'POŠTUJMO GRAD' Od velikih planova za Gruž, smanjenja prometa oko povijesne jezgre, do uvođenja brodskog električnog tramvaja
Prikaz i evaluacija provedenih kratkoročnih aktivnosti i mjera te predstavljanje prijedloga srednjoročnih i dugoročnih aktivnosti kao i predstavljanje vizualnog identiteta i diskusija održane su danas u Gradskoj vijećnici Grada Dubrovnika u sklopu drugog sastanka Savjetodavnog vijeća projekta Poštujmo Grad (Respect the City).
Projekt Poštujmo Grad inicijativa je gradske uprave koja je nastala prepoznajući potrebu hitnog i sustavnog djelovanja prema održivim modelima razvoja grada i turizma s ciljem pozicioniranja Dubrovnika kao međunarodne destinacije održivog i odgovornog turizma.
Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković naznačio je kako je kroz godinu dana napravljeno "puno toga". Posebno se osvrnuo na imidž Dubrovnika u stranim medijima te je za primjer naveo napise u svjetski poznatim medijima koji su Dubrovniku predviđali "smrt" zbog velikog broja turista, a nakon godinu dana, naveo je Franković, izvještavaju o pozitivnom upravljanju destinacijom.
KONTROLA NAD LUČKIM PODRUČJEM
- Sve to ne bi uspjeli bez naših partnera. Kao građani, moramo biti svjesni da živimo od turizma i da će uvijek biti gužvi, ali na nama je da grad učinimo prohodnijim. U godinu dana ne možemo sve probleme riješiti, ali to možemo napraviti dugoročno - kazao je gradonačelnik posebno se osvrnuvši na prema njegovom mišljenju najveći problem u gradu, a to je blokada prometnica. Franković je mišljenja kako je najveći uzrok tomu liberalizacija taksi tržišta, a naveo je kako se gužva na prometnicama tijekom ljetnih mjeseci regulirala uz pomoć PU dubrovačko-neretvanske i prometnog redarstva Grada Dubrovnika.
Kao ključ svega u dubrovačkom turizmu Franković je naveo stratešku kontrolu nad lučkim područjem.
- Da smo kojim slučajem, prije godinu dana, koncesionirano područje predali francusko-turskom konzorciju ili nekom drugom danas bi mogli plakati. Njihov prioritet je novac i alati im se razlikuju od naših jer im je važno samo da dolazi što veći broj ljudi, a što se događa van koncesioniranog područja nije ih briga - mišljenja je Franković koji je naveo kako je Lučka uprava donijela pravilo o limitu od četiri tisuće gostiju dnevno te ograničen broj kruzera kroz dane uz bolju koordinaciju dolazaka i odlazaka, a sve je postignuto u suradnji s Cruise Lines International Association (CLIA). Franković je naglasio kako je Dubrovniku cruise turizam potreban.
PROMETNI PLANOVI
Zamjenica gradonačelnika Orlanda Tokić osvrnula se na primjedbu SDP-ovog gradskog vijećnika Jadrana Barača koji je kazao kako je gorući problem u Dubrovniku prometni kolaps te je prema njegovom mišljenju potrebno povećavati kapacitet prometnica prema već izrađenoj prometnoj strategiji.
- Prometna studija iz 2012. godine je neprovediva jer se puno toga promijenilo. Nova analiza će obuhvatiti cijeli grad, a najveći naglasak je na Gružu gdje želimo stvoriti novi urbani centar sa zelenim površinama, tržnicom, pješačkim i parkirališnim zonama. Cilj je izmjestiti promet, integrirati povijesne vrtove i stvoriti nove atrakcije gdje bi se gosti zadržavali. Zbog svega toga generira se niz projekata od potencijalne lokacije tunela koji bi išao od Lapad stanice pa sve do izlaza iz grada, nadzemnih garaža, ljetnikovaca... Svakako, riječ je o paketu projekata s velikim financijskim izdacima, a jedan od prvih je Lapadska obala - kazala je zamjenica gradonačelnika Orlanda Tokić.
Gradonačelnik Franković se još osvrnuo na zabranu izletničkih autobusa četvrtkom i subotom iz destinacija koje dolaze van Dubrovnika, postavljanje konopa na Pilama koji regulira pješački promet i tok ljudi koji ulaze i izlaze, rasterećenje Pila od ilegalnih bookera, a najavio je manje opterećenje povijesne jezgre po pitanju prometa i parkinga. Naglasio je kako Pile moraju biti mjesto ukrcaja i iskrcaja, a ne većeg zadržavanja.
- Planiramo izgraditi garažu u Vukovarskoj ulici, kod DTS-a, ukinuli bi parking na Pilama i uredili parking na Žičari. Nakon toga bi područje oko povijesne jezgre bilo samo za parking građana, a posjetitelji bi dolazili javnim gradskim prijevozom. Također, na Pobrežju bi osigurali tisuću parkirnih mjesta - pojasnio je Franković dodavši kako projekt Poštujmo Grad za cilj ima provođenje dugoročnih i kratkoročnih mjera, a ključ svega je, dodao je on, informirati ljude.
BRODSKI ELEKTRIČNI TRAMVAJ I APLIKACIJA
- Možemo više i bolje. Povijesna jezgra je mala, ali ako rasporedimo goste bit će zadovoljniji i oni i stanovnici. Nismo se nikad zapitali kakva očekivanja imamo od gostiju i nikad im to nismo rekli. Kroz ovaj projekt idemo u smjeru da ih informirano jer se tako podiže svijest - naglasio je gradonačelnik Franković.
Voditelj projekta "Dubrovnik - Respect the City" Ranko Milić iz Eupolis grupe naznačio je kako se počela stvarati atmosfera suradnje i sinergije, no prema njegovom mišljenju treba vremena jer je riječ o složenom procesu. Milić je kao središnje probleme detektirao stihijski turizma, smanjenu kvalitetu života i ugoženost baštine, ključne teme po njemu su ljudi, upravljanje turizmom, održivi razvoj i održivi promet. I on je istaknuo Gruž kao "neiskorišteni razvojni potencijal grada", a dodao je kako se uz razvoj Pustijerne i Centra iza Grada mogu stvoriti nove vrijednosti i proširiti percepciju da Dubrovnik nije samo povijesna jezgra.
- Želimo stvoriti aplikaciju koja je zamišljena tako da ljude pozivamo da se uključe u pustolovinu. Ideja je da preko toga komuniciraju očekivanja i iskustva te da ona kookreiraju koz platformu i tako stvaraju rute putem kojih će ljudi vidjeti što ih zanima. Ona će sugerirati kako iskoristiti vrijeme na najbolji način i izbjeći gužve - pojasio je Milić koji je predstavio i ideju Dubrovačkog brodskog električnog tramvaja koji bi prevozio putnike iz Gruža u povijesnu jezgru, a prema kasnijim mogućnostima i do Župe i Konavala.
VIZUALNI IDENTITET
Zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić predstavila je vizualni identitet projekta Poštujmo Grad. Naime, povjerenstvo koje su činili Pero Mrnarević, Jelka Tepšić i Ivana Medo Bogdanović odabrali su rad studija Flomaster, dubrovačkog dizajnera Orsata Frankovića.
- On objedinjuje sve aktivnosti i izveden je na jednostavan način. Definirana je i komunikacijska strategija koja je namijenjena za inozemstvo, ali i lokalno stanovništvo. Majice s logom će možda koristiti komunalnim redarima, a može se aplicirati i na Sanitatove suncobrane, Libertasove autobuse, strate... - pojasnila je Tepšić dodavši kako sam projekt nosi niz mjera i aktivnosti koje bi građanima učinile život ugodnijim i lakšim te tako podigle kvalitetu turističke ponude.