PROMETNICE, ČESTICE, GROBLJA… Građani sada imaju uvid u cjelokupnu komunalnu infrastrukturu Grada!

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović / DD
Predstavljanje online preglednika evidencije komunalne infrastrukture Grada Dubrovnika održano je danas u Velikoj vijećnici Grada.

„Radi se o nadogradnji GIS sustava Grada Dubrovnika. Informatizacijom gradske uprave omogućeno je da Grad svoje procese otvori prema našim sugrađanima. Vidjeli smo kako smo u prvom koraku napravili vidljivost za sve naše građane putem GIS aplikacije građevinskih i lokacijskih dozvola. U drugom koraku, kojeg predstavljamo danas, napravili smo vidljivost cijele komunalne infrastrukture Grada koja će ujedno omogućiti lakši rad svim našim djelatnicima, a našim sugrađanima uvidu u cjelokupnu komunalnu infrastrukturu Grada,“ izjavio je uvodno gradonačelnik Mato Franković. U taj uvid cjelokupne komunalne infrastrukture spadaju prometnice, zemljištu i grobljima koji su u vlasništvu Grada.

„U ovom sustavu imamo uneseno 217 nerazvrstanih cesta ukupne duljine preko 204 kilometra i na 2986 katastarskih čestica. U budućim razdobljima, kao se sustav bude nadograđivao, kad se neka cesta bude radila, automatski će se unijeti podatak što se radilo, kada, koliko je novca potrošeno kako bi se ulaskom u aplikaciju mogle dobiti potrebe informacije, primjerice kad je cesta posljednji put asfaltirana. Također, u sustav je uneseno 31 groblje ukupne površine preko 86 tisuća metara kvadratnih i 132 katastarske čestice. Nadalje, tu je i 166 javnih zelenih površina preko 226 tisuća metara kvadratnih,“ izjavio je Franković.

Viši savjetnik za GIS u Upravnom odjelu za urbanizam Franjo Barišić predstavio je projekt.

„Grad je morao do 4. kolovoza izraditi evidencije komunalne infrastrukture kojima upravlja. Zakon nije predvidio da se to vizualizira, a kako idemo ka otvorenosti i boljem pregledu podataka, odlučili smo se sve to vizualizirati, uvesti u GIS i staviti u prostor što je velika prednost u planiranjima,“ kazao je dodavši kako se to odnosi samo na prostore kojima Grad upravlja ili ih održava, a kako će s vremenom, u suradnji s gradskim komunalnim tvrtkama, biti uneseni dodatni podaci o površinama o kojima one skrbe.

„Kad je dovršeno inicijalno unošenje podataka, osmišljena je aplikacija koju koriste djelatnici u Gradu. Oni u vizualnom okruženju mogu pratiti svoje podatke, mijenjati ih, evidentirati… Uz jedan klik mišem to mogu izvesti u tablicu,“ kazao je.

Konačni cilj u budućnosti je projekt Otvorenog Grada koji će objediniti sve dosadašnje usluge, te omogućiti vidljivost svih plaćenih računa u Gradu.

 

„Time će Grad Dubrovnik postati jedan od rijetkih gradova u RH koji u potpunosti na jasan, transparentan i otvoren način omogućava uvid u cjelokupnu dokumentaciju za građane Grada,“ kazao je zaključno Franković.

Popularni Članci