OBILAZAK RADOVA NA LAPADSKOJ OBALI Franković: Izvrsno napredujemo nakon početnih problema, neće se probiti rokovi
Gradonačelnik Franković danas je sa suradnicima obišao gradilište projekta Rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale.
"Radovi na Lapadskoj obali izvrsno napreduju nakon početnih problema koje smo imali dijelom uzrokovanim tehničkim nedostatcima, a drugim dijelom zbog poremećaja na tržištu građevinskog materijala. Vidimo da se cijela situacija apsolutno konsolidirala i u konačnici da nakon pobijenih pilota kreće izgradnja obalnog zida. Sada vidimo da obalni zid i prolazi ljetnikovac Sorkočević", rekao je Franković.
DVOSMJERNA CESTA, BICIKLISTIČKA STAZA...
"Radovi su se zahuktali i uvjereni smo u to da ćemo stići zacrtani rok, a to je otprilike ovo vrijeme iduće godine", rekao je gradonačelnik i podsjetio kako će ovaj najveći infrastrukturni projekt koji se trenutno radi u užem dijelu grada, Dubrovčanima donijeti dvotračnu cestu, pješačku zonu i biciklističku stazu.
"To je sve ono što smo očekivali od projekta koji će i tako rasteretiti bulevar u Lapadu, a stanovnicima Solituda omogućiti bržu komunikaciju prema drugim dijelovima grada", rekao je Franković i dodao kako će se pak svi benefiti ovog projekta vidjeti nakon njegove potpune realizacije.
STANOVNICIMA LAPADSKE OBALE RJEŠENJE DUGOGODIŠNJEG PROBLEMA
"Ono što treba reći, a što je godinama mučilo stanovnike Lapadske obale, jest da se ovim projektom rješavaju problemi pucanja vodovodnih i kanalizacijskih cijevi, ali i plutanja obiteljskih objekata. Svjedoci smo da je to bilo pravilo svake godine, a ne iznimka", istaknuo je prilikom obilaska gradonačelnik.
Projekt je u potpunosti financiran vanjskim sredstvima. Najvećim dijelom europskim sredstvima, a drugim dijelom nacionalnim sredstvima, što znači da se iz proračuna Grada Dubrovnika ne izdvajaju sredstva za ovaj projekt.
"Prethodno su naravno izdvojena sredstva za projektnu dokumentaciju koja je bila osnova kako bi dobili financiranje ovog projekta. Njime se još jednom pokazuje koliko je Grad Dubrovnik posvećen realizaciji projekata kroz europske fondove, dakle vanjska sredstva, a ne isključivo proračunska", poručio je.
Osvrnuo se i na utjecaj poskupljenja građevinskog materijala na projekt Lapadske obale.
"Koliki je utjecaj ćemo znati kada napravimo završne obračune. Za sada smo imali male korekcije i dodatna traženja što je sve skupa obrađeno kako od strane nadležnih upravnih tijela Grada Dubrovnika, tako i od nadležnih nadzornih inženjera tako i od strane središnje agencije za financiranje i ugovaranje. Napravili smo jednu dobru stvar prilikom same izmjene materijala za pobijanje pilota - promijenili smo s čelika na drugu vrstu materijala koja je u tom trenutku na tržištu bila povoljnija, a jednako vrijedna. To nam je omogućilo lakše brođenje kroz cijeli ovaj postupak. Sigurno da će tu biti još problema i još izazova kao što svako gradilište ima, ali ono što je najvažnije da sve te izazove i probleme rješavamo u partnerstvu sa svim tijelima", rekao je.
Franković je otkrio kako je ugovor za nadzor s tvrtkom Trames raskinut zbog 'određenih nesporazuma i nerazumijevanja'.
"Imali smo određenih poteškoća i sporazumno smo raskinuli ugovor. Nakon toga smo proveli postupak nabave i ugovorili drugi nadzor. To nije ništa neuobičajeno, uvijek se događalo i događa se na brojnim drugim gradilištima u Republici Hrvatskoj", rekao je Franković i otkrio kako sada nadzor obavlja tvrtka Bastion.
Pročelnica Upravnog odjela za izgradnju Paula Pikunić Vugdelija je objasnila tehničke aspekte obalnog zida.
"Između svakog pilota se obalni zid sastoji od konkretno tri segmenta, jedan horizontalni i dva vertikalna. Na pogonu ispred Kazbeka se privremeno proizvode ti elementi i onda se pomoći kuku s dizalicom ugrađuju. Ukupno ih je do sada proizvedeno za 153 metra obalnog zida, a ugrađeno je do danas kompleta 98 metara i još 40 horizontalnih elemenata. Prvo se polaže horizontalni, a zatim vertikalni koji se ukopavaju. Paralelno s time se stalno pripremaju glave pilota koji će prihvatiti te betonske elemente da se to zajedno poveže", pojasnila je pročelnica i dodala kako je u mjesec dana napravljeno 20 posto duljine zida.
"To je jako dobra dinamika, puno bolja nego smo očekivali. Mukotrpno je bilo doći do te faze jer smo se morali prilagođavati geologiji, ali sada kada smo osmislili rješenje, to ide puno brže nego je bilo prvotno zamišljeno", istaknula je pročelnica Pikunić Vugdelija.
O RIBNJAKU U LJETNIKOVCU SORKOČEVIĆ
Već više puta pisali smo i o Dubrovčanima koji upozoravaju da se zbog radova na gradilištu zakopa i prekrije kanal koji dovodi more u ribnjak ljetnikovca Sorkočević, zbog čega su naši sugrađani bili zabrinuti kako će ribnjak ostati bez morskog života. Više o rješenjima je pojasnila pročelnica.
"U projektu imamo otvor za protok mora u ribnjak 80x80 i to će biti puno bolje nego je sada. Samo mi još nismo došli u tu fazu radova i trenutno je taj dotok kroz kameni nasip, i mogu se vidjeti ribe koje ulaze, nekada nažalost i smeće, tako da protok postoji. U stalnoj smo komunikaciji s gospođama koje rade u HAZU-u i redovito nas izvještavaju o tome jesu li primijetile neke promjene. U direktnoj su komunikaciji i s izvođačem i s nama. Mi nikada ne bismo dozvolili da se nešto loše dogodi ili ošteti. Čak smo van-troškovnički ugovorili praćenje toga zida i to dodatno platili, a sve iz predostrožnosti da se slučajno ne bi nešto dogodilo s ribnjakom", pojasnila je pročelnica i dodala kako su u stalnom oprezu.