SKOČILA VRIJEDNOST DIONICA ATLANSKE PLOVIDBE 'Ovo bi mogla biti prekretnica za pozitivniji smjer'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Google Maps

Vrijednost dionica Atlantske plovidbe od početka listopada narasla je za 41 posto. Cijena jedne dionice sada iznosi oko 250 kuna, a u posljednjem tjednu rast se dodatno intenzivirao te je cijena dionica u tom razdoblju porasla za 5,8 posto.

'Očigledno je da investitori vjeruju u pozitivnu budućnost, da su prepoznali trenutak koji bi mogao značiti prekretnicu za neki pozitivniji smjer i to je razlog oporavka dionica na našem tržištu kapitala,' kazao je predsjednik Uprave Atlantske plovidbe Pero Kulaš u telefonskom razgovoru za emisiju 'Moreplovi' na Radio Dubrovniku.

Kulaš je naglasio kako se stanje popravilo, no kako i dalje nije dovoljno za ostvarivanje pozitivnog rezultata poslovanja.

'U odnosu na sam početak godine jako se popravilo stanje. Nije to još dovoljno za ostvarivanje nekih pozitivnih rezultata međutim pomak je vidljiv u odnosu na sam početak godine koji je bio povijesno najlošiji. Sadašnji rezultati dovoljni su za pokrivanje operativnih troškova. Osjeća se pomak i optimizam no treba biti realan i reći da još uvijek to nije ono što očekujemo,' kazao je Kulaš za Radio Dubrovnik.

Prema njegovim riječima, Atlantska plovidba se nada kontinuiranom rastu koji će se, po svemu sudeći, nastaviti i u sljedećoj godini, dok bi 2018. godina mogla biti pozitivna.  

'Nama je sad potreban jedan kontinuirani rast za koji očekujemo da bi se u 2017. godini mogao nastaviti, a 2018. godine očekujemo da bi trebala biti dosta dobra, pozitivnija godina. Proteklih devet mjeseci povijesno je najgori period pa teško da ćemo moći u tijeku jednog kvartala nadoknaditi onoliko koliko se u ta prva dva kvartala izgubilo. Treći kvartal završavamo s oko 35 milijuna kuna gubitka, ali očekujemo da u četvrtom kvartalu, obzirom na snažan uvoz ugljena u Indiju i Kinu, vozarine ne bi trebale biti niže nego što su danas tako da se gubitak ne bi trebao značajnije povećavati,' izjavio je predsjednik Uprave Atlantske plovidbe.

Razlog optimizma su vijesti koje dolaze iz Kine i Indije.

'Samo jedna odluka o smanjenju domaće proizvodnje ugljena u Kini zbog samog stanja rudnika je uzrokovala snažnu potražnju ugljena u zadnja dva mjeseca. Povećana je cijena ugljena, skoro duplo, cijena željezne rude je skočila što također nije zanemarivo. U Kini se očekuje jedan snažniji rast s obzirom da su najavljeni i veliki infrastrukturni projekti koji se ne odnose samo na priobalje Kine nego i na unutrašnjost. Indija je ono što nas dodatno ohrabruje, dakle zalihe ugljena tamo su značajno smanjene u odnosu na protekle godine, a proizvodnja struje iz ostalih izvora energije je značajno manja nego prije. Zavladao je apsolutni optimizam zbog toga. Cijena izvoznog čelika iz Kine i Indije je narasla što također ima utjecaj na povećanje vozarina. Ono što nas u ovom trenutku priječi da prijeđemo na nekakve pozitivne brojke je broj brodova. Zadnja analiza pokazuje da se čak i Južna Koreja po prvi put nakon nekoliko godina okrenula na pozitivnu stranu dakle očekuje se saniranje korejskih brodogradilišta. Korejska brodogradilišta su u problemima tako da vjerujem da neće tako lako biti riješeni, gubici su ogromni no država je tu uvijek intervenirala pa očekujemo da će to biti i ovaj put tako,' kazao je Kulaš.

Popularni Članci