Nagrađeni kućni majstor Goran Praštalo: Mladi trebaju znati da je ovo vrijedan posao

Autor: Petra Srebrović Autori fotografija: Petra Srebrović

Nakon što je nedavno na Danima hrvatskog turizma osvojio nagradu „Čovjek – ključ uspjeha“ u potkategoriji domar/kućni majstor/tehničar održavanja, Goran Praštalo je dobio i posebnu zahvalu Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije za isto priznanje. Time je dodatno potvrđena vrijednost rada koji se često odvija izvan svjetala reflektora, ali bez kojeg vrhunski turizam ne bi bio moguć

Goran Praštalo već 15 godina radi u Hotelu Bellevue kao kućni majstor i rukovatelj centralnog grijanja u sklopu Jadranskih luksuznih hotela. Njegov je radni dan, kako kaže, vrlo dinamičan i rijetko kada isti.  

„Uključuje redovno tehničko održavanje hotela, brzu reakciju na nepredviđene situacije te suradnju s ostalim odjelima kako bi sve funkcioniralo besprijekorno“, govori Praštalo dodajući kako je s vremenom hotel postao mjesto na kojem je izgradio snažne profesionalne, ali i ljudske odnose. 

Nagrada „Čovjek – ključ uspjeha“, koja se dodjeljuje i pomoćnom osoblju u turizmu, za njega ima posebno značenje upravo zato što valorizira rad koji je često izvan fokusa javnosti. Ističe kako priznanje doživljava i kao potvrdu vrijednosti cijelog tima. 

„Ova nagrada mi izuzetno puno znači jer predstavlja priznanje radu koji se često ne vidi, ali je svakodnevno prisutan i nužan za kvalitetu usluge. Ponosan sam što je takav rad prepoznat“, kazao je Praštalo, naglasivši kako bez tehničkog osoblja i suradnje svih odjela hotel ne bi mogao funkcionirati. 

'DOBRI DUH HOTELA' 

Upravo su ga kolege i nadređeni opisali kao „dobrog duha hotela“, osobu koja zrači smirenošću i pozitivnom energijom, čak i u najzahtjevnijim situacijama. Sam Praštalo smatra da je takav pristup ključ uspješnog rada. 
„Važno je ostati smiren i pozitivan, bez obzira na okolnosti. Problemi su sastavni dio posla, ali način na koji im pristupamo čini razliku. Trudim se biti pristupačan, pomoći koliko mogu i zadržati dobru komunikaciju s kolegama jer se sve lakše rješava u dobrom timu,  a mi to zaista i jesmo“, ističe. 

Iako gostima prezentiraju savršenu sliku destinacije, ne odvija se uvijek sve savršeno iza kulisa. Najzahtjevnijima opisuje situacije u kojima se nepredviđeni tehnički problemi javljaju u trenucima pune popunjenosti hotela. 
„Tada je potrebno brzo reagirati, bez prostora za pogrešku, a to traži znanje, iskustvo i dobru koordinaciju s cijelim timom“, rekao je Praštalo. 

MLADI TREBAJU VIDJETI DA JE OVO VRIJEDAN POSAO 

Kada je riječ o sve izraženijem nedostatku radne snage u hotelskom sektoru, osobito među domarima, tehničarima i majstorima, smatra da je rješenje dugoročno i zahtijeva sustavan pristup. 

„Važno je ulagati u ljude, omogućiti im stabilnost, poštovanje i priliku za razvoj. Mladi trebaju vidjeti da je ovo vrijedan i perspektivan posao. Edukacija, mentorstvo i dobra radna atmosfera ključni su za dugoročno rješavanje tog problema“, poručuje. 

Posebno je istaknuo podršku koju kontinuirano dobiva od uprave Hotela Bellevue i grupacije Jadranskih luksuznih hotela, naglasivši kako upravo takvo okruženje snažno utječe na njegov svakodnevni angažman. U radu ga, kaže, ponajviše motiviraju ljudi, kolege s kojima radi i atmosfera koju zajedno stvaraju. 

„Motivira me i osjećaj odgovornosti i svijest da moj rad izravno utječe na zadovoljstvo gostiju“, istaknuo je Praštalo, dodajući kako veliku ulogu u svemu ima i podrška menadžmenta.  
„Zahvalio bih direktorici hotela, svom šefu i cijelom HR odjelu JLH na podršci za ovo priznanje“, zaključio je Praštalo, poručivši kako su motivacija, poštovanje i dobra radna atmosfera temelj svakog uspjeha. 

Njegov primjer pokazuje kako se uspješan turizam ne gradi samo na velikim projektima i luksuzu koji je vidljiv gostima, već i na predanom radu ljudi koji svakodnevno brinu da sustav funkcionira besprijekorno. Praštalova priča potvrđuje da je svaki kotačić u tom sustavu jednako važan te da se stručnost, odgovornost i ljudski pristup itekako prepoznaju i cijene. Upravo takvi ljudi, tihi i pouzdani, čine temelj kvalitete i dugoročnog uspjeha hrvatskog turizma. 

Popularni Članci