PROMAŠENA META Zbog ovakvih akcija nije ni čudo što ljudi iseljavaju, a dubrovački ugostitelji nemaju radnika
U organizaciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje u utorak ispred Sponze održana jedna skoro pa propala akcija. Naime, riječ je o aktivnosti u sklopu kampanje 'Zaposli se u Hrvatskoj' s ciljem boljeg informiranja javnosti o aktivnostima te mjerama aktivne politike zapošljavanja koje provodi Ministarstvo rada i Hrvatski zavod za zapošljavanje.
Na početku turističke sezone, kada se ugostitelji diljem Hrvatske žale kako im nedostaje radne snage, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava pokrenulo je kampanju 'Zaposli se u Hrvatskoj' s namjerom da zaposle što više domaćih ljudi, a da se što manje radne snage uvozi.
Kao aktivni partner odabran je Hrvatski zavod za zapošljavanje koji je koordinirao ovu aktivnost u Dubrovniku. Okupili su se s ciljem da nešto promoviraju pa su tako informatori rasklopili pult i izložili letke, a oni pak glavni stigli popiti kavu na Stradunu čekajući medije koji se nisu pojavili na vrijeme budući kako je navedeno da će se događaj održati od 15 do 18 sati.
Za Dubrovački dnevnik predstojnik Područnog ureda Dubrovnik, Dasen Jasprica, pojasnio je kako je kampanja pokrenuta u cijeloj Hrvatskoj na isti dan, u isto vrijeme.
- Ova akcija je pozitivno percipirana, a možda termin u Dubrovniku nije prilagođen jer frekvencija domaćih ljudi je najveća ujutro, ali nismo to mogli mijenjati jer je jedinstven događaj u Hrvatskoj - kazao je Jasprica te govoreći o neprilagođenosti pogodio bit jer s vremenom i mjestom u potpunosti je promašena meta koja bi trebala biti da se zainteresiraju ciljanje publike. U ovom slučaju to su,, prema riječima Jasprice, mladi koji su nezaposleni, ljudi dugo prijavljeni na Zavodu za zapošljavanje i oni koji nemaju radnog iskustva.
Takvi nisu uočeni danas ispred Sponze već veliki broj turističkih grupa koje su razgledale dubrovačku povijesnu jezgru. Pojavili su se i učenici Ekonomske škole koji su usput pojeli sladoled, a koliko su se informirali o zapošljavanju nije poznato.
Upravo ovaj događaj dokaz je kako Ministarstvo rada, ali i Zavod za zapošljavanje ne prati trendove, ne osluškuje tržište i ne prilagođava aktivnosti pojedinim gradovima i regijama. Nije isto promovirati neku aktivnost u Dubrovniku ili u Slavoniju, stoga je minimum razmišljanja prilagoditi se mjestu i vremenu, a očito je zananstvena fantastika osmisliti kampanju i zainteresirati ljude.
Predstojnik dubrovačkog Zavoda za zapošljavanje pohvalio se kako nezaposlenost u Hrvatskoj nikad nije bila niža u zadnjih deset godina, a u Dubrovačko-neretvanskoj županiji prema njegovim riječima ona ima tendenciju pada, a istaknuo je podatak da je 20 posto manje nezaposlenih nego prošle godine u ovo doba.
- Nedostaje nam određenih profila zanimanja na tržištu - prije svega u ugostiteljstvu, turizmu i građevini pa se nadamo kako ćemo kroz obrazovne aktivnosti postići potrebni balans - komentirao je Dasen Jasprica.
S aktivnostima poput ovih moglo bi se zaključiti kako će se teško postići ikakav balans, privući mladi ljudi koju su potrebni na tržištu rada, ali i zadržati radna snaga koja masovno odlazi u inozemstvo.
Salonske kampanje, u poslijepodnevnim satima, za vrijeme turističke sezone, dobro dođu eventualno za popiti kavu na Stradunu i naslikavati se s funkcionerima šaljući tako poruku kako je jedino dobro uhljebiti se u gradskoj upravi.