/* */

USUSRET SEZONI Romana Vlašić: 'Dubrovniku se otvaraju nove mogućnosti globalne prepoznatljivosti'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Ivona Butjer

Direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika Romana Vlašić govori o nadolazećoj turističkoj sezoni te o značaju svjetski poznatih brendova kao što su Mercedes, Igra prijestolja i Ratovi zvijezda za Dubrovnik.

Dubrovnik je u prošloj sezoni oborio sve turističke rekorde, jeste li zadovoljni ostvarenim rezultatima?

Dubrovnik je ostvario, još jednu u nizu, rekordnu turističku godinu, zabilježili smo stabilna povećanja dolazaka i noćenja tijekom svih dvanaest mjeseci, naravno u odgovarajućim sezonskim omjerima, tradicionalno najzastupljenija tržišta su i dalje vodeća. Istaknula bih, u posljednjih nekoliko godina, veliki porast turističkog prometa iz SAD-a koji je na drugom mjestu, odmah iza Velike Britanije, pozitivni pomaci dolaze iz Francuske i Njemačke te uz domaće posjetitelje čine glavninu turističkog prometa. Spomenula bih i dobra pozitivna kretanja s dalekih azijskih tržišta, Brazila i Indije. Posebnu marketinšku pažnju smo usmjerili na tržište SAD-a i na nova tržišta koja su nam važna u ostvarenju cjelogodišnjeg turizma, obzirom da se radi o turistima koji imaju različite interese i ne dolaze zbog sunca i mora. Zadovoljni ukupnim prošlogodišnjim rezultatima, nastavili smo s pripremama sljedeće sezone, koja se takoreći naslonila na prošlu i nastavila u svom zimskom izdanju koje uspješno traje i danas.

Kako ste zadovoljni zimskim dijelom sezone? Drugi zimski festival izazvao je mnogo pažnje među Dubrovčanima.

Kada je gradonačelnik Vlahušić prije dvije godine predložio objediniti sva zimska događanja i brendirati novi programski sadržaj koji će privući i domaće ljude, ali i posjetitelje u Grad, brzo smo mogli vidjeti da će nam takav zaokružen proizvod vrlo lako postati marketinški alat za promociju Dubrovnika kao zanimljive destinacije i tijekom zime. Ovogodišnji Dubrovački zimski festival je ispunio sva očekivanja, uz Grad, TZGD i Dubrovačke ljetne igre, uključile su se brojne kulturne institucije, udruge, umjetnici i svi oni koji su osjetili zajednički poriv i željeli biti dijelom dubrovačke zimske priče. Grad je oživio, s ljudima je opet bio najljepši, zainteresirali smo i domaće i strane, drugačija je slika posla u svijet. Sada je već Treći zimski festival u najavi, programski se širi, protegnut će se od Adventa, preko Nove Godine, Feste sv. Vlaha, karnevala kojemu ćemo dati drugačiju formu pa do novih događanja uz uskrsne blagdane. Nakon Uskrsa će uslijediti već isprofilirani Dubrovački polumaraton i evo nas već u sezoni, promišljajući i nadalje planirajući zimu.

Najviše gostiju u Dubrovnik tradicionalno stiže iz Velike Britanije, na kojim tržištima je potrebno više poraditi na promidžbi?

Najveći turistički promet ostvarujemo iz Velike Britanije, za sljedeću sezonu najavljeno je nekoliko novih letova s tog tržišta, ali i s brojnih drugih. Naravno, profitom vođeni, avio kompanije i touroperatori, većinom odabiru sigurnu sezonu od svibnja do listopada pa su naši kontinuirani napori usmjereni na postupno produženje ljetnog reda letenja, po tjedan, dva svake godine, kako bi se u konačnici ostvario cilj produženja sezone. U tom smislu nastojimo ispregovarati udruženo oglašavanje i potaknuti privatni sektor da zajedno s nama pomakne granice.

S druge strane, Dubrovniku je potrebna cjelogodišnja povezanost kao baza za dostupnost te smo uložili puno truda kako bismo ostvarili neophodnu povezanost. Nakon trogodišnjih pregovora s Croatia Airlinesom, u kojima sam i sama sudjelovala, dogovorena je ponovna uspostava direktnog leta za Frankfurt, što smatram neophodnim strateškim pomakom. Očekujemo potpisivanje ugovora u skorom roku obzirom da su potrebne procedure u sustavu iza nas.

Zračna luka Dubrovnik također je ostvarila rekordne rezultate u prošloj sezoni, mogu li Dubrovčani očekivati u idućoj sezoni još više direktnih letova s brojnim europskim i svjetskim metropolama?

Uz izraženi angažman gradonačelnika Vlahušića, Turkish Airlines je potvrdio uvođenje direktnog leta Istanbul Dubrovnik šest puta tjedno u ljetnom redu letenja, uskoro se očekuje suglasnost za nastavak operacija i u zimskom redu letenja, čime bi bila pokrenuta ozbiljnija priča o cjelogodišnjem turističkom Dubrovniku.

U ovom trenutku smo pojačano usmjereni na British Airways i potrebu zadržavanja direktnog let za London, kako bismo za početak, s ova tri jaka međunarodna čvorišta i devet tjednih letova, otvorili Dubrovnik. Navedeni projekt povećanja broja letova planiran je na tri godine, nakon kojih bi se trebalo ići na postupno povećanje dnevnih letova tijekom zime. U tijeku je iznalaženje optimalnih elemenata za dugoročniju održivost projekta. U međuvremenu će se završiti i obnova Zračne luke, ne samo pristanišne zgrade, nego i staze za polijetanje i slijetanje, što je neophodno obzirom na rastuće potrebe turističkog razvoja destinacije.

Napomenula bih i odlična ostvarenja turističkog prometa iz zemalja regije, koje ne ovise o avio prijevozu pa značajnu marketinšku aktivnost imamo i u nama bližim zemljama, posebno kad je riječ o programskim sadržajima izvan sezone.

Druga strana priče je realna potreba osiguranja dostatnih financijskih sredstava, dijelom su osigurana unutar sustava TZGD/HTZ, a za dodatna sredstva je, sukladno prijedlogu gradonačelnika, hotelski sektor dao podršku sufinanciranja projekta, te se radi na razradi modela. Slijedom navedenih aktivnosti, bit će potrebno i u narednim razdobljima iznaći dodatna sredstva za provedbu projekta Hrvatska 365, u našem slučaju prvenstveno osigurati zadovoljavajuću dostupnost, te bi u skorijoj budućnosti najavljivana promjena zakona o boravišnoj pristojbi i eventualno uvođenje takse za jednodnevne posjetitelje s brodova na kružnim putovanjima, uvelike pomoglo financijsku konstrukciju i smanjilo opterećenje realnog sektora.

Kakva su vaša očekivanja za iduću sezonu?

Prema dostupnim pokazateljima  i najavama  sa stranih tržišta, ali i turističkog gospodarstva,  očekuje nas još jedna dobra turistička sezona. Obzirom na izvrsnu popunjenost tijekom glavne sezone, uz održivo povećanje kapaciteta, mogućnost rasta turističkog prometa idealno se uklapa u ciljeve produženja sezone te u tom smislu organiziramo ciljane promotivne aktivnosti kojima promoviramo Dubrovnik kao grad za sva godišnja doba, grad festivala i mnogobrojnih događanja izvan glavne sezone. Jedan od temelja produženja sezone je svakako kongresna i insentiv industrija, te ostali selektivni oblici turizma, za koje radimo ciljanu promociju. Posebno bih istaknula prošlogodišnju uspješnu medijsku kampanju u Münchenu za Good Food Festival, nakon koje smo imali bookiranu grupu od 140 ljudi pod nazivom Good Food Dubrovnik i dodatnih 40 ljudi koje je pratio novinar i fotoreporter. U suradnji s predstavništvima HTZ-a i našim veleposlanstvima u svijetu, posebno u suradnji s TZ grada Zagreba, organiziramo dodatne,  drugačije i zapažene promotivne aktivnosti koje ostvaruju rezultate. U ovoj ćemo godini staviti naglasak i na indijsko tržište, u prilog nam ide velika filmska  produkcija koja se snimala prošle godine u Dubrovniku, dogovaramo mogućnost dubrovačke premijere filma Fan, nakon premijere u Londonu, uz dolazak glavnog glumca Shahrukh Khana, posebno ćemo sudjelovati na MICE road showu, te organizirati post IMEX fam trip za odabrane indijske agente koji će posjetiti Zagreb i Dubrovnik.

Prošlog smo prosinca ugostili tridesetak najvećih arapskih touroperatora i najvažnijih novinara, sada se vrti reportaža o Dubrovniku u Dubaiju na njihovoj televiziji. Krajem tjedna dolazi grupa indijskih turističkih agenata, najavljeno je nekoliko korejskih grupa agenata, s prvom letom iz Istanbula u suradnji s Turkish Airlinesom ugostit ćemo grupu novinara s azijskog tržišta, u svibnju smo domaćini "out of country" godišnjeg sastanka USTOA-e, top predstavnika udruženja američkih touroperatora. Planirane su posebne prezentacije i na važnim europskim tržištima te organizacija boravka velikog broj novinara i agenata iz europskih zemalja.

Naše aktivnosti su izuzetno razgranate i raznolike, od destinacijskog dijela koji uključuje aktivnosti uređenja turističke infrastrukture, manifestacije i događanja, do promocije i marketinga na domaćem i stranim tržištima, proizvodnju promo materijala, osam Informativnih ureda u sezoni, prihvat stranih novinara i agenata, kongresni ured, organizacija prihvata posjetitelja s brodova na kružnim putovanjima, koordiniramo PPS destinaciju Dubrovnik i rivijera. Važnu ulogu imamo u spajanju ponude i potražnje, komuniciramo potrebe turističkog gospodarstva, u suradnji s MINT-om i HTZ-om pregovaramo ključna pitanja od interesa za destinaciju i za naše članove, posebno je važna suradnja s Gradom, gradskim odjelima, komunalnim tvrtkama i kulturnim institucijama.

Svjetski poznati brendovi kao što su Mercedes, Igra prijestolja i Ratovi zvijezda na svoju kartu dodali su i Dubrovnik, što to znači za Grad? Može li se zbog toga očekivati porast broja gostiju u idućoj sezoni?

Dubrovnik kao najprepoznatljiviji hrvatski turistički brend, oduvijek je zanimljiv poznatim osobama iz javnog života, ali i velikim svjetskim brendovima. Recentna događanja poput Mercedesa ili snimanja popularnih svjetskih filmskih produkcija zasigurno Dubrovniku dodaju onaj "magic touch" u daljnjem visokom pozicioniranju. Mercedes je događanje koje bi svaka destinacija samo mogla poželjeti, međutim Mercedes je izabrao Dubrovnik, iako ne smijemo zaboraviti trud koji je prethodio konačnoj potvrdi, kao što je prethodio u privlačenju velikih svjetskih filmskih produkcija. Marketinški učinci su nemjerljivi, Dubrovniku se kroz velike evente otvaraju nove mogućnosti globalne prepoznatljivosti.

Popularni Članci