'

RADI OVOGA SE NIJE PROBLEM USPETI NA LOVRJENAC Održana proba Midsummer Scene Festivala, prva izvedba u subotu

Autor: dubrovackidnevnik.hr
U tijeku su probe za remek djelo Julesa Vernea ‘Put oko svijeta u osamdeset dana’, kojeg u formi mjuzikla predstavlja kreativni tim Midsummer Scene Festivala. Lovrjenac odjekuje glazbom, dobrom energijom, čarobnim songovima pa čak i nestrpljenjem – do prve izvedbe, ove subote, 22. lipnja u sklopu jubilarnog, desetog izdanja Festivala itekako mapiranog na kulturnoj karti Hrvatske i šire.

Nije problem popeti se na Lovrjenac kad te tamo očekuju brojni osmjesi. Nakratko prekidamo probe – u potrazi sa dojmovima, emocijama, impresijama. Nova mjuzikl verzija imala je svoju svjetsku premijeru prošle godine kada se pokazala kao zabavna avantura ispunjena romantikom, sve na čarobnoj otvorenoj lokaciji Lovrjenca. I ove godine, možete očekivati slapstick, can-can plesačice, vožnju balonom, sudar vlaka, putovanje na slonu i zarazne melodije u predivnom ambijentu – izvedbe su na repertoaru svaki dan od 22. lipnja do 7. srpnja (osim 29. lipnja). Umjesto 80 dana, putujemo 90 minuta, a evo kako smo se proveli na prvoj ovogodišnjoj probi...

 

U deset godina Festivala uložili smo i srce i dušu... Katkad i krv, znoj i suze! Dočekuje nas gospodin Phileas Fogg, kojeg utjelovljuje kreativac iza Midsummer Scene, Filip Krenus, glumac, creator, osnivač Honey-tongued Theatre Productions, suosnivač i kreativni direktor Midsummer Scene Festivala... Uz još puno uloga koje utjelovljuje! Uz osmijeh kaže kako je presretan što baš ovom predstavom Midsummer Scene obilježava svoju desetu obljetnicu.

 

„Uistinu velika brojka! U ovaj festival uložili smo, kako se kaže, i srce i dušu - katkad i 'krv, znoj i suze' (smijeh), ali dolaskom na tu prekrasnu pozornicu uvijek znamo zbog čega sve ovo radimo. Htio bih naglasiti da smo u ovih deset godina imali sedam premijera, od čega četiri svjetske premijere, te da nas je vidjelo više od trideset tisuća ljudi - od Lovrijenca do Beča, bili smo i u Gdanjsku, Rumunjskoj, Mađarskoj, Zagrebu, Osijeku!“ – ističe Filip Krenus.

 

Ove godine, napominje, Midsummer Scene putuje i na Hvar. „Upravo to naznaka je onog što želimo raditi idućih deset godina, a to je proširenje ovog ljetnog festivala na zimske mjesece. Vidjeli smo da to funkcionira u Beču, gdje smo dva mjeseca svaki dan izvodili našu ljetnu predstavu 'Na tri kralja', koja se izvanredno uklopila u taj prostor. Veselimo se novom smjeru kojim smo krenuli prošle godine, a to je proširivanje na klasične tekstove uz glazbu, adaptacije, mjuzikle; to je smjer kojeg ćemo pratiti i nadograđivati. Lovrjenac kao takav - svaki dan je drugačiji, to je doista posvećeno mjesto, prostor koji je meni kao djetetu ostao urezan u sjećanju; prvi put sam 1994. posjetio Dubrovnik i bio sam očaran zidinama i njegovom ljepotom. Impozantan je to spomenik, isto tako otvoren i topao za svakog glumca koji u njemu izvodi nešto. Velika čast i odgovornost, ali i veliki užitak je biti ovdje!“ - ističe Filip Krenus.

 

Ambijentalni prostor donosi kvalitetu svakoj izvedbi. Redatelj Sean Aita ponosan je, rekao nam je na pauzi proba, na činjenicu što je od deset godina Midsummer Scene Festivala, njegovih – čak pet.

 

„Volim ovaj grad, jer Dubrovnik zaista je jedno od najljepših mjesta na svijetu, i svake godine se veselim povratku njemu. Ove godine je malo vruće, što nam gotovo uopće ne smeta. Naime, divna stvar kod naše produkcije je što smo na otvorenom pa je navečer ugodno i svježe, pogotovo ovdje gore na hridi Lovrjenca - uz lijep povjetarac. Zgodno iskustvo i za izvođače i za publiku!“ – kaže kroz osmijeh redatelj Aita i dodaje: „Imam veliko povjerenje u svoje glumce; jednostavno mislim da su zaista, zaista talentirani. Ali mislim da s kazalištem uvijek držite malo ‘crossed fingers’. To je živa izvedba, i u živoj izvedbi se može dogoditi sve! Ali onda se pojavi onaj ‘human moment’, prekrasna interakcija između glumaca i publike. U ‘Put oko svijeta u osamdeset dana’ glumci dosta razgovaraju s publikom. Passepartout se igra s publikom, i to je zaista posebno iskustvo!“ – naglasio je dalje redatelj Aita.

 

'Ovo je moje radno mjesto?'. Zaigranog Passepartouta prezentirat će nam izvrsni mladi skladatelj Leo Elso, West End performer iza kojeg je mnoštvo iznimnih kazališno-glazbenih projekata.

 

„Ove smo godine još i više uzbuđeni, prošle godine bilo je ‘breaking the ice’! Zapravo, bilo je pomalo i zastrašujuće jer pokretanje novog mjuzikla općenito jest zastrašujuće; nikad ne znate kako će to ispasti. A Dubrovnik ima vrlo specifičnu publiku, odličnu mješavinu turista i lokalaca koji zaista su zainteresirani za kulturu u vlastitom gradu – i uopće je jako dobro poznaju. Puno je lakše izvoditi negdje drugdje (smijeh). Dubrovnik uvijek stoljećima bio, kao što je i danas, grad kulture. Možda turisti to ne očekuju, ali definitivno su oduševljeni kad neko takvo iskustvo dožive. Prošle godine bili smo zaista ponosni zbog reakcije lokalnog stanovništva – neki su ljudi dolazili više puta, mnogo mladih je došlo i dovelo svoje prijatelje, i meni je to bilo ono čime se najviše ponosim. Zaista želimo biti dio dubrovačke kulture, ne samo 'neki glumci koji su došli igrati u Dubrovnik!“ – rekao nam je mladi talent Midsummer Scene Festivala, Leo Elso. Ističe kako su još više uzbuđeni jer su se na neki način spojili s lokalnim stanovništvom, producentima, glumcima, kreativnim ljudima...

 

„Bolje poznajemo Dubrovnik, spremni smo uživati i učiniti sve još boljim nego prošle godine. Opustili smo se zbog nevjerojatnog dočeka koji dobivamo od lokalaca. Ukratko, osjećamo se kao da smo kod kuće. Svaki dan se uštipnem i kažem sam sebi: 'Ovo je moje radno mjesto?“ – zaključio je uz ogromni osmijeh.

 

Festival je projekt Turističke zajednice grada Dubrovnika i Grada Dubrovnika, u produkciji Brilliant Events Dubrovnik i Honey-Tongued Theatre Productions Ltd. London, uz pomoć dubrovačkih kulturnih institucija i brojnih sponzora.

 

 

Foto: Mia Njavro Banić, arhivske MS

Popularni Članci