TAKSI ZA SVAČIJI DŽEP Istražili smo što će se dogoditi kada Uber stigne u Dubrovnik
Jučer je UBER ugledao svjetlo dana na zagrebačkim ulicama. Dugo očekivani revolucionarni način obavljanja taksi usluga probudio je salve negodovanja, kako lokalnih taksista, tako i gradonačelnika Bandića, dok je kod krajnjih korisnika dočekan s odobrenjem.
Zanimljivo, od odluke Ubera da dođe na hrvatsko tržište pa do realizacije je proteklo manje od pola godine, a tvrtka, kako bi još više razgalila konkurenciju nema niti registriranu taksi djelatnost. Naime, oni su samo posrednici usluge, dok uslugu prijevoza obavlja vozač licenciran od strane resornog ministarstva. Da ponovimo, samo od resornog ministarstva!
Najava vodstva Ubera kako će odmah nakon Zagreba spustiti i na more nije pronašla pozitivno mišljenje niti kod domicilnih pružatelja taksi usluga u Dubrovniku. Osim što su se do sada morali nositi sa žutim, odnosno plavim vragovima, sada je pred njima moderno doba taksiranja i crni Uber.
Novost u cijeloj priči je da se usluga ugovara putem interneta, mobilne aplikacije, da se usluga plaća kreditnom karticom, a da pritom prilikom vožnje ne morate govoriti ni adresu odredišta, niti išta plaćati jer je sve uneseno u Uber sistem i plaćeno.
Sam Uber je već u kontaktu s dubrovačkim vozačima koji su licencirani ili se tek imaju licencirati. Nakon što Uber odluči doći u Dubrovnik, s potencijalnim Uber vozačima će se održati provjera o poznavanju Grada, a potom oni postaju i službeni vozači Ubera.
Kako radi Uber
1. Korisnik preko aplikacije instalirane na smartphoneu naručuje prijevoz. U slučaju Hrvatske, prijevoz će obavljati registrirani taksisti, ali Uber u drugim zemljama povezuje vas sa svakim korisnikom koji nudi prijevoz iako nije registriran za taksi vožnju.
2. Aplikacija vas automatski locira i zaprima zahtjev koji prosljeđuje najbližemu vozaču registriranom na Uberu, a njegovo kretanje možete pratiti na ekranu telefona.
3. Nakon obavljene vožnje Uber automatski tereti vašu kreditnu karticu koju je nužno ostaviti kod registracije, sebi uzima proviziju, a ostatak prosljeđuje vozaču koji vas je prevezao. Uberova provizija je najčešće 20 posto.
Cijene u Dubrovniku
A kako bi se to cjenovno odrazilo na građane, ali i strance. Cijena starta u Dubrovniku je 27 kuna (dok Plavi taxi vozi za 18 kuna start i 6 kuna kilometar,) dok je kod konkurentske frakcije za sada 9 kuna. No i te cijene idu dolje kada Taxi udruženje uvede aplikaciju i posebne cijene za građane.
Kod Ubera ćete sam start platiti osam kuna, a dodatno se plaća četiri kune po prijeđenom kilometru plus 0,5 kuna po minuti vožnje. Odlučite li otkazati naručenu vožnju, s kreditne kartice bit će vam skinuto 15 kuna.
U prijevodu, narudžba taksija od Gruža do Pila, desetominutna vožnja s krugom preko Zagrebačke ulice s aktualnim prijevoznicima vas stoji sada 63 kune (27 kuna start, 4 km pomnoženo s 9 kn). Cijena Ubera na istoj ruti krajnjeg korisnika bi stajala 29 kuna.
Zanimljivo je istaknuti kako će budući vozači Ubera biti pošteđeni napornih procedura ishođenja gradskih koncesija. Uberu ne treba odluka Gradskog vijeća jer voze svi koji imaju licencu Ministarstva prometa.
Nikša Klečak / DD