Vlasnici plovila će dobiti pumpu na Batahovini, pogledajte kako će izgledati (FOTO/VIDEO)
Nautičari, ribari, mali brodari i ostali vlasnici plovila u širem akvatoriju Južnog Jadrana već duže vrijeme imaju problem s opskrbom gorivom.
Na užem dubrovačkom području postoje jedino crpke u ACI marini u Komolcu te Inina crpka na Orsanu, a jedina crpka za gorivo koja na ovom području može kvalitetno i istodobno opskrbiti više plovila jest crpka na otoku Korčuli. Sve su te crpke pod posebnim pritiskom tijekom turističke sezone, a kvaliteta opskrbe gorivom uveliko utječe na zadovoljstvo turista i njihov ukupni dojam o usluzi koju im nudimo, ali i na odluku o mogućem ponovnom dolasku u našu zemlju.
Ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo je u prosincu 2023. godine izjavio da je još 2022. godine koncesija za izgradnju kombinirane pomorsko-cestovne crpke za gorivo na predjelu Batahovine dodijeljena tvrtki Adria Oil iz Rijeke. Pezo je tad ustvrdio kako tvrtka-koncesionar, nakon predaje zahtjeva za izdavanje građevinske dozvole, vrlo skoro kreće u realizaciju tog projekta. Također, naglasio je i to kako na dinamiku realizacije projekta utječu i odluke o ograničenju marži na fosilna goriva, kao i da je “investitoru svakako stalo da se projekt čim prije realizira“.
Tužba odbijena-radovi počinju
Sad smo u 2025. godini, “pred vratima“ je Uskrs koji u našim krajevima tradicionalno predstavlja početak turističke predsezone. Ali, sve govori kako ni tijekom ove sezone vlasnici i korisnici plovila na Batahovini neće dobiti željno čekani objekt, nego će još jednu sezonu biti primorani osloniti se na strpljenje i dugo čekanje u redu za opskrbu gorivom. Dok uveliko traju pripreme za početak sezone, sve to je bilo povod da se obratimo koncesionaru spomenute crpke te izravno od njih doznamo hodogram dosadašnjih te planiranih aktivnosti na projektu.
Kako objašnjava direktor riječke tvrtke Željko Mandarić, radi se o izgradnji platoa koji se djelomično oslanja na kopno, a većim je dijelom smješten na moru, na kojem će biti smještena buduća benzinska pumpa s pripadajućim sadržajima, shop-om, ugostiteljskim objektom i trgovinom nautičkom opremom. Kaže kako projekt nije mogao krenuti prema planiranom roku jer su naišli na poteškoće.
“Iako nam je koncesija dodijeljena još u lipnju 2022., zatekao nas je upravni spor koji je pokrenuo drugi ponuditelj, a čija je ponuda po ocjeni davatelja koncesije ocijenjena nepovoljnijom. Isti je, odbijanjem tužbe, okončan tek u listopadu 2024. godine, te pravno formalno dobivena je koncesija u koristi naše ‘Adria oil’ tvrtke. Ujedno, time su konačno stvoreni uvjeti za realizaciju projekta. U tom smislu, odmah smo pristupili izradi projektne dokumentacije, odnosno prilagodbi i usklađivanju s uvjetima pod kojim nam je dodijeljena koncesija i zatražili od nadležnog ministarstva izmjenu lokacijske dozvole”, odgovorio je Mandarić.
Plan: benzinski servis do sezone!
Usporedno s navedenim, tvrtka je započela s geoistražnim radovima na kopnenom dijelu, a uskoro kreće provođenje istražnih radova u podmorskom dijelu. Kako navodi Mandarić, pristupit će se i izradi glavnog projekta s izvođenjem radova.
“Rokove za izgradnju moći ćemo preciznije odrediti nakon što budu poznati rezultati geoistražnih radnji koji će odrediti uvjete temeljenja i način izvedbe platoa. Načelno, planirano je da se s gradnjom započne odmah, kako bi benzinski servis mogao spremno dočekati sezonu na zadovoljstvo svih građana i posjetitelja grada Dubrovnika. Idejni projekt možemo prezentirati javnosti odmah ili kad to predloži Lučka uprava. ‘Adria Oil’ kao jedina naftna kompanija koja je u 100-postotnom domaćem hrvatskom vlasništvu ima mrežu od 40 benzinskih postaja diljem Hrvatske, gradnja i puštanje ove benzinske postaje je od strateške važnosti za našu kompaniju te dajemo maksimalne napore da bude puštena u rad što prije. No, konkretan datum ne ovisi samo o nama, nego o nizu ostalih upravno-pravnih i ostalih službenih tijela“, govori Mandarić.
Prema podacima iz sredina u kojima je “Adria Oil“ već izgradila neku od više desetina svojih crpki za gorivo, valja se nadati kako će unatoč mogućim problemima na terenu, tvrtka iz Rijeke učiniti sve što može kako bi Dubrovnik što prije dobio crpku za gorivo. Snimke načinjene grafičkom, odnosno računalnom simulacijom slikovito govore kako će na trenutačno neuglednom platou uz rijeku Omblu, između palača Stay i Kaboga te raskrižja za Sustjepan i dubrovački most, uskoro biti objekt čiji će izgled i funkcionalnost potpuno odgovoriti zahtjevima vlasnika plovila, ali i automobila. Time će se riješiti još jedan nimalo zanemariv problem: otpast će potreba za izgradnjom benzinske pumpe na predjelu Parka Luja Šoletića, što je projekt za kojeg već duže vrijeme lobira kompanija Ina. Ovako, ekolozi i građani će biti zadovoljni jer će park ostati trajni ukras Gruža, a svi zainteresirani će dobiti nužno potrebnu i kvalitetnu crpku za gorivo.