NAJZANIMLJIVE TJEDNE ODLUKE GRADA Franković najavio ugostiteljima model 5x5x5, evo što to znači!
I ovog petka donosimo vam pregled najzanimljivijih odluka gradske uprave.
Napreduje rekonstrukcija zgrade gradskog bazena
U poslovnom centru grada nešto više od mjesec dana traju radovi rušenja koji prethode rekonstrukciji bivšeg hotela Stadion, a zgradu gradskog bazena su obišli gradonačelnik Mato Franković sa suradnicima i predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica, kako bi se osobno uvjerili u tijek izvedbe planiranog projekta. Obilasku radova nazočili su i predstavnici izvođača radova te Juga Adriatic osiguranja.
Predstavnik izvođača, tvrtke Texo Molior d.o.o., izvijestio je gradonačelnika Frankovića kako je u tijeku uklanjanje neadekvatnih pregradnji zgrade koje će potrajati još desetak dana, uz zadržavanje postojećeg konstruktivnog sustava građevine. Oblikovnim zahvatima na pročeljima zadržat će se i naglasiti izvorni karakter i kvaliteta građevine uz poboljšanje fizike zgrade i zaštite od sunca. Prema ugovoru o izvođenju radova, definirani rok završetka je 15 mjeseci od dana uvođenja u posao.
- Danas smo imali priliku obići jedno od gradilišta, kao što vidite 2019. je godina ulaganja u sportsku infrastrukturu, uskoro će ova građevina postati ugledna, neće više biti neugledna kao do prije par mjeseci. Očekujemo da će radovi biti gotovi u svibnju 2020. godine, a onda slijedi unutarnje uređenje. Očekujem da bi se kompleks mogao otvoriti za svetoga Vlaha 2021. godine. – rekao je gradonačelnik Franković.
Sastanak gradonačelnika s ugostiteljima: Novi model upravljanja gradskom imovinom 5x5x5
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković održao je sastanak s predstavnicima ugostitelja, a teme su bile osvrt na sezonu i novi ugovori o zakupu.
Ugostiteljima je predstavljen novi model suradnje naziva „5x5x5“, koji će se uvesti od 1. siječnja 2020. Model predviđa produljenje zakupa gradskih prostora i najma javnih površina na pet godina, uz pet godina moratorija na izmjene u javnoj površini i broj stolova.
- Svi oni koji imaju zakupljen prostor u vlasništvu Grada Dubrovnika, znaju da smo po isteku ugovora dužni raspisati natječaj i staviti prostore na tržište i dobiti nove zakupce koje bi odabrali po kriteriju najbolje ponude. Zakon nije predvidio mogućnost da se urednom zakupcu ponudi prvenstvo zakupa. Dugo smo razmišljali kako vas zaštiti, angažirali smo pravne stručnjake i došli do ovog rješenja. Svima koji su u zakupu prostora u našem vlasništvu, zakup će se produljiti za pet godina, što je maksimalni zakonski rok. Eventualne korekcije cijena su minimalne.
Druga izmjena odnosi se na zakup javnih površina koji je dosada išao godinu za godinom, a novi prijedlog je da se ugovori o zakupu javnih površina prvi put sklope na rok od pet godina, što je zakonski maksimum.
- To se odnosi i na ugostitelje koji su u gradskom, ali i u privatnom prostoru. Znači pet godina za sve, a cijena ostaje ista. Smatram da smo postigli objektivnu cijenu, koja je dobra za obje strane. Želimo vam jamčiti sigurnost poslovanja, raspolaganja sa sredstvima i planiranja. Sad znate da ćete imati ugovore na pet godina i neće vas se previše ticati tko je na vlasti – naglasio je gradonačelnik Franković te pritom obrazložio i posljednju 'peticu' ovog modela, koja se odnosi na moratorij davanja u zakup novih javih površina.
- Kada 1. siječnja 2020. potpišemo nove ugovore, nema davanja u zakup novih javnih površina idućih pet godina. Nema niti jednog stola više, niti površine. To je to. Mislim da je to korektno i pošteno i da ograničava enormno bujanje restorana unutar povijesne jezgre, kojih nam realno više ne treba. Ugostiteljski objekti i dalje će se moći otvarati, ali u privatnim objektima i bez javne površine – zaključio je gradonačelnik Franković.
Osim navedenog najavio je i da se od 1. siječnja 2020. kreće sa smanjenjem zakupljenih javnih površina unutar povijesne jezgre.
- Sve javne površine iznad 25 kvadratnih metara smanjit će se za 10 posto. Površine ispod toga nećemo dirati. To znači da će se onima koji imaju 26 kvadrata, ali i onima koji imaju 100 kvadrata skinuti jednako. Tako će se osloboditi 300 kvadratnih metara javnih površina unutar gradske jezgre. Mislim da ovaj potez neće utjecati na ekonomsku isplativost vašeg poslovanja. Za pet godina ćemo usvojiti plan upravljanja koji će nam reći kako i što dalje - kazao je gradonačelnik.
Na sastanku su najavljene i promjene u odluci o izvođenju glazbe na javnim površinama, nakon što je provedena anketa među stanovnicima povijesne jezgre. Za vrijeme održavanja Dubrovačkih ljetnih igara glazba na otvorenom će se moći izvoditi do pola sata poslije ponoći, a ovo razdoblje gradonačelnik Franković nazvao je „festivalski dani“. Izvan festivalskih dana glazba će biti dopuštena do 23:30 sati.
Osvrnuo se i na problem masnoće u gradskoj kanalizaciji.
- Donijet ćemo odluku u kojoj će jasno stajati: ili će se ugraditi mastolovci ili će ugostiteljski objekti koji to ne naprave ostati bez javnih površina. Jasno nam je da se to ne može napraviti preko noći, stoga ćemo dati rok prilagodbe od godinu – istaknuo je gradonačelnik Franković.
Prijem za nagrađene na Danima hrvatskog turizma
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i pročelnik Upravnog odjela za turizam, gospodarstvo i more Marko Miljanić primili su dobitnike nagrada i priznanja na Danima hrvatskog turizma.
Prijemu su prisustvovali nagrađeni pojedinci i predstavnici nagrađenih tvrtki kao i predstavnici ostalih finalista s područja Grada Dubrovnika. Sudionike prijema uvodno je pozdravio i čestitamo im gradonačelnik Franković, koji je ovom prilikom izložio sve ono na čemu Grad Dubrovnik u suradnji s partnerima radi na području upravljanja destinacijom, posebno se osvrnuvši na rješenja u prometu, ali i na predstojeća ulaganja u komunalnu infrastrukturu.
U ime nagrađenih djelatnika u turizmu obratio se Ivan Sabljić, direktor regije za Valamar Collection Dubrovnik President Hotel 5* i Valamar Lacroma Dubrovnik Hotel 4*, ovogodišnji dobitnik turističke nagrade „Anton Štifanić“ u kategoriji pojedinca. On je između ostalog rekao da su ovakva priznanja značajna jer nisu samo odraz rada pojedinaca i kolektiva na koja se odnose, nego se preslikavaju i na čitavu destinaciju.
Uz Ivana Sabljića, u kategoriji „Čovjek – ključ uspjeha“, za najboljeg djelatnika u ugostiteljskom objektu proglašen je Stjepo Roko. Dragan Tomašević najbolji je djelatnik u cestovnom prijevozu, a Anita Petković proglašena je za najbolju turističku inspektoricu u Hrvatskoj. Prijemu je nazočio i Vlaho Sabljić, direktor Valamar Lacroma Dubrovnik, inače hotela pobjednika u kategoriji Kongresni hotel.
Na Danima hrvatskog turizma finalisti su u svojim kategorijama, podsjetimo, bili i hotel Argosy te hoteli Dubrovnik Palace, Bellevue, Excelsior i Kompas iz grupacije Jadranski luksuzni hoteli, putnička agencija Adriatic DMC, ACI marina Dubrovnik, hostel Euroadria i agencija Elite Travel te su kao finalisti svi primili priznanja organizatora.
Završena obnova sportskog terena u Mokošici - Između dolaca
U suradnji Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu i Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima, završena je obnova sportskog terena za mali nogomet u Novoj Mokošici, u ulici Između dolaca.
Prošle godine, u prvoj fazi sanacije, odrađeni su radovi bojanja ogradne konstrukcije sa žičanim pletivom i zamjena oštećenog pletiva, radovi popravka i bojanja malih barica te bojanje tribina. U drugom dijelu sanacije ovog igrališta nedavno je postavljena nova betonska podloga, mrežice na malim baricama te su iscrtane linije za mali nogomet. Iz sigurnosnih razloga postavljene su i kamere za video nadzor obnovljenog sportskog terena, a završetkom ove obnove Mokošani su dobili potpuno uređen prostor za rekreaciju i druženje.
Pokrenuta javna nabava za izgradnju tenis dvorane u Lapadu
Grad Dubrovnik pokrenuo je otvoreni postupak javne nabave za „Izvođenje radova na natkrivanju tenis terena“ u Lapadu. Riječ je o I. fazi projekta rekonstrukcije tenis terena i pratećih građevina Tenis kluba Dubrovnik. Projekt se odnosi na natkrivanje dva terena (četvrtog i petog) tenis centra na Šetalištu kralja Zvonimira izgradnjom suvremeno oblikovane dvorane lučne konstrukcije visine 10 metara i raspona 38,45 metara, a prema projektu koji je izradila tvrtka Alfaplan d.o.o. i sukladno građevinskoj dozvoli izdanoj u ožujku ove godine.
Konstrukcija kojom se natkrivaju tereni sastoji se od primarnih drvenih lameliranih nosača, čelične konstrukcije te čeličnih stupova koji su dijelom obloženo armiranim betonom. Planirano je zatvaranje natkrivenih terena spuštanjem vertikalnih automatiziranih prozirnih tendi na bočnim stranama građevine. Sveukupna natkrivena površina iznosi 1479 metara kvadratnih. Procijenjena vrijednost radova iznosi 12 milijuna kuna s predviđenim rok izvođenja 10 mjeseci od dana uvođenja odabranog izvođača u posao.
Projektom se postiže veća kvaliteta, bolja funkcionalnost i estetska vrijednost okruženja tenis centra, a Tenis klubu Dubrovnik omogućit će organizaciju različitih međunarodnih natjecanja te priprema kroz čitavu godinu, a time i kontinuitet rada.
Druga faza odnosi se na uređenje tribina kapaciteta 850 mjesta s fitness centrom, svlačionicama, skladištem i uredima za administraciju.
Grad Dubrovnik preuzeo vlasništvo nad zgradom društvenog doma i DVD-a Orašac
Temeljem odluke Ministarstva državne imovine Grad Dubrovnik postao je vlasnikom nekretnine u Orašcu ukupne površine 1493 metra kvadratna u kojoj je smješten društveni dom, ali i Dobrovoljno vatrogasno društvo Orašac.
Naime, odlukom nadležnog Ministarstva, Republika Hrvatska se kao uknjiženi vlasnik nekretnine katastarske oznake čest. zgr. 320 sve k.o. Orašac odrekla vlasništva u korist Grada Dubrovnika, koji je nastavno na ovakvu odluku pokrenuo upis prava vlasništva nad nekretninom.
Podsjetimo, zgrada površine 735 metara kvadratnih (bez dvorišta) od velikog je značaja za mještane Orašca i šireg područja jer se koristi kao društveni dom za brojna događanja, dok je drugom dijelu zgrade smješten vatrogasni dom kojim upravlja DVD Orašac.
Prijenosom vlasništva s Republike Hrvatske na Grad Dubrovnik konačno je otvoren put za dugoročna ulaganja kako bi se navedeni prostor šire društvene namjene adekvatno uredio te bio od najveće koristi mještanima Orašca.