'

MODNA REVIJA DUŠKE NEŠIĆ - Dubrovčani vole film, ili modu

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: dubrovackidnevnik.hr, Maro Bošnjak
Srijede u Slavici doista su drugačije. Nakon filmova o proizvodnji hrane te kinematografiji bivše države, ljubitelji filma i mode došli su na svoje. Projekciju dokumentarnog filma 'Odjeća i lice, susret s Pierom Tosijem' pratila je modna revija Duške Nešić Dražić 'Coco: Blanc Et Noir'. Inspiraciju za kolekciju Duška je pronašla u djelu slavne Coco Chanel. Sinoćnje druženje Kinookusa i Kinematografa bilo je popraćeno i velikim odazivom dubrovačke publike, što je samo dodatno začinilo ionako glamuroznu večer. Uvijek je lijepo kad se ljudi pojave.

Film i moda nerazdvojni su suputnici. Iza odijevanja protagonista na filmu stoji minuciozni rad kostimografa, detaljna istraživanja povijesti, običaja i rituala. Nerijetko, ponašanje i odijevanje junaka filmskih hitova postaje uzorom čitavim generacijama. Fellinijev 'La Dolce Vita' idealan je primjer. Čak i danas služi kao sinonim za 'cool'. Zahvaljujući Kinookusu i Dubrovačkim Kinematografima sinoć u Slavici dobili smo jedan mali uvid u neizbježnu spregu filma i mode. Svakako, nešto drugačije.


Duška Nešić Dražić je inspiraciju za sinoć predstavljenu kolekciju pronašla u djelu Coco Chanel. Želeći razbiti društvene barijere i predrasude, čuvena je francuska kreatorica u svijet mode unijela siromašne materijale (genre pauvre). Coco je prva koristila bižuteriju umjesto skupocjenog nakita, a svojim je modnim buntom protiv aristokratske uštogljenosti žene oslobodila korzeta, krutih materijala te je linearnim krojevima čuvenog blanc et noira stvorila vlastiti zaštitni znak.


Autorica se u svojoj crno-bijeloj kolekciji koristi prirodnim materijalima poput žerseja, lana, pamuka i svile. U linearne i sofisticirane modele, kojima nedvojbeno evocira veliku Coco, autorica je unijela dašak lokalne povijesti i tradicije.


Duška Nešić Dražić (1979.) pohađa diplomski studij Znanosti mode i kostima pri Filozofskom fakultetu čuvenog rimskog sveučilišta La Sapienza. Preddiplomski studij završila je u klasi profesorice dr. Anne Florenzi 2011. godine obranom istraživačkog rada o župskoj narodnoj nošnji.


U Rimu je u posljednje tri godine, s redateljem Flaviom Costom, kao kostimografkinja surađivala na više kratkometražnih filmova koji su osvojili brojne međunarodne nagrade. Surađivala je i s doajenom talijanskog kazališta, redateljem Mauriziom Scaparrom te mnogim drugim kazališnim i filmskim redateljima. Od početka studija radi kao asistent kostimografa i kostimografkinja na Dubrovačkim ljetnim igrama.


O filmu 'Odjeća i lice, susret s Pierom Tosijem'


Piero Tosi (1927.) jedan je od najvećih kostimografa zlatnog doba talijanskog filma. Proslavio se nevjerojatnim kostimima za kazališne spektakle i remek djela Luchina Viscontija, Federica Fellinija i Pier Paola Pasolinija. Oblačio je najveće glumice i najpljepše žene filma - Cardinale, Lollobrigidu, Loren i mnoge druge.


Maestra Tosija u dokumentarcu Francesca Costabilea susrećemo u njegovom svakodnevnom ambijentu prestižne rimske škole Centro sperimentale di Cinematografia, u kojoj i dan danas predaje. Kroz niz razgovora s Tosijem i velikanima talijanskog filma saznajemo zanimljive detalje i anegdote iz jednog od najplodonosnijih razdoblja svjetske kinematografije
 

Popularni Članci