TJEDAN U RETROVIZORU Uređena pretovarna zona, DuCard doživjela digitalnu transformaciju, završen pješački prijelaz na Nuncijati
Grad Dubrovnik ovog tjedna radio je na mnogim projektima i aktivnostima.
Završena prva faza uređenja pretovarne zone na Pločama
Završeni su radovi prve faze uređenja pretovarne zone na Pločama, u neposrednoj blizini istočnog ulaza u povijesnu jezgru. S ciljem uređenja prihvatno-pretovarne površine u gradskom središtu, prethodno neugledno područje hortikulturno je revitalizirano i ozelenjeno.
U potpunosti su uklonjeni građevinski i ambalažni otpad, kao i pokretne i nepokretne stvari unutar paravana te sami paravani, a površina je podijeljena na prihvatno-pretovarnu zonu i otvorenu javnu površinu. Nadalje, na cijeloj površini koja obuhvaća oko 400 metara kvadratnih izveden je novi asfaltni zastor, a obnovljena je i postojeća horizontalna prometna signalizacija.
Kontejneri miješanog komunalnog otpada postavljeni su uz potporni zid prema Gimnaziji Dubrovnik, dok se pozicija autobusne čekaonice i pješačkog prijelaza u Ulici Frana Supila zadržala kakva je i bila prije početka radova na Pločama. Oko postojeće autobusne stanice ugrađeni su kameni rubnjaci, arle, zasađeno je zelenilo čime je formiran zeleni pojas koji će se navodnjavati sustavom "kap po kap" odnosno sporim i ravnomjernim doziranjem vode pomoću integriranih kapaljki.
Uvedenim promjenama prostor je rasterećen te je osiguran odgovarajući pristup javnom sanitarnom čvoru, a sami ulaz u područje UNESCO-vog zaštićenog kulturnog dobra poprimio je adekvatan i jedinstven izgled.
Predstavljen Dubrovnik Pass - digitalna transformacija Dubrovačke kartice
Projekt digitalizacije Dubrovačke kartice, u okviru kojega je napravljen i redizajn vizualnog identiteta te prilagodba naziva - Dubrovnik Pass, predstavljen je danas u Lazaretima. Novi model omogućava jednostavnije funkcioniranje te kontrolu korištenja uključenih sadržaja, ekonomičnije upravljanje sredstvima i vremenom, efektivnije marketinške aktivnosti, kao i nadogradnju, umrežavanje te daljnji razvoj projekta, posebno u smislu upravljanja tokovima posjetitelja.
''Riječ je ne samo o digitalizaciji nego o digitalnoj transformaciji, jer osim što je u digitalnom obliku Dubrovnik Pass omogućuje cijeli niz pogodnosti i jednostavnijih rješenja te je riječ o još jednom od 'smart city' rješenja Grada Dubrovnika. Umjesto analognog sada imamo digitalni sustav, koji će omogućiti jednostavniju kupnju, prodaju, kontrolu, sustav koji donosi uštedu novca, vremena i ljudskih resursa te sustav koji će omogućiti nadogradnju'', kazala je u prigodi predstavljanja Dubrovnik Passa pročelnicu Upravnog odjela za kulturu i baštinu Grada Dubrovnika Julijanu Antić Brautović.
Dubrovnik Pass ima cilj objediniti sve vrste kartica u elektronskom obliku pod jednim QR kodom i omogućiti korisnicima da s jednim medijem koriste sve pogodnosti. Za realizaciju projekta angažirane su tvrtke Flomaster (rebrending i redizajn), RAO (izrada web i mobilne aplikacije), Atomski marketing i Mijić Media Consulting (digitalna strategija i online oglašavanje).
DUBROVAČKA STANOGRADNJA Novi javni poziv od 15. rujna
Na temelju provedenog Javnog poziva od 5. veljače 2022., pravo na stan ostvarilo je 17 dubrovačkih obitelji. Za preostalih 26 stanova Grad Dubrovnik će raspisati novi Javni poziv koji će biti otvoren za podnošenje zahtjeva 45 dana počevši od 15. rujna 2022. godine.
Kako bi omogućio povrat dokumentacije svim podnositeljima zahtjeva koji po prethodno provedenom Javnom pozivu nisu ostvarili pravo na najam stana, a s obzirom na činjenicu kako je ista iziskivala financijski trošak našim sugrađanima na sljedećem Gradskom vijeću pred vijećnicima će se naći izmjene Odluke o dodjeli stanova kao i Odluka o povratu dokumentacije.
Prema predloženim odlukama podnositelji zahtjeva koji su Gradu Dubrovniku predali dokumentaciju uz zahtjev za davanje u najam stana, a koji nisu objavljeni na Končanoj listi reda prvenstva imat će pravo od Grada Dubrovnika zatražiti povrat predane dokumentacije na načina da do 16. kolovoza 2022. godine podnesu zahtjev sukladno obrascu koji će biti javno objavljen na web stranicama Grada Dubrovnika dok će starost dokumentacije kojom se dokazuje ispunjavanje uvjeta biti propisana novim Javnim pozivom.
Ishodovana građevinska dozvola za izgradnju azila za životinje
Grad Dubrovnik, s danom 13. srpnja 2022. godine, ishodio je građevinsku dozvolu za gradnju skloništa za životinje na Grabovici. Kompleks suvremenog gradskog azila na obuhvatu od 12.000 metara kvadratnih bit će jedan od najvećih objekata ovakve vrste u Europi kojim upravlja jedinica lokalne samouprave.
Azil će raspolagati maksimalnim smještajnim kapacitetom za 352 psa u ukupno 12 paviljona projektiranih kaskadno. Sastojat će se od središnje građevine s prostorima za osoblje, posjetitelje i zaposlenike, veterinarskom službom i ostalim servisnim prostorima te od zone paviljona s pripadajućim otvorenim prostorima za smještaj i rekreaciju životinja. Projektom je predviđen i prostor za volontere koji se budu željeli uključiti u rad azila, kojim će upravljati stručno tijelo. Među paviljonima je projektirana šetnica i sve je uklopljeno u okoliš i postojeći teren, a osigurat će se i prostori za obuku i socijalizaciju pasa. Implementacijom fotonaponskih elektrana azil će svoje potrebe za električnom energijom ostvarivati putem solarne energije.
Postavljeni semafori i završen pješački prijelaz na Nuncijati
Završeni su svi radovi na uređenju i opremanju pješačkog prijelaza na Nuncijati, na Državnoj cesti D8. Nakon što su odrađeni pripremni radovi, jučer je postavljena vertikalna cestovna signalizacija, ocrtan pješački prijelaz i postavljeni semafori, koji su trenutačno po uobičajenoj proceduri u režimu rada ''treptajuće žuto'', kako bi se vozači privikli na nove okolnosti na cesti. Nakon tri dana bit će pušteni u redovan rad.
Na inicijativu Grada Dubrovnika, u suradnji s Hrvatskim cestama, ovime je riješen dugogodišnji problem stanovnika Nuncijate koji nisu imali adekvatno označen prijelaz preko ceste ispod svog naselja. Grad je financirao prometni elaborat Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, ishodio sve potrebne suglasnosti te financirao pripremne građevinske radove.
Tako je prvo izgrađen nogostup s obje strane ceste, kao siguran prilaz pješačkom prijelazu, postavljena zaštitna ograda te prilagođeni postojeći skalini na spoju ceste s Ulicom Đura Basaričeka. Drugu fazu, označavanje pješačkog prijelaza te ugradnju semafora i odgovarajuće opreme, financirale su Hrvatske ceste, u čijoj nadležnosti i jest navedena dionica ceste.
Grad Dubrovnik pokreće raskid ugovora s koncesionarima zbog prekida opskrbe unutar povijesne jezgre
Zbog prekida opskrbe povijesne jezgre posebnim vozilima, Grad Dubrovnik u dva navrata pozivao je koncesionare ove komunalne djelatnosti na dijalog kako bi se usuglasilo rješenje, prvi put 8. srpnja i u drugom navratu danas, 14. srpnja. Na pozive na obostrani dogovor isti se nisu odazvali niti su otklonili utvrđene nepravilnosti, zbog čega je Grad Dubrovnik pokrenuo postupke raskida ugovora.
Naime, sukladno članku 11. predmetnog ugovora, navedeni koncesionari dužni su uredno bez obustave obavljati poslove opskrbe trgovina i građana unutar povijesne jezgre Grada posebnim vozilima. Od 9. srpnja dostava je obustavljena čime koncesionari direktno krše ugovor kojim im je dodijeljena koncesija za obavljanje ove komunalne djelatnosti. Slijedom navedenoga, Grad Dubrovnik je kao davatelj koncesije pokrenuo postupak temeljem članka 17. koji propisuje uvjete jednostranog raskida ugovora. Temeljem istog članka, davatelj koncesije naplatit će naknadu štete koju je prouzročio koncesionar aktiviranjem datih zadužnica.
Podsjetimo, Grad Dubrovnik uredio je područje pretovarne zone na Pločama konceptualnom podjelom javne površine na prihvatno-pretovarnu zonu i otvaranje javne površine građanima i turistima. Koncesionari su prethodno obaviješteni o planiranim radnjama te im je tijekom trajanja radova u potpunosti omogućen rad.