Iz Jadrolinije su najavili kako će novi brod biti financiran sredstvima iz fondova Europske unije.

Ovu informaciju je potvrdio i župan Nikola Dobroslavić koji se s predstavnicima  lokalne samouprave sastao s čelnicima Jadrolinije. Oni su tijekom ljeta održali sastanak s ciljem predstavljanja projekta izgradnje namjenskog broda koji bi zamijenio brod Postiru. Pregovori su održani paralelno s realizacijom projekta "Rekonstrukcija luke za javni promet u naselju Donje Čelo – otok Koločep" pa je tako nedavno započela gradnja novog pristaništa na Kalamoti.

“S obzirom na to da će pristanište u Donjem Čelu nakon rekonstrukcije imati rampu, bit će omogućeno pristajanje trajekta. Time se osigurava mogućnost da novi brod preuzme  i brodsku i trajektnu liniju  te će pristajati prema redu plovidbe brodske linije, što znači da će otočani biti povezani s kopnom trajektnom linijom i nekoliko puta dnevno što će uvelike poboljšati kvalitetu života na otoku”, poručili su iz Jadrolinije za Dubrovački dnevnik. Najavili su kako u realizaciju gradnje zamjenskog broda za Postiru kreću kada se donese odluka o spajanju brodske i trajektne linije. 

Inače rekonstrukcija pristaništa na Kalamoti je projekt Županijske lučke uprave vrijedan 30 milijuna kuna. Sredstva za realizaciju osigurana su iz europskog Kohezijskog fonda u iznosu od preko 20 milijuna kuna što je 85 posto od ukupnog iznosa, a ostatak od 15 posto je financiran iz Državnog  proračuna. 

Postira koja spaja Kalamotu s kopnom i za vrijeme radova nesmetano će držati liniju Dubrovnik – Kalamota. Naime, izvođač radova Texo molior d.o.o. obećao je kako će u svakom trenutku tijekom radova na rekonstrukciji rive osigurati Postiri nesmetano pristajanje na rivu u naselju Donje Čelo kako bi stanovnici Kalamote tijekom radova bili povezani s Dubrovnikom.

Projektom je predviđeno da se s jedne strane mula omogući trajektni pristan zbog čega se planira na vanjskoj strani mula, uz obalnu liniju, rekonstruirati vertikalni obalni zid u dužini od 65,03 metara. Druga strana mula imat će sigurnosnu ulogu, odnosno služit će kao zaštita broda te omogućavati pristan trajekta u slučaju nepovoljnih vremenskih, odnosno vjetrovnih uvjeta. Dubina gaza, nakon završetka projekta, iznosit će 4,8 metara. Uz trajektnu rampu, projektom je predviđena izgradnja operativnog platoa za iskrcaj ili ukrcaj robe na manje traktore kojima se obavlja opskrba po otoku te okretanje na platou čime se izravno utječe na manevarski prostor i na smanjenje vremena potrebnog za ukrcaj i iskrcaj plovila na brod. Budući operativni plato bit će dužine 30,52 metara te širine 18,7 metara.

A.Čakić

Popularni Članci