'

TESTNA FAZA Zona posebnog prometnog režima kreće od 1. rujna, Franković objasnio što to znači za građane i kad stupaju prave promjene

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović/DD
O Zoni posebnog prometnog režima govorio je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković na konferenciji za medije u Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika.

„Sukladno odluci Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, kako je prethodno i najavljeno, Zona posebnog prometnog režima starta 1. rujna, što je nedjelja. Tog dana će se upaliti ekrani koji jasno kazuju da se ulazi u Zonu i od tog trenutka cijeli sustav počinje funkcionirati. Ono što je bitno reći za građane, ništa se konkretno za građane i gospodarske subjekte u periodu od 1. rujna do 1. studenog neće dogoditi. Naši sugrađani ne moraju ishodovati nikakav dokument. Razlog svemu je testiranje cjelokupnog sustava i izać ćemo s informacijama u javnost o samom sustavu i nadogradnjama”, objasnio je Franković koji je konferenciju za medije sazvao upravo da bi razjasnio moguće nedoumice.

„Važno je istaknuti da su u sustav ukucane već sve PPK kartice, kao i autobusi i kombiji 8+1, povezan je sustav Bus Webshopa. U ovom razdoblju provest će se i edukacija djelatnika u hotelima koji imaju svoja vlastita parking mjesta, kako bi u trenutku kad zona starta s primjenom, hoteli znali kako unositi svoje korisnike. Iza toga će slijediti upute za sve vlasnike nekretnina koji imaju svoja vlastita parkirališna mjesta, kako će oni unositi sve one koji parkiraju tamo. Ono što je ključno, što će se to sve skupa testirati od 1. rujna – pratit će se i testirati pregled računa, propusnica u okviru PPK sustava, prepaid kartice, administracija vinjeta, administracija korisnika, dodijeljivanja prava pristupa aplikaciji, integracija s MUP-om , pregled opažaja kamera, izvještavanje o zaustavljanju, itd. Ukratko – operativci koji budu radili na programu će tokom testne faze cijelo vrijeme raditi kao da je u punoj primjeni”, kazao je Franković.

„Bitno za naše sugrađane – do 1. siječnja nisu u obvezi ništa poduzimati niti išta mijenjati. Nakon toga započinjemo s punom primjenom, ali je Zona u primjeni od 1. ožujka do 1. studenog. Međutim, od 1. siječnja svi sugrađani koji žele riješiti PPK, mogu to. Izjednačit će se cijena općina Konavle i Župa s onima u Gradu, kako bi i oni mogli normalno ulaziti u Zonu, neometano, pod jednakim uvjetima”, rekao je Franković.

„Prvi smo grad u RH koji uvodi sustav Zone posebnog prometnog režima, pokušali smo naučili na najboljim europskim praksama. Siguran sam da ćemo kroz mjesece i godine pred nama prilagođavati sustav. Do kraja godine ćemo na području nakon skretanja za garažu ugraditi još jedan dodatni semaforski sustav koji će imati crveno i zeleno svjetlo, crveno će goriti konstantno tokom vremena primjene Zone, uz naglasak da samo oni s odobrenjem mogu ući u Zonu. To je dodatni sustav upozorenja koji koriste u Italiji, za sve one koji možda neće vidjeti ekrane. Do pune primjene ćemo izgraditi kružni tok, na području koje je u djelomičnom vlasništvu Medicinske škole. Nećemo rušiti ni oduzimati nego na neuređenom području proširiti Zonu, tako da netko tko pogriješi, ne može ući u Zonu, može ići nazad”, objasnio je Franković.

„Bit će puno problema, to je sigurno, ali ovo je nužno i neophodno ako želimo smanjiti pritisak vozila na povijesnu jezgru i omogućiti kvalitetniji život sugrađanima. Intencija je dati prioritet građanima, smanjiti broj stranih vozila koji se „vrte” oko povijesne jezgre, smanjiti broj taksi izvršitelja jer trenutna brojka od 9000 vozila ne korespondira sa stvarnim stanjem i mogućnostima koje ovaj Grad ima. A moram istaknuti i činjenicu kako smo većprijavljeni Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, oni koji su nas prijavili smatrali su da smo poremetili tržišnu utakmicu. Agencija se očitovala na navedeno, prethodno tražeći sve dokumente i akte od Grada Dubrovnika. Utvrđeno je da se u nijednom slučaju ne radi o poremećaju tržišne utakmice, da je osigurana i da ima dovoljan broj taksi izvršitelja na području Zone koji će moći i dalje raditi sukladno tržišnim uvjetima i da se ne radi o prioritizaciji ili favoriziranju. Važno je istaknuti, proveli smo javno savjetovanje za natječanje za 100 taksi vozila koji će moći ulaziti u Zonu, do kraja godine ćemo provesti i sami natječajni postupak, odabrati 100 taksi izvršitelja koji će onda od iduće godine u okviru odluke moći obavljati gospodarsku djelatnost auto taksi prijevoza, a da su prethodno isti korisnici određenih internet platformi. Ukupan broj taksi vozila koji će moći vršiti prijevoz oko povijesne jezgre će biti oko 700, što je značajno smanjenje”, rekao je Franković.

Franković je još jednom naglasio da se do 1. siječnja građanima ništa neće promijeniti.

Dodatno je govorio kako će se pojačati linije 5 i 8 za Ploče, a od 1. ožujka će se uvesti kružna linija koja će se vrtiti u Zoni i pružati im mogućnosti „hop on, hop off” usluge.

Popularni Članci