'JE LI SE TU NETKO NAJEO LUDIH GLJIVA?!?' Vlahušić iznio svoja rješenja za promet oko Grada: Svim građanima slobodan prolaz, kružni tok, naplata svim autobusima...

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: DD
Gradski vijećnik Andro Vlahušić danas je u gradskoj vijećnici predstavio svoje viđenje rješenja prometa oko Grada.

„Dao sam detaljne analize tijekom javnog savjetovanja odluke za uže područje grada na 10 stranica, a na šire sedam stranica. U svakom gradu na svijetu postoje dvije ključne teme za gradonačelnika, Upravu i Vijeće, a to je imate li novca? Ako imate dovoljno novca u kasi, ako nisu uzeti od poreza i prireza građana, koje im ionako morate vratiti, onda je to super. Mi smo taj dio pristojno riješili od prihoda od turista, zidina, DuPassa, žičare.. .Druga je tema uspostava reda i sklada, gdje su dvije teme, a to su promet i osnovni urbanizam,“ izjavio je Vlahušić.

Kako je kazao, promet Grada je do 2012. godine bio opterećen tijekom cijele godine. Nakon prometne Studije, Vlahušić kaže kako su riješili četiri problema, a rješenja su lijevi skretač na Domu zdravlja, Gruž s kružnim tokom, Stanica Lapad s kružnim tokom i Ilijina glavica.

„Građani DNŽ ne prave gužvu, kao ni građani Dubrovnika. Parkinga oko povijesne jezgre nema, ima ga samo za 75 kuna iza Pila. Tko to plaća? Građani Dubrovnika ne prave problem, a ključni problem odluke je što brani prolaz oko Grada građanima i stanovnicima DNŽ koji nemaju PPK. Mi značajni dio ljudi ovog grada odmičemo od Dubrovnika jer Dubrovnik jest povijesna jezgra,“ izjavio je Vlahušić.

„PPK ima 5,6 tisuća korisnika, a auta u gradu 30 tisuća. To znači kako bi se samo jedna petina ili šestina tih građana mogli provozati Zagrebačkom. Netko tko recimo živi u Župi dubrovačkoj, a dijete mu recimo ide u glazbenu školu, ne može tu proći,“ izjavio je Vlahušić dodavši kako bi svi s dubrovačkim registarskim oznakama trebali proći.

Potom se osvrnuo i na turističke autobuse.

„Kad smo riješili pitanje glavnih križanja u gradu, promijenio sam odluku o zaustavljanju turističkih autobusa jer su oni najviše pravili gužvu i njome je uvedeno plaćanje zaustavljanja od 800 kuna. Agencije koje voze kruzere nisu htjele to plaćati, mi smo zbrajali, tužili i na kraju je presuđeno kako su Grad i Sanitat imali pravo to naplaćivati. Dakle, riješili smo problem i ako autobusi koji nisu kupili nešto gradskih sadržaja, moraju platiti tih 800 kuna. To nisu plaćali Elite, Atlas i sl, i imali su podršku HDZ-a i mislim Kristića. No, 2016. godine je donesena odluka da kruzeri ne trebaju plaćati 800 kuna nego vinjetu i to je dan, danas ostalo tako, to je donijelo Gradsko vijeće,“ izjavio je Vlahušić dodavši kako mu nije jasno zašto se ne naplaćuju dolasci na Pile ako jedino tamo ti autobusi i stvaraju gužvu.

„U pregovorima s Excelsom inzistirao sam 25 posto plaćanje za žičaru. U pregovorima smo došli do 15 posto i tad je Excelsa nekretnine,dakle  i Lukšić, i Rusković su tražili da ne plaćaju tih 800 kuna jer im nisam dopustio jer smo izračunali kako ćemo, ako uzmemo 15 posto, ako naplatimo 800 kuna po autobusima, doći ravno do 25 posto. Franković je promijenio ugovor o koncesiji za žičaru u dvije stavke, a prva je da Excelsa ne plaća iskrcavanje putnika što znači kako svi autobusi koji prođu preko Zagrebačke i kažu kako idu na žičaru, tu smo izgubili desetke milijuna kuna. Znači oni koji dovoze kruzerske goste na Pile ili na žičaru ne moraju plaćati, a građani koji vode mater u crkvu ne mogu do Grada. Je li se to netko najeo ludih gljiva?,“ izjavio je Vlahušić, a onda se osvrnuo i na temu taksista.

 „Dakle, 2010. godine zatečem 100 taksista. Dignemo to na 200, završimo s 400,500 licenci 2015. godine.  Nije bilo gužve jer smo se ograničili na 400, 500 taksista. Zatim 2018. godine, dok nema liberalizacije autotaksi tržišta, Grad ima gužvu samo zbog autobusa jer ne plaćaju. I sad dođu taksisti, Vlada HDZ-a je donijela tu odluku o liberalizaciji zbog pritisaka. Godišnja licenca je jedna petina prosječne neto plaće u Gradu. Mi dobivamo sad znatno manje para u gradsku kasu nego uz 400 taksista," izjavio je te iznio svoja rješenja oko taksista.

„U uredbi se ne kaže koliko taksista može imati licencu na području Grada jer to regulira jedan drugi zakon. Franković ovom uredbom pokušava ograničiti broj taksi djelatnika kako ne bi mogli voziti po Gradu. Hoće li ministar pristati na to da gradska uredba bude jača od Zakona? Hoće li to podržati Uber? Ja to podržavam, ali ne vjerujem kako je to moguće. A i sve i da se to dogodi, oko povijesne jezgre imamo 60 taksi stajališta. Predlažem sljedeće- ako uspijemo smanjiti broj licenci, to podržavam, ali i ako ostanemo na 500,600 domaćih ljudi, mogu li oni ostati svi oko Grada? Ne mogu. Predlažem da se doda više privremenih mjesta, ali za to je potrebno imati semafor na Ilijinoj glavici,“ izjavio je Vlahušić.

„Fizičko rješenje je napravljeno, a zove se obratni kružni tok na Ilijinoj glavici i tri traka na Ilijinoj glavici,“ tvrdi Vlahušić. Kako kaže, građani bi trebali prolaziti slobodno, a taksisti dok goste iskrcaju oni koji su već u ulici tj. dok im se upali zeleno," iznio je. 

Vlahušićev prijedlog izgleda ovako - Dubrovčani imaju pravo na prolaz bez ograničenja, na aplikaciji bi trebali imati pregled imaju li slobodno mjesto za parking, za sve autobuse uvesti cijenu zaustavljanja od 200 eura, za taksiste sačuvati one dubrovačke i smanjiti broj, ako to ministarstvo dozvoli, semafori i kružni tok na Ilijinoj glavici, posebna besplatna linija Libertasa za sve građane koja bi kružila oko Grada, od Doma zdravlja do Pila.

Popularni Članci