ISTRAŽILI SMO Cijene garaža vrtoglavo visoke, potrebna izgradnja tri javne garaže i podzemnih parkinga

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović
U posljednje vrijeme u Dubrovniku vlada kaotično stanje po pitanju parkinga što dostiže vrhunac za vrijeme turističke sezone kada u grad pristigne još veći broj automobila.

Nepropisno parkiranje postalo je dubrovačka svakodnevica što je čak doseglo razine apsurda pa se tako na prometnicama često mogu vidjeti i potpuno suludi potezi vozača koji parkiraju na nedozvoljenim mjestima. Parkiranje na trotoaru, u zavoju, pješačkim prijelazima, na travnatim površinama te na sličnim mjestima postalo je uobičajeno, ali izrazito opasno jer se tako ugrožavaju životi drugih vozača i pješaka, a otežava se kretanje po ulicama.

Sve to posljedica je velikog broja vozila uz neplanski razvoj i širenje grada što je rezultiralo neredom na prometnicama gdje je parking zlata vrijedan. Potražnja za parkirnim mjestima je iz godine u godinu veća, a ponuda oskudna.

Goran Pikunić iz Libertas inženjeringa za Dubrovački dnevnik je kazao kako vlada deficit parkirnih mjesta za kupovinu u Dubrovniku.

TEŠKO DO KUPNJE PARKIRNOG MJESTA

- Teško je naći za kupiti parkirno mjesto bili natkriveno ili ne. Nemamo u ponudi posebnu prodaju garaža već je to u sklopu stambenih prostora koji su u prodaji. Naprimjer imamo novogradnju zgrade u Peytonu u kojoj ima višak parkinga koje ćemo kasnije prodati, ali nakon što se isti ponude kupcima stanova – kazao je Pikunić.

Inače, pojasnio je kako je vrijednost natkrivenih parkinga oko 15 tisuća eura, dok oni nenatkriveni koštaju oko sedam tisuća eura.

- Zanimljiv je podatak koji sam davno čudo, a to je da se u Japanu ne može kupiti automobil ako nemaš osigurano parkirno mjesto za njega - navodi agent za nekretnine Goran Pikunić, dok u razgovoru s jednim Dubrovčaninom saznajemo kako je prodao garažu u Sustjepanu za 20 tisuća eura, a mišljenja je kako u centralnom dijelu grada cijene rastu i do 30 tisuća eura.

- U gradu je stanje po pitanju parkinga jako loše. Mislim da se izgrade dvije ili tri javne garaže poput one na Ilijinoj glavici problem bi bio riješen jer nedostaje sigurno oko dvije tisuće parkirnih mjesta - govori Dubrovčanin te ističe kako je najgore na Zlatnom potoku gdje se automobili parkiraju u prometnu traku.

Da je stanje prometa u mirovanju doista kaotično za Dubrovački dnevnik je potvrdilo i nekoliko prometnih stručnjaka koji apeliraju kako je potrebno cjelovito sagledati i riješiti problem.

Zanimljivo je kako se jedan od njih prisjetio dolaska pape Ivana Pavla koji je 2003. godine bio u Dubrovniku. Tada je naređeno da svi automobile moraju maknuti s cesta, a helikopter je letio iznad grada i snimao zanimljivu sliku. Mogao se uočiti po prvi put, naglašava on, prostor i ceste koji su inače prekriven parkiranim automobilima.

SUSTAVNO PROMIŠLJANJE PROMETA

Prometni stručnjaci pojašnjavaju kako je konfiguracija dubrovačkog terena takva kakva jest i to se ne može promijeniti, no na tome se može raditi u cilju poboljšanja.

- Imamo prirodan prostor pogodan za gradnju podzemnih garaža, no to su velike investicije s kojim se nitko ne želi baviti, ali to bi riješilo sve probleme po pitanju parkinga - govore oni te dodaju kako bi, osim toga, trebalo razraditi principe upravljanja prometom van i za vrijeme sezone.

- Trebalo bi napraviti atraktivan javni prijevoz koji bi u svakom trenutku prevozio putnike naprimjer one koji nemaju dubrovačke registarske oznake. Oni bi, ako dolaze s osobnim automobilom, parkirali negdje van grada, a shuttle bus bi ih prevozio do željene destinacije - mišljenja su prometni stručnjaci koji su se usuglasili kako bi to znatno olakšalo jer se u automobilima najčešće vozi jedan ili dva čovjeka, dok jedan autobus može prevesti njih od 50 do 100, a prednost je još što autobus ne parkira nigdje već samo kruži. Također, dodali su kako je potrebno ljeti aktivirati i pomorski promet.

- Gosti s kruzera mogu dolaziti, iz Gruža do Grada, pomorskim putem koji je neiskorišten. Tako bi Pile bile rasterećene za nekih 60 posto, a oni bi ugodno putovali - govore stručnjaci za promet koji naglašavaju kako u Dubrovniku nedostaje sustavnih promišljanja te pristup prometnom rješenju kao cjelovitom organizmu.

Popularni Članci