'SPORTSKA MANIFESTACIJA KOJA POSTAJE POKRET' Du motion je ostvario izvrsne ekonomske i turističke rezultate za Dubrovnik
Rezultati istraživanja obilježja sudionika utrka Du motion - Runners’ Days, Dubrovnik 2019., koje su provele nastavnice Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku izv. prof. dr. sc. Ivana Pavlić i doc. dr. sc. Barbara Puh, predstavljeni su danas na konferenciji za medije.
Zaključni rezultati istraživanja pokazali su vrijednosti uspješne organizacije sportskog događaja koji su rezultirali pozitivnim društvenim, ekonomskim i turističkim učincima na lokalnu zajednicu. Cilj je istraživanju bio dobiti pouzdane i reprezentativne kvantitativne i kvalitativne informacije o sudionicima Du motion utrka. Puh i Pavlić su istaknule kako su informacije prikupljene ovim istraživanjem važne za Dubrovnik kao turističku destinaciju za segmentaciju tržišta i prilagodbu ponude izvan turističke sezone u posebnom tržišnom segmentu.
- Sport u sinergiji s turizmom predstavlja nadogradnju i ako gledamo s društvenog aspekta, promotor je čovjek, tj. turist koji zbog ubrzanom načina života okreće se brizi za zdravljem i kada putuje. Inače u svijetu je ostvaren značajan porast tog fenomena, a deset posto svjetskog turističkog prihoda ostvaruje se od sporta i rekreativnosti. Dobro je da hrvatska strategija turizma do 2020. godine sugerira da bi 50 posto turističkog proizvoda trebalo biti bazirano na sportu i rekreaciji - kazala je Ivana Pavlić dodavši kako je upravo zbog toga Sveučilište ostvarilo suradnju s Du motionom. Njihova namjera je bila, dodaje Pavlić, da dokažu koliko je važna kvaliteta i tržišni segmenti, a ne samo brojke.
Istraživalo se što sudionici Du motiona misle o destinaciji, hoće li se vratiti ponovno, bi li Dubrovnik preporučili drugima, ali i konkretne brojke kao i razina potrošnje. Istraživanje je provedeno od travnja do lipnja 2019. godine, nakon utrke, a ispitano je 1100 ispitanika. Sudionici su podjednako muškarci i žene, dolaze iz 63 države svijeta, a najveći broj je iz Hrvatske i okolnih zemalja. Generalni profil sudionike je osoba između 36 i 45 godina s visokom razinom obrazovanja i prihodom oko devet tisuća kuna, a borave četiri dana u prosjeku.
- Zaključak je da su svi u principu zadovoljni s organizacijom Du motiona i dali su jako velike ocjene, više od četiri. Najzadovoljni su s volonterima, a istraživalo se koliko su zadovoljni destinacijom što se pokazalo da su izrazito zadovoljni. Većina njih je navela kako bi se ponovno vratili na Du motion i sudjelovali u manifestaciji kao i da bi preporučili utrke - navela je Barbara Puh.
Glavni tajnik Dubrovačkog saveza športova i direktor Du motiona Alen Bošković prisjetio se kako je organizacija manifestacije započela kao ideja 2014. godine, a dodao je kako su od samoga početka primjenjivali svjetske standarde. Bošković je istaknuo kako Du motion značajno doprinosi u predsezoni te da su posebno zadovoljni rezultatima u turističkom u ekonomskom aspektu.
Direktorica Turističke zajedncie Grada Dubrovnika Romana Vlašić naznačila je kako je TZ od početka prepoznao važnost Du motiona jer se prema njezinom mišljenju turizam i sport nadopunjuju što ima veliki značaj u promotivnom i marketinškom smislu za Dubrovnik.
Zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić istaknula je kako Du motion postaje pokret u smislu sportskog događaja.
- Prava je dragocjenost da smo istraživanjem dobili stavove i konkretne učinke. Du motion je sjajan doživljaj za sve sudionike i ostvaruje izvrsne rezultate - zaključila je zamjenica Tepšić.
A.Č./I.B.