VELIKA NADA ZA LASTOVO Prilično opustošeni otok uskoro bi trebao biti povezan s Dubrovnikom novom, svakodnevnom linijom

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: IB

Dubrovački brodar Lenko Garbin gostovao je u emisiji 'Zlatna jabuka' Radio Dubrovnika čiji je urednik i voditelj Slobodan Vlašić. Tom prilikom je Garbin najavio kako bi Lastovo uskoro moglo biti povezano s Dubrovnikom novom svakodnevnom linijom Lastovo-Korčula- Dubrovnik. 

"Postoji jedna inicijativa iz Lastova i Dubrovnika prema kojoj bi trebala postojati jedna svakodnevna linija Lastovo-Korčula-Dubrovnik i to će se najvjerojatnije ostvariti u bliskoj budućnosti. Novi brod će doći na ovo područje i mislim kako će ekipa iz Tankerske plovidbe to odlično voditi, a ja ću biti veliki zagovaratelj toga da se što bolje povežu naši otoci s Dubrovnikom," izjavio je.

Inače, Garbin je stvorio respektabilnu brodarsku tvrtku G&V Line, a u javnosti je posebno pozitivno prihvaćena odluka prema kojoj je katamaran 'Nona Ana' produžio svoju liniju od Mljeta prema Korčuli i Lastovu s obzirom na to kako je Lastovo loše povezano s Dubrovnikom.

"Mislim da smo dobro napravili. To je projekt koji će se dodatno razvijati i mislim kako bi se u budućnosti Lastovo trebalo bolje povezati s administrativnim središtem. U Ministarstvu ima nezrelih razmišljanja, no vrlo zrelo se razmišlja o problemu Lastova koje je postalo pusti otok, a to ne bi trebalo biti tako. Dakle, 'Nona Ana' ostaje na svojoj osnovnoj liniji za Mljet, a država želi da se Lastovo poveže s Dubrovnikom jednom svakodnevnom linijom. Taj brod će vrlo brzo doći, projekt je pri kraju. Novi brod se gradi u Singapuru, vidjet ćemo hoće li prometovati na toj liniji ili na nekoj drugoj, a da na ovu za Lastovo dođe neki drugi atraktivni brod," izjavio je Garbin te uputio kritiku po pitanju smjera u kojem se kreće hrvatska pomorska politika.

"Naša pomorska orijentacija bi trebala voditi pametniju politiku. Ministarstvo mora ne može biti u Zagrebu. Sava nije more, a oni gledaju u Savu. Tu nema mora, nema vjetra, nema valova, kakve bure, kakvo jugo? Kažem im kako je na Lastovu 'petica', u Dubrovniku 'trica', a oni me blijedo gledaju i nemaju pojma. Naravno, ima gore dosta dobrih, stručnih ljudi, ali ti dobri se izgube i onda je to jedna administrativna prepreka u razvoju pomorstva," kazao je Garbin dodavši kako 'ministar pomorstva ne vodi politiku kakvu bi trebao voditi'.

"U svijetu postoje zakoni koji kažu kako više od 40 posto tržišta ne može držati jedna tvrtka, a Jadrolinija ima 90 posto linijskog prometa u Hrvatskoj. Tu još postoji poseban zakon koji u svijetu ne postoji, a prema kojem je Jadrolinija proglašena tvrtkom od višeg državnog interesa da bi to mogli držati u Europi. Znači, na jedan način su prevarili u Europi, a mi privatnici smo predviđali i napravili projekt privatizacije Jadrolinije. No, netko je to zaustavio. Ne govorim da je Jadrolinija loša, ali bi mogla biti puno bolja," kazao je.

Garbin se u emisiji dotaknuo i prodaje G&V Linea Tankerskoj plovidbi u kojem je ostao svojevrsni rukovoditelj.

"Bio sam u pregovorima, Talijani su trebali ući u posao, ja sam trebao ostati kao 'njihov', a meni se to baš nije sviđalo, dakle da se hrvatski otoci prepuštaju Talijanima. Ili Grcima. Ja sam ih odbio i moram kazati, uz puno manje novca, sam napravio nešto drugo. Meni je drago što su to naši ljudi. Kultura Zadra i Dubrovnika je jako bliska i tu je postojalo puno dodirnih točaka u prošlosti, a volio bih kad bi tako bilo i u budućnosti," kazao je.

Bilo je riječi i o prodaji broda Sea Star zbog neisplativosti.

"U tom poslu smo bili zajedno s jednom tvrtkom u Dubrovniku i nije bilo dovoljno posla, dovoljno 'movinga'. Jednostavno smo ga prodali u Portugalu, tamo radi fantastično," kazao je.

Govorio je i o svojoj karijeri.

"Pri kraju sam karijere, imam 48 godina radnog staža. Jedino pomorstvo, jedino brodovi... Potječem iz stare brodarske obitelji i to mi je ostalo u krvi. Od osamostaljenja Hrvatske, prvi smo s Ministarstvom pripremali zakone kao bi se dodatno razvijao pomorski linijski promet u Hrvatskoj. Postoji mnogo linija koje bi se mogle uvoditi i ne samo da bi mogle, nego bi i trebale. Kako sam bio prvi koji se oko toga borio u Ministarstvu, dakle da se uvede što više linija i da se povežu otoci. Bio sam i predsjednik Otočnog sabora jedno vrijeme. Kad sam dobio linije u Zadru, uveo sam specifičnu situaciju. Za Jadroliniju je putnik - putnik. Za mene ne, za mene je on bio gost. To je moj doprinos zadarskom dijelu linijskog prometa jer sam na zadarskom području sve linije održavao svojim brodovima i uveo sam taj odnos kao prema gostu što tada nisu mogli shvatiti," izjavio je u emisiji 'Zlatna jabuka' dodavši kako smatra kako bi država trebala dati više od sebe po pitanju povezivanja otoka s gradovima, posebno kad je riječ o Južnom Jadranu i posebno kad je riječ o povezivanju otoka s Dubrovnikom.

Popularni Članci