/* */

Prvo su ga dekorativno osvijetlili, a sada slijedi sanacija i spas od korozije

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović/DD

Dva stručna pregleda pokazala su kako dubrovački most izjeda korozija. Nakon raspisanog natječaja odlučeno je tko će izvesti ove vrijedne, ali zahtjevne radove koji će započeti po okončanju postupka javne nabave za stručni nadzor 

Nakon 23 godine dubrovački most ne može se pohvaliti u kakvom je stanju. Naime, strukturu izjeda korozija što su pokazala dva stručna pregleda provedena unutar četiri godine. Natječaj za antikorozivnu zaštitu Hrvatske ceste objavile su početkom godine, a nedavno je sklopljen ugovor za izvođenje radova s tvrtkom Mar d.o.o. Samobor. Oni će obaviti radove vrijedne 689.521,29 eura, bez PDV-a. 

Most je u prilično lošem stanju zbog korozije koja ga nagriza. Provedena su ispitivanja i analize, kao i vizualni pregled mosta, što je pokazalo da je korozijom zahvaćeno do pet posto ukupne površine čelične konstrukcije. Na temelju tih nalaza, koje je napravila Katedra za zaštitu materijala Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, izrađen je projekt obnove antikorozivne zaštite mosta. Sve to bi ovoj građevini trebalo vratiti stari sjaj, ali i sigurnost.  

Oštećenja su vidljiva 

Na mnogim dijelovima uočeno je ljuštenje kao i nedostatak plavog završnog sloja antikorozivne zaštite pa se vidi samo sivi međusloj. I rubovi profila su zahvaćeni korozijom, a nešto manja oštećenja su na pojedinim rubovima poprečnih nosača. Korozija je uočena i na donjoj strani donjeg pojasa profila, vijcima, elementima kolničke ploče u području pješačkih hodnika kao i na zaštitnoj ogradi i drugim dijelovima poput zatega i prigušivača.  

Zbog svega toga procijenjeno je kako je za zaštitu oštećenih čeličnih površina rasponske konstrukcije potrebno aplicirati višeslojni sustav zaštite.  
„Projektom je predviđena obnova AKZ mosta sustavom premaza koji je projektiran za jako visoku korozivnost okoliša C5, koja uključuje postojanost na izlaganje agresivnoj atmosferi s visokom razinom saliniteta, te za vrlo visoku trajnost zaštite – VH, sukladno normi HRN EN ISO 12944“, precizirali su iz Hrvatski cesta. 

Raskošna rasvjeta prije dvije godine 

Također je pokrenut postupak javne nabave za stručni nadzor nad radovima obnove antikorozivne zaštite čija je procijenjena vrijednost 50 tisuća eura. Postupak javne nabave za stručni nadzor još nije okončan. Nakon što odluče tko će biti stručni nadzor, trebala bi početi obnova mosta koja će zasigurno biti izazovna, a trajat će 120 radnih dana. 

Prije dvije godine, točnije početkom svibnja, Most je osvijetljen dekorativnom rasvjetom u LED tehnologiji koja je koštala 790 tisuća eura. Tada su iz Hrvatskih cesta poručili kako je most zaslužio raskošnu rasvjetu jer se postojeća nije mijenjala 20 godina. 

Nakon nedavnog detaljnog pregleda, jasno je kako most vapi za zaštitom od korozije koja je prilagođena zahtjevnim uvjetima okoliša. Iako je 2023. godine ušminkan s novom rasvjetom, ipak su neophodni konkretni radovi koji će osigurati dugovječnosti i funkcionalnosti što je možda trebalo napraviti i prije dekorativne rasvjete.  

Popularni Članci